„Градот како сцена: Пловечки универзитет“ - тридневен уметнички проект

Предавање, работилница и перформативна театарска тура, изведувана по улиците на Скопје, на уметничкиот проект „Градот како сцена: Пловечки универзитет“ ќе се одржи од денеска до 7 декември, на неколку различни локации.

Тридневниот уметнички проект е во организација на „Факултет за работи што не се учат“, и почнува денеска во амфитеатарот на Архитектонски факултет во Скопје, каде што ќе се одржи јавно предавање на Кристин Лаз и Дејвид Нил Морси од Берлин, членови на „Флоутинг Јуниверзити“ (Пловечки универзитет), на кое ќе се говори за поврзаноста меѓу природата и културата и за просторни експерименти во басенот за задржување дождовница. Предавањето ќе се одржи од 18:00 до 19:30 часот.

„Флоутинг Јуниверзити Берлин“ е експериментален простор за спознавање на поврзаноста меѓу природата и културата, заеднички труд на повеќе од 50 уметници, дизајнери, архитекти, научници, инженери. Сместен во напуштениот басен за задржување дождовница во близина на поранешниот аеродром Темпелхоф, овој хибриден простор функционира како составен дел од некогашниот систем за управување со води, а истовремено служи и како живеалиште на мочуришни растенија, птици, жаби, лилјаци и лисици.

Кампусот, кој е изграден со употреба на материјали со низок ризик за животната средина, вклучува прототипови на системи за филтрирање вода и служи како полигон за тестирање практики на одржлив дизајн. Денес, „Флоутинг Јуниверзити“ вклучува широк спектар на внатрешни и надворешни културни и образовни програми, поттикнувајќи дијалог за односот меѓу луѓето, урбаните средини и светот што не е само човечки. Проектот има амбиции да стане „двигател на трансформација“, отворајќи го патот за хибридна инфраструктура, која интегрира еколошки, социјални и јавни вредности во долгорочниот развој на просторот.

Кристин Лазарова (1992, Софија) студирала архитектура и урбанистичко планирање во Штутгарт и урбанизам и општествени промени во Копенхаген. Кристин колективно дизајнира урбани простори и држи предавања на таа тема. Од 2015 година Кристин работи за и со служби и колективи за урбанистичко планирање во Штутгарт, Цирих и Берлин, и е дел од Urbane Liga eV - Alliance of Young City Makers во Германија. Од 2022 до 2023 година, Кристин ја координираше програмата Learnscapes на „Floating University“. Во моментов Кристин го води сервисот за вмрежување „Urban Practice“, во чија изградба е вклучена од 2021 година.

Дејвид Нил Морси е урбан дизајнер, практичар и урбанист специјализиран за структури од долу-нагоре, партиципативни пристапи и културен урбан развој. Студирал во Келн, Дизелдорф, Рио де Жанеиро и Лисабон. Од 2017 година тој придонесува во различни иницијативи за урбан развој, трансформирајќи ги напуштените згради во живи културни простори во Келн и Берлин. Како фриленсер, тој соработувал со служби за урбанистичко планирање, колективи и јавни администрации во различни контексти. Во моментов ја води стратешката и посредничка работа на тимот за управување со културниот простор во Одделот за култура во Келн, претседател е на Urbane Liga eV - Alliance of Young City Makers во Германија – и работи со проектот „Floating University“ во Берлин, со цел да го позиционира како „двигател на трансформација“ за долгорочен развој на басенот за задржување дождовница.

Утре ќе се одржи целодневна работилница со студенти на Архитектонскиот факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје / Лабораторија за просторно изведувачки практики, која ќе ја предводат Кристин Лаз и Дејвид Нил Морси од „Фолутинг Јуниверсити“, а ќе трае од 16 до 20 часот. Темата ќе биде „Иднината на киното во Железничката зграда“.

