Пресврт во случајот со малата Данка Илиќ- и вториот осомничен го негира исказот во полиција

Дејан Драгијевиќ, еден од осомничените за убиството на девојчето Данка Илиќ во Бањско поле, на денешното рочиште во Вишото јавно обвинителство во Зајечар го негираше убиството.

Драгијевиќ истакна дека на 26 март, кога била пријавена за исчезната, не го ни видел девојчето. Драгијевиќ бил донесен во обвинителството нешто пред 10:00 часот бидејќи претходно преку својот адвокат кажал дека сака повторно судење. Според сознанијата на српскиот портал, тој целосно го повлекол претходно даденото признание.

Како што пишува српски Курир , тој демантирал сѐ што првично кажал. А тоа, да потсетиме, е дека малото девојче било удрено од автомобил, убиено, а нејзиното тело било фрлено во депонија. Неговото сослушување сега се совпадна со приказната за Срѓан Јанковиќ, неговиот колега и уште еден осомничен за исчезнувањето на девојчето, кој исто така го повлече признанието што претходно го дал во полиција.

Неодамна, пак, во случајот се појави нов сведок, кој рече дека на кобниот 26 март видел автомобил на „Водовод“ во Бањско поле каде исчезна девојчето.

Да потсетиме, девојчето, според полициската верзија, излегла на улица, каде со службено возило најпрво ја удриле вработени во комуналното претпријатие „Водовод“. Ја ставиле во автомобилот и продолжиле да возат, а во еден момент се испоставило дека таа не умрела туку се онесвестила, а потоа наводно ја убил еден од осомничените. Телото било фрлено во депонија, а подоцна наводно е преместено на непозната локација. Ова е официјалната полициска верзија на приказната.

Но, на возилото со кое наводно е извршено делото, ниту во него не се пронајдени биолошки траги од девојчето. Не се пронајдени ниту траги од удар. На облеката на осомничените полицијата не пронашла биолошки траги од детето. Не е пронајдено ниту телото на исчезнатото девојче, иако депонијата каде што наводно осомничените го фрлиле телото на жртвата, извести полицијата, била детално претресена.

„Тоа е фијаско на истрагата, целиот случај се темели на изјавите на осомничените во полиција, а не се знае под кои околности биле дадени, дали биле присутни бранители, дали биле бранители по службена должност или избрани бранители. Полицијата одамна ја води истрагата, иако законот одамна предвидуваше обвинителството, а не полицијата да спроведува истраги и да ги презентира деталитеи од истрагата“, изјави српскиот адвокат Боривоје Боровиќ пред новото сведочење на осомничениот.

Драгијевиќ и Јанковиќ, работници на Општинското претпријатие, беа уапсени на 4 април, а таткото и братот на Дејан, Радослав и Далибор Драгијевиќ, беа уапсени два дена подоцна бидејќи помогнале да се сокрие телото на девојчето. Еден ден подоцна, на 7 април, Далибор Драгијевиќ починал во полициската станица во Бор, како што открива порталот Радар, како последица на тепање. Во моментов се води истрага за смртта на Далибор Драгијевиќ.

Телото на Данка Илиќ до денес не е пронајдено.

Димитриеска Кочоска: Со ребалансот обезбедуваме средства за се она што било предвидено со закон

Со ребалансот обезбедуваме средства за се она што било предвидено со закон, а немало планирани средства.

Собраниската комисија за финансирање и буџет денеска ја започна расправата за Предлогот за изменување и дополнување на Буџетот за 2024 година. Во експозето министерката за финансии Гордана Димитриеска Кочоска посочи дека со ребалансот се предлага најоптимално решение, имајќи ги во предвид состојбите кои се затекнати, ресурсите со кои се располага, малиот простор за маневар и макроекономската состојба.

