МГ тргнува во битка против новите модели на Тојота и Рено (ФОТО)

Целосно новата втора генерација на MG3 конечно е претставена - повеќе од една деценија по лансирањето на актуелниот модел - со надеж дека ќе ја наруши класата на супермини и ќе ги предизвика Renault Clio, Toyota Yaris и Opel Corsa.

Претставен на Саемот за автомобили во Женева во 2024 година, новиот MG3 прави неколку големи чекори напред во однос на оригиналот. Меѓу нив е и употребата на првата целосна хибридна погонска група на MG, слична на оние што ги користат Yaris и Clio E-Tech.

Системот Hybrid Plus, како што го нарекува MG, користи 1,5-литарски бензински мотор со четири цилиндри и електричен мотор за придвижување на предните тркала. Комбинираната моќност е 192 КС, со вртежен момент до 250 Nm достапни само од електричниот мотор.

Посебен генераторски мотор се користи за напојување на батеријата MG3 од 1,83 kWh или директно до главниот е-мотор доколку е потребно. Во меѓувреме, бензинскиот мотор е поврзан со тристепен автоматски менувач за кој MG тврди дека реагира повеќе од CVT менувачите што често се користат во хибридните автомобили.

Главната предност на погонската група Hybrid Plus е ефикасноста, а новиот MG3 официјално може да троши 4,4 литри на 100 km, со емисија на CO2 од 100 g/km. За ова придонесува способноста на автомобилот да вози на чиста електрична енергија за кратки периоди до 80 km/h во EV режим.

Но, бидејќи сам електричниот мотор произведува 134 КС - всушност повеќе од бензинскиот мотор - MG вели дека се справува со голем дел од кревањето тешки товари, вклучително и забрзувањето, пред бензинскиот мотор дури и да треба да се вклучи.

Како резултат на тоа, новиот MG3 има импресивни перформанси за хибридно супермини. Спринтот до 100 km/h се постигнува за осум секунди, во споредба со повеќе од девет секунди за Clio и Yaris.

На возачите им се нуди вообичаеното трио режими на возење Еко, Стандарден и Спорт, додека автомобилот автоматски избира еден од неговите пет можни режими на возење во зависност од тоа дали моторот сака да се фокусира на обезбедување погон, енергија за е-моторот, полнење на батеријата или да останува неактивен.

Во однос на дизајнот, предниот дел на MG3 е дефиниран со џиновска решетка што се протега низ предниот дел на автомобилот, опкружена со низа слично големи доводи за воздух, со разделник од „карбонските влакна“ подолу. Спротивно на тоа, задниот дел е многу поедноставен.

Расфрлани се елементите споделени со целосно електричниот хечбек MG4 и спортскиот автомобил MG Cyberster. Како и тие модели, новиот MG3 има аголни LED фарови и голема хромирана значка MG на остриот нос.

Внатре, MG3 има два лебдечки екрани, слични на MG4. Секој модел добива 7-инчен дигитален инструмент табла, додека 10,25-инчен екран на допир се наоѓа на врвот на контролната табла. MG вели дека графиката и респонзивноста на неговиот инфозабавен систем iSmart се подобрени за MG3.

Редот на прекинувачи во стилот на пијано на контролната табла обезбедува некои контроли за климатизацијата и јачината на звукот на медиумите, а има и повеќе копчиња и контроли сместени на малку квадратниот волан (исто така од MG4).

MG3 го користи познатиот ротационен избирач на брзините на марката на централната конзола, но уникатните допири како навлаките на седиштата и светло портокаловите контрастни шевови го издвојуваат овој автомобил од неговите браќа и сестри.

Новиот MG3 е малку подолг и поширок од неговиот претходник, за кој MG вели дека ослободиле повеќе простор за патници и го зголеми багажникот од 285 на 293 литри - седум литри повеќе отколку што нуди Yaris, но осум литри помалку од Cliо.

MG3 ќе биде достапен во две нивоа на опременост – SE и Trophy – па дури и основните модели ќе ги добијат тие двојни екрани, Apple CarPlay и Android Auto конекција, сателитска навигација, клима уред, четири USB порти за полнење, задни сензори за паркирање и камера наназад.

Автомобилот исто така добива низа системи за помош на возачот, како што се адаптивна контрола на патувањето, предупредување за преден судир и помош за задржување лента. Повисоките спецификации додаваат тапацир во стил на кожа, влез без клуч, загреани предни седишта, загреан волан и паркинг камера од 360 степени.

Утре нов обид да се намалат ценита на осигурителните полиси

Утре во министерството за финасии ќе има нов состанок каде повторно ќе се разговара, дали граѓаните ќе продолжат да плаќаат за 15% повисоко на осигурувањето за регистрација на возилата.

Одлуката доаѓа откако и покрај предлогот на финасии да останат старите цени пред 25 Април осигуртелние компании наплатуваат по повиски цени. По утрешниот состанок се очекува да се достави предлог со цени до владата за формирање на нов тарифник со кои ќе се влијае на намалување на цените. Владата ќе ја донесе конечната одлука на седница кои цени ќе останат. Според извори од Агенцијата за супервизија со податоци за Канал 5 објаснуваат зошто цените на задолжителната автомобилска одговорност не треба да се зголемат.