„Градот е јавност #1“ е шетачка тура, која ќе се одржи в сабота (7 декември) и ќе трае од 12 до 18 часот. Турата е замислена како театарски перформанс во четири чина и е предводен од интердисциплинарниот уметник и архитект Филип Јовановски. Перформативната шетачка тура почнува од студентскиот дом „Гоце Делчев“ во 12 часот, вториот дел од турата почнува во 13:30 часот со јавен перформативен ручек со „Флоутинг Јуниверзити“ во Железничката зграда и во Архитектонскиот факултет, третиот чин почнува во 15 часот и е наречен „Отфрлање на модернизмот“. Турата завршува во Албанскиот народен театар во Скопје. Турата е од отворен карактер и оние што би сакале да се вклучат треба да направат резервација на електронската пошта - [email protected].

Куратор на овој перформас е Владимир Јанчевски, кураторската поддршка е на Софија Григоријаду, актерка/изведувачка е Мартина Даниловска. Авторскиот и драматуршкиот концепт се на Филип Јовановски, соработници на авторскиот концепт се Ивана Самандова, и Димитар Милев, дел од креативната продукција и координација е и Екатерина Добривојевска.

Вклучени во истражувањето се и Мартина Пенева, Екатерина Николовска, Крсто Григорaидис, Калина Трајановска, додека дел од креативниот тим соработници се и Марија Аризанковска, Катарина Томиќ и, Бојана Вуковојац.

Продукцијата е на Лабораторијата за просторно изведувачки практики „Градот како сцена“ во рамки на програмите на платформата за современа уметност и култура „Факултет за работи што не се учат“ - „АКТО фестивал за современи уметности“.

„Градот е јавност“ претставува еден од серијата јавни настани/интервенции во јавен простор развиени во рамки на едукативната платформа „Градот како сцена: Изведување на јавниот простор“. Работата се надоврзува на неколкугодишното истражување и работа на интердисциплинарниот уметник и архитект Филип Јовановски во рамки на програмските активности на организацијата „Факултет за работи што не се учат – ФРУ“ во насока на истражување на јавни простори и подоцна продукција на истражувачки перформативно - театарски проекти (претстави/интервенции) за истите тие простори.

Овој проект следи како надоврзување на работата на „ФРУ“ во објектите и јавните простори како Железничка зграда, Универзална сала, Македонска пошта, објектот Домче, ГТЦ и плоштад „Македонија“ во Скопје.

- Оваа платформа, преку создавање активности, кои најчесто имаат перформативен завршеток, има за цел да истражува различни медиуми и нивната интердисциплинарна конекција – визуелна уметност, архитектурата, театар, видео, филм и просторни инсталации. Пристапот и методата на работа, исто така, ја истражува уметничката изразност и потенцијал и во областа на сценографијата, како и нејзиното проширено значење, често артикулирано низ новите/современи дефиниции на терминот сценски дизајн, „нова“ дисциплина која обединува во себе повеќе уметнички медиуми и создава комплексен (сценски) простор на доживување. Исто така, една од идеите на овој проект е поврзувањето на просторот/архитектурата, градот и театарот/сцената и како од сето тоа да се извлече приказна, која подоцна ќе прерасне во изведба (интервенција) во јавен простор - објаснуваат од „ФРУ“.

Проектот е организиран во контекст на проектот „We don’t want to be stars (but parts of constellations)“ заеднички потфат на „Suns and Stars“, Факултет за работи што не се учат –ФРУ, и Музејот Eesti Kaasaegse Kunsti (EKKM) финансиран од Европската унија.

Партнери на проектот „Градот како сцена: изведување на јавниот простор“ се Архитектонски факултет – УКИМ Скопје, ГЕТЕ Институт Скопје, Институт за уметност и театар од Чешка- Прашко квадриенале за дизајн на перформанс и простор (PQ), ЗК/У-Берлин – Институт за уметност и урбанизам – Берлин, Факултет за драмски уметности - УКИМ Скопје, FONTYS Универзитетот за Уметност од Тилбург – катедра за мастер студии Performing public spaces.