Со ребалансот вкупните приходи се планирани на ниво од 318,2 милијарди денари и бележат зголемување за 8 милијарди и 22 милиони денари, а расходите на ниво од 362,8 милијарди денари, односно на расходна страна има зголемување од 19,2 милијарди денари. Растот на БДП е проектиран на 2,1 процент и е ревидиран во однос на првично планираниот 3,4 проценти, а инфлацијата е проектирана на ниво од 3,5 проценти и во втората половина од годината се очекува забавување на растот на инфлацијата, односно стабилизирање на цените на храната и енергенсите. Буџетскиот дефицит е планиран на 44,7 милијарди денари или 4,9 проценти и ќе се финансира од домашно и странско задолжување. Капиталните расходи се планирани во висина од 45 милијарди денари. Бруто инвестициите се очекува да забележат раст од 10 проценти, јавната потрошувачка раст од 3,3 проценти, а извозот раст од 2,5 проценти, додека увозот раст од 5,4 проценти.

-Со ребалансот обезбедуваме средства за сите оние и за се она што било предвидено со закон, а немало планирани средства, односно средства за вработените, пензионерите, студентите, компаниите, како и за плаќање на обврските по основ на камати, заеми и слично. Се обидовме и направивме максимални заштеди од се она што немаше динамика на реализација и средствата кои што стоеја неискористени од се она што претставува несуштински расход и успеавме да најдеме заштеди од 20 милијарди денари и да ги употребиме онаму каде што беа потребни, рече Димитриеска Кочоска.

Нагласи дека економската активност во првиот квартал од 2024 година забележа реален раст од 1,2 проценти што се должи исклучиво на позитивните остварувања во услужниот сектор. Во првите пет месеци од 2024 година, како што кажа, трговскиот дефицит е зголемен за 34,1 процент во споредба со истиот период од 2023 година. Во првиот квартал од 2024 година тековната сметка на платниот биланс има дефицит од 105 милиони евра наспроти суфицитот од 92,2 милиони евра во истиот квартал од 2023 година. Инфлацијата забележува забавување на растот во првата половина од годинава и стабилизирање на ниво од 3,7 проценти, а базичната инфлација изнесува 4,9 проценти.

-Во првите шест месеци од 2024 година вкупните реализирани расходи на Буџетот се на ниво од 168,2 милијарди денари и се за 8,6 проценти повисоки во однос на вкупните расходи реализирани во истиот период од 2023 година. За тековни расходи потрошени се 155,3 милијарди денари или 16,8 проценти повеќе во споредба со истиот период лани. Платите и надоместоците се реализирани во износ од 21 милијарда денари и се повисоки за 22,7 проценти во споредба со првите шест месеци од 2023 година. За стоки и услуги се реализирани 10,3 милијарди денари или за 7,7 отсто повеќе отколку во 2023 година, трансферите до единиците на локалната самоуправа изнесуваат 14,7 милијарди денари по основ на дотации од ДДВ и блок трансакции што е зголемување за 11 проценти. Исплатени се и 11,2 милијарди денари за каматни плаќања по основ на користени кредити и издадени државни хартии од вредност што е за 67,8 проценти повеќе од реализираните каматни плаќања во 2023 година. Субвенциите и трансферите се реализирани во вкупен износ од 14,4 милијарди денари и се повисоки за 3,8 проценти отколку лани. За социјалните трансфери се исплатени 82,6 милијарди денари и нивната реализација е повисока за 16 проценти, појасни Димитриеска Кочоска.

Потенцира дека капиталните расходи во Буџетот во првите шест месеци од годинава биле реализирани во износ од 12,9 милијарди денари или само 28,62 проценти од планираните и се за 41 процент пониски отколку во првите шест месеци од 2023 година.

-Во првите шест месеци од годинава Буџетот оствари дефицит од 23,9 милијарди денари или 2,44 проценти од проектираниот БДП што претставува 71,38 проценти од планираниот дефицит за 2024 година, посочи Димитриеска Кочоска.

Со ребалансот, како што потенцира, фискалната политика се насочува кон враќање на макроекономската стабилност и поддршката на економската активност преку постепена фискална консолидација, подобрување на управувањето на јавните финансии и одржливо на ниво на капитални расходи.

-Измените и дополнувањата на Буџетот ги базиравме на реални макроекономски претпоставки и фискални проекции, обезбедувајќи ги на расходната страна потребните средства за сервисирање на обврските на државата, планирање на средства за кои имала обврска, а не биле предвидени, како и доспеани обврски кон граѓаните и бизнисот, порача Димитриеска Кочоска.

