Но, со затворање на џамиите и забранетите масовни молитви од Сенегал до Југоисточна Азија, околу 1,8 милијарди муслимани се соочуваат со Рамазан како никогаш порано. Во муслиманскиот свет, пандемијата создаде нови форми на загриженост пред светиот пост, кој започнува во четврток.
Во Алжир, Јасмин Хермахе (67) обично прима роднини и соседи во нејзиниот дом и пие чај и ладни пијалоци во текот на месецот на постот од зори до самрак. Но, таа стравува дека ќе биде поразлично оваа година.
„Можеби нема да ги посетиме или нема да дојдат“, рече таа низ солзи. „Коронавирусот ги исплаши сите, дури и најблиските гости“, додаде таа.
Во земја во која џамиите се затворени, нејзиниот сопруг Мохамед Џемуди (73) се грижи за нешто друго.
„Не можам да го замислам Рамазан без теравих“, рече тој, осврнувајќи се на дополнителните молитви во џамиите што се изведуваат по ифтар, вечерен оброк по цел ден пост.
Во Јордан, владата, во координација со соседните арапски земји, се очекува да објави фетва со наредба кои рамазански ритуали ќе бидат дозволени, но милиони муслимани веќе ја чувствуваат разликата.
Од Африка до Азија, коронавирусот фрли сенка на вознемиреност и неизвесност.
За Каиро, град со 23 милиони луѓе кои никогаш не спијат, коронавирусот направи катастрофа.
"Луѓето не сакаат да доаѓаат во продавниците. Се плашат од болеста. Ова е најлошата година досега", рече Самир ел-Хатиб, кој има штанд до историската џамија на Саид Зеинаб. „Во споредба со минатата година, не продаваме ниту четвртина“, додаде тој. За време на Рамазан, уличните продавачи во египетската престолнина ги организираат своите маси со урми, кајсии и други слатки плодови, со традиционални фенери на кулите на градските ѕидови.
Оваа година, сепак, властите воведоа полициски час и ги забранија воообичаените молитви и други активности, така што многу луѓе не ја гледаат поентата за купување фенери. Насер Салах Абделкадер (59), менаџер на египетската берза, е еден од ретките кој се вклучи.
„Оваа година воопшто нема рамазанска атмосфера“, рече тој. „Обично би доаѓал на пазарот и од самиот почеток се слушаше музика, луѓе седеа наоколу, скоро живееја на улица“, опиша тој.
Со негирање на празниците пред тие дури и да започнат, коронавирусот го отежнува и другиот дел од Рамазан, време кога постот и хуманоста се сметаат за задолжителни.
Во Алжир, сопствениците на ресторани се прашуваат како да им дадат ифтар на сиромашните кога нивните простории се затворени, додека добротворните организации во Абу Даби, каде што сиромашните од Јужна Азија добиваат ифтар, не се сигурни што да прават со сега затворените џамии.
Мохамед Аслам, инженер од Индија, кој живее во трособен стан во центарот на Абу Даби со 14 други, е невработен заради коронавирусот. Откако неговата зграда била ставена во карантин затоа што еден станар бил позитивен на коронавирус, тој се потпирал на добротворната помош во храна.
Во Индонезија, земја со најбројно муслиманско население во светот, некои ќе се сретнат со најблиските „од далечина“. Прабово, кој за Ројтерс се претстави под ова име, рече дека ќе