Проектот е поддржан од ГЕТЕ Институт Скопје, Програмата за култура на Швајцарска амбасада во Република Северна Македонија, Министерство за Култура и туризам на Република Северна Македонија.

Во неговата реализација поддршка дадоа и Албански Театар Скопје, Национална Опера и Балет и Општина Центар, стои во соопштението.

Американка има хоби: 90% од телото ми е прекриено со тетоважи, но не сум лоша мајка (ФОТО)

Кајла е жена која, како и сите други, има хоби и нешто што ја интересира, меѓутоа, нејзиното хоби е невообичаено на многу начини, бидејќи е опседната со тетоважи.

Иако има околу педесет години, Кајла, која живее во Илиноис, признава дека понекогаш се тетовира двапати неделно, пренесува Мирор.

-Никогаш во животот не замислував дека ќе бидам вака истетовирана - вели Кајла, која признала дека заедно со партнерот Вампиро биле исфрлени од ресторан бидејќи имале премногу тетоважи на телата.

Имено, тие седнале во ресторанот, нарачале оброк, а потоа пристигнал келнерот, кој им рекол дека не се добредојдени на тоа место и дека мора да си заминат. И како што вели Кајла, тие во тој момент биле љубезни како и сите други гости, освен што Кајла и нејзиниот партнер физички изгледале поинаку. Сега стравува дека тоа ќе стане „обичај“, дека нема да смее да користи одредена услуга или слично, само поради нејзиниот изглед и љубовта кон тетоважите.

Сепак, Кајла признава дека најлошите реакции доаѓаат од интернетот.

- Најчестиот коментар што го гледам е 'беше толку убава додека не се уништи себеси со тетоважи'. Ништо од тоа не ми пречи, не е за внимание, едноставно ми се допаѓа како изгледам“, рекла оваа жена.

Коментарите што таа ги чита на социјалните мрежи понекогаш се навистина вознемирувачки: „Каков добар пример за вашите деца! Само не ги разбирам овие луѓе!“, „Каков пример давате?“, „Жал ми е за вашите деца „... се само дел од коментарите.

Но, имало и такви кои ја поддржале и ја бранеле од разни негативни коментари, велејќи дека „тетовираните луѓе и луѓето со пирсинг се најневеројатните луѓе што сум ги сретнал. Ако моите деца некогаш се изгубат, им велам да најдат некој кој има тетоважи или пирсинг или да најде моторџија Овие луѓе ќе ти помогнат да си го најдеш патот до дома“.

Некои други коментари биле дека тоа што некој има тетоважи, дури и многу од нив, не значи дека тоа е знак дека таа личност е лош родител.

„Таа е апсолутно убава со нив“, беше уште еден коментар кој, барем за кратко, стави крај на оваа преписка и дискусија на социјалните мрежи.

Осуденик на доживотен затвор, сопственик на озлогласен сајт- Рос Улбрихт е помилуван од Трамп

Американскиот претседател Доналд Трамп потврди дека потпишал целосно и безусловно помилување за Рос Улбрихт, основачот на сајтот Silk Road на дарк вебот, која се користел за масовна трговија со дрога.

Улбрихт е прогласен за виновен во Њујорк во 2015 година за заговор со дрога и перење пари и беше осуден на доживотен затвор. Трамп на својата платформа Truth Social објави дека ѝ се јавил на мајката на Улбрихт за да ја извести дека го помилувал нејзиниот син, објави Би-Би-Си.

Веб-страницата „Silk Road “, беше затворена во 2013 година, откако полицијата го уапси Улбрихт, кој продаваше нелегални дроги користејќи биткоин, како и хакирање опрема и украдени пасоши.