На расходната страна, прецизира, извршено е намалување кај несуштинските трошења и кај проектите со позабавена динамика на реализација.

-Едновремено се обезбедија средства за доспеаните законски обврски, како и за новите политики на Владата за линеарен пораст на пензиите и локални инфраструктурни проекти. Вкупните приходи се планирани на ниво од 318,2 милијарди денари, или зголемување за 2,6 проценти, односно за околу 8 милијарди денари повеќе во однос на иницијалните проекции со планот за 2024 година. Вкупните расходи се планирани на 362,8 милијарди денари или повисоко за 5,6 проценти, односно за околу 19,2 милијарди денари повеќе во однос на иницијалните проекции со планот за 2024 година. Врз основа на ревидираните проекции на приходи и расходи, дефицитот е планиран на ниво од 44,7 милијарди денари, односно од иницијално планираните 3,4 на 4,9 проценти од БДП, рече Димитриеска Кочоска.

Појасни дека растот на дефицитот и едновремено отстапувањето од фискалното правило се должи пред се на потребата за обезбедување на неопходни средства за непречено функционирање на институциите и сервисирање на обврските. Со него, додаде, се обезбедуваат дополнителни 4,1 милијарда денари за исплата на плати, 5,1 милијарда денари за исплата на пензиите, од кои 2,5 милијарди денари се за најавеното линеарно зголемување од 2.500 денари. За транзициски трошоци во вториот пензиски столб обезбедени се дополнителни средства во износ од 400 милиони денари, 0,8 милијарди денари за исплата на гарантирана минимална помош, 1,7 милијарди денари за здравствена заштита, една милијарда денари дополнителни средства за ТИРЗ зоните, 1,7 милијарди денари за земјоделски субвенции, 437 милиони денари за студентски оброк, 207 милиони денари за исплата на стипендии, 300 милиони денари за блок дотации, дополнителни средства за финансирање на радиодифузна дејност, за финансирање на изборните активности, како и за извршни исплати и за поврат на средства кон Европската комисија согласно наодите на ОЛАФ. Со Ребалансот се обезбедуваат 0,8 милијарда денари дополнителни средства за исплата на камати кон домашни и меѓународните кредитори, 5,1 милијарда денари за активирани гаранции по основ на задолжувања за ЈП и АД во државна сопственост и 6 милијарди денари за проекти за општините.

Развојот во Ребалансот, како што потенцира, ќе се финансира со планирани 45 милијарди денари за капитални расходи, при што е извршено ревидирање на капиталите проекти со позабавена динамика, особено кај капиталните проекти кои се реализираат на посебни сметки.

Општиот претрес во Комисијата за финансирање и буџет за ребалансот на Буџетот трае најмногу три дена, а амандманската расправа шест дена. На десеттиот ден Комисијата гласа за ребалансот во целост. На предлог ребалансот се поднесени 58 амандмани.

Хоратиус Радикс именуван за нов комерцијален директор на Кромберг и Шуберт во Битола и Скопје

Кромберг и Шуберт, еден од најголемите работодавачи во Македонија, го најави именувањето на Хоратиус Радикс за нов комерцијален директор на нивната фабрика во индустриската зона Жабени, Битола и Илинден, Скопје.

Овој стратешки потег ја потврдува посветеноста на компанијата кон лидерска извонредност и континуиран раст во регионот.

Радикс ја презема оваа улога, пренесувајќи го своето огромно професионално искуство. Својата кариера ја започнал во Кромберг и Шуберт во 2008 година како менаџер за човечки ресурси во фабриката во Темишвар, Романија, каде што под свое водство надгледува повеќе од 2,500 вработени. Во 2015 година, бил унапреден во комерцијален менаџер на фабриката во Надлаб, Романија, управувајќи со фабрика за производство на кабелски снопови за Шкода со повеќе од 3,000 вработени.