Според добиените податоци, за 2023 година за штети осигурителните компании исплатиле 39,3 милиони евра што претставува само 45%од парите наплатени од осигурениците. Додека наплатата била 65милиони евра. Во однос на претходниот тренд бил дека осигуртелните компании исплаќале и до 50% од собраните средства. Вкупно за 2023 година се исплатени над една милијарда денари провизии за продажба на автомобилско осигурување. Доколку останат цените што ги одредило Националното биро, сопствениците на возила со моќност на моторот од 44 до 55 киловати наместо 5.453 денари, сега за осигурување ќе треба да платат 839 денари повеќе, односно 6.292 денари. Најголемо зголемување на цената на осигурителната полиса ќе почувствуваат сопствениците на возила со помоќен мотор. Над 1300 денари повеќе ќе платат возачите чии коли се со моќност од 84 до 110 кв, додека пак над 1500 денари повеќе ќе ги чини осигурувањето тие кои поседуваат автомобил со моќност на моторот од над 110 киловати.

Оправдувањето на осигурителните компании одлуката за зголемување на цената на осигурителната полиса за 15,4 ‘ ја оправудваат дека повеќе од десет година цената не е промената, а трошоците им се зголемиле.

МВР подготвено за преземање на Палевски, точниот тајминг не се соопштува

Откако Република Турција даде одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, се очекува негово пристигнување во Македонија.

Се уште нема конкретна информација кога точно Љупчо Палевски ќе биде испорачан во Македонија, во интерес на процесот на спроведување на екстрадицијата не се соопштува точниот датум на испорака. Вчера министерот за внатрешни работи, Панче Тошковски изјави дека полициските службеници од Македонија се во комуникација со турските колеги и се очекува во наредниот период да утврдат сѐ што е потребно за Палевски да биде изведен пред лицето на правдата. Полициски извори велат дека не треба да очекуваме спроведувањето на Палевски да се случи денес или утре.

Откако Република Турција даде одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, се очекува негово пристигнување во Македонија, по што според процедурата, веднаш по слетувањето на Аеродромот Скопје, со полициска придружба ќе биде веднаш спроведен во истражниот затвор Шутка, по што ќе се чека отпочнување на судскиот процес. Постапката за екстрадиција ќе биде спроведена преку Министерството за внатрешни работи.

Поранешниот полициски началник, Љубомир Ѓурчевски предупредува дека постои веројатност со пристигнувањето на Палевски во Македонија, да се смени текон на истрагата. Сега е на потег Обвинителството кое ќе ја игра клучната улога во распитот.

Вчера, министерот за правда Кренар Лога потврди дека е добиено одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, осомничен за двете убиства на Вања Ѓорчевска и Панче Жежовски. Палевски во Турција беше уапсен на 5ти декември.

За убиствата се осомничени уште 4 лица меѓу кои и таткото на убиената Вања, кој минатата недела беше пуштен во домашен притвор.

ВРЕДИ и ДУИ деновиве ќе градат став дали и кого ќе поддржат во вториот круг

Партиите од албанскиот блок деновиве ќе носат одлуки дали и кој претседателски кандидат ќе го подржат во вториот круг од претседателските избори. 

Од коалицијата „Вреди“ одлуката ќе се носи на лидерско ниво – помеѓу четврицата партсики лидери, иако како што посочи Изет Меџити ВМРО-ДПМНЕ досега тоа не го побарала од нив.

„Сега за сега немаат побарано таква поддршка. Но за волја на вистината голема е раљзликата во гласовите, повеќе е фромален втор круг, ние деновиве ќе седнеме лидерите на ВЛЕН и ќе донесеме одлука“, порача Изет Меџити.

На чие конто ќе легнат гласовите на Османи од првиот круг и дали интегративците отворено ќе ги повикаат членовите да гласаат за еден од двајцата кандидати, допрва ќе се носи одлука и во ДУИ.

„Тоа ќе биде партиска одлука, но ние се уште немаме донесено таква одлука, тоа ќе се знае во наредните деноиви. Сега ние сме фокусирани на парламентарните избори и комуницираме со тоа дека сме победници со плус 40 илјади гласачи“, истакна Арта Биљали Зендели од ДУИ.

Во меѓувреме продолжуваат препукувањата помеѓу Европскиот Фронт и ВРЕДИ околу закажаните завршни митинзи в понеделник во ист термин на тетовскиот плоштад „Илирија“. Интеративците и денеска порачуваат немаат намера да се откажат од местото на одржување на митингот и тврдат дека први поднеле барање и добиле одобрение од МВР. Од „Вреди“ пак уверуваат дека тие први добиле дозвола за одржување на митингот од општина Тетово уште пред 10 дена и дека уште тогаш побарале одбрение и од МВР. Конечниот став дали ќе им го отстапат тетовскиот плоштад на Европскиот фронд и ДУИ, како што најавија, ќе го соопштат во следните денови и порачаа дека нема да потпаднат под провакциите на ДУИ, кои според нив по секоја цена сакаат да предизвикаат инциденти, со цел да ја дефокусираат јавноста од губењето на гласови и од коруптивните зделки.

притисни ентер