„Олошите што работеа да го осудат беа дел од истите лудаци вклучени во модерното вооружување на моќта против мене денес. Тој доби две доживотни казни, плус 40 години. Глупости!“

Улбрихт беше прогласен за виновен за обвиненија, вклучувајќи заговор за трговија со дрога, перење пари и компјутерско хакирање. За време на судењето, обвинителите тврдеа дека веб-страницата на Улбрихт, сместена на скриената „темна мрежа“, анонимно продавала дрога во вредност од над 200 милиони долари.

Тој го водел Silk Road под псевдонимот „Dread Pirate Roberts“, повикувајќи се на лик од филмот „The Princess Bride“ од 1987 година. Обвинителите, исто така, тврдеа дека Улбрихт наредил шест нарачани убиства, вклучително и едно против поранешен вработен во Патот на свилата, иако немале докази дека убиствата навистина биле извршени.

Патот на свилата го добил името по историските трговски патишта што ги поврзувале Европа, Азија и делови од Африка. Веб-страницата се здоби со слава преку медиумски извештаи и онлајн дискусии. Корисниците можеа да пристапат на страницата само преку Tor, систем кој дозволува анонимно користење на интернет без откривање на идентитетот или локацијата.

Судските документи на ФБИ наведуваат дека страницата имала нешто помалку од милион регистрирани корисници, но иследниците не можеле да утврдат колку од нив биле активни. За време на изрекувањето на пресудата, судијката Кетрин Форест рече дека Улбрихт „не е подобар од кој било друг дилер на дрога“.

Таа рече дека страницата е негова „внимателно планирана животна работа“.

Судијката нагласи дека острата казна е и порака до другите кои би сакале да го имитираат дека ќе се соочат со „многу сериозни последици“.

„Сакав да ги поттикнам луѓето да прават свој избор во животот и да имаат приватност и анонимност“, рече Улбрихт при изрекувањето на пресудата во мај 2015 година.

Трамп претходно навести дека планира да му ја ублажи казната на Улбрихт за време на говорот минатата година на Националната конвенција на слободата. Слободарската партија се залагаше за ослободување на Улбрихт, сметајќи го неговиот случај како пример за прекумерно мешање на владата.

Републиканскиот конгресмен Томас Маси, сојузник на Трамп, ја пофали одлуката на претседателот.

„Ви благодарам што го одржавте зборот кон мене и кон другите кои се залагаа за слободата на Рос“, рече конгресменот од Кентаки.

Полицијата во САД има голем проблем: Стаорци ја изеле запленетата дрога, станале зависни(ВИДЕО)

Полицијата во Хјустон и градските власти предупредија на „инвазија на глодари“ што предизвикува големи проблеми во складирањето на докази и запленети предмети.

На јавноста ѝ било кажано дека стаорците биле „привлечени од запленетите наркотици“, со кои се хранеле, додека ги уништувале другите докази, пренесува UPI.com.

„Имаме стотици илјади фунти марихуана во магацините во кои уживаат стаорците“, изјави градоначалникот Џон Витмајр, најавувајќи ја новата акција.

Имено, властите планираат да ги реорганизираат просториите во кои се чуваат 1,2 милиони докази, како и да ги уништат запленетите нелегални супстанции пред 2015 година.

„Ние чуваме толку многу докази кои повеќе не се потребни и немаат влијание врз случаите“, додаде Витмајер.

Шефот на Центарот за форензичка наука, Питер Стаут, за новинарите изјави дека запленетите големи количества дрога ставаат во опасност други докази.

„Полицијата ангажираше служба за контрола и истребување на штетници, но глодарите се упорни. Тешко е да се справиш со нив“, рече Стаут.

Официјалните лица откриле дека стаорците еднаш изглодале низ кеса во која имало количество халуциногени печурки.

Овој проблем, сепак, не е ограничен само на Хјустон. Претставници на полицискиот оддел на Њу Орлеанс во март 2024 година рекоа дека доказите биле под „наезда од штетници“, вклучувајќи стаорци и лебарки.

„Стаорците јадат марихуана, сите се зависници“, изјавила портпаролката на полицијата Ен Киркпатрик.

притисни ентер