Лидерските способности на г-дин Радикс се дополнително докажани преку неговите одговорности на следните позиции:

Како комерцијален менаџер на фабрика, тој управувал со два производствени капацитети и два компетенциски центри низ Романија, надгледувајќи вкупно 3,200 вработени. Неговата експертиза не била ограничена само на Романија, туку и на различни проекти глобално, вклучувајќи ја Кина (2012), Мексико (2019), Украина (2021) и Боцвана (2023).

Во текот на својата кариера, Радикс ја има клучната улога во имплементацијата на стратешки иницијативи кои значително ја подобруваат оперативната ефикасност и продуктивноста. Има искуство во создавање силен и ангажиран менаџерски тим, кој е клучен за успешноста на компанијата. Неговиот стил на лидерство го нагласува ангажманот на вработените, континуираното подобрување и оперативната извонредност.

Г-дин Радикс игра важна улога во скалирањето на операциите за да се задоволат зголемените побарувања, осигурувајќи дека капацитетите под негово управување одржуваат високи стандарди за квалитет и ефикасност. Неговите напори во оптимизацијата на комерцијалните процеси и бизнис операциите резултираат со значителни заштеди на трошоци и подобрена вкупна изведба.

Од Радикс се очекува да ги продолжи и надградува досегашните успеси на германската компанија, која е присутна во Македонија од 2013 година, со отворањето на првата фабрика за производство на кабли за автомобили во индустриската зона Жабени, близу Битола. Оваа фабрика сега вработува над 5,200 вработени во Битола , додека во 2022 година компанијата исто така инвестираше во индустриската зона во Илинден, каде моментално се вработени над 3,000 лица.

Во македонските фабрики на Кромберг и Шуберт се произведуваат кабли и кабелски инсталации за најпознатите автомобилски брендови. Во Битола за „Мерцедес“, „Вито, В-класа“ и комбињата „Спринтер“, како и за „Ауди“, моделот А4, додека во Илинден, во Скопје за „БМВ“, моделот Х1. Целокупниот кабел се произведува на сите локации и се извезува директно до клиентите на европскиот пазар. Кромберг и Шуберт, според податоците од 2022 година, е на трето место на листата на 100 најголеми извозници од Македонија.

Министерството за животна средина на Грција подготвува план за справување со недостигот на вода

Министерството за животна средина на Грција подготвува план за справување со недостигот на вода на островите.

Пакет мерки за справување со недостигот на вода, за енергијата и „зазеленувањето“ на грчките острови планира Министерството за животна средина и енергетика на Грција за што се обезбедени средства од 200 милиони евра од Фондот за декарбонизација, пишува грчкиот весник „Катимерини“, јави дописничката на МИА од Атина.

Планот, според весникот, е фокусиран на решавање на проблемот со недостиг на вода на островите, бидејќи браните пресушуваат поради недостиг на дожд, а онаму каде што постои систем за десалинизација на морската вода, не е во состојба да ги задоволи сè поголемите потреби за снабдување со вода и наводнување.

Надлежниот министер Тодорос Скилакакис објаснил дека планот вклучува „изградба на хибридни проекти, делумно за водоснабдување и делумно за енергија“ и всушност станува збор за комбинација на проекти со обновливи извори на енергија, а приоритет ќе бидат Кикладските острови.

-Министерот го опишува проектот на следниот начин: Ќе треба да се постави мал резервоар за вода на одредена надморска височина, веднаш до фабриката за десалинизација на морската вода. Еден помал ќе треба да се постави на пониско ниво на копно, нешто што морфолошки е тешко, па затоа се разгледува можноста за поставување во море. Во овој случај, ќе треба да се стави еден пловечки резервоар или неколку мали во морето. Од горниот резервоар ќе се спушта надолу блага вода од десалинизацијата, а во исто време кога водата циркулира се произведува електрична енергија која се складира за да функционира процесот на десалинизација, пишува „Катимерини“.

Додава дека иако планот на Министерството за животна средина и енергетика на Грција е во рана фаза, се очекува брзо да се развие поради големите потреби на островите за вода.

Според весникот, на островите во Егејското Море функционираат вкупно 57 единици за десалинизација, а на Кикладските острови, 51 отсто од населението пие вода од овие единици.

притисни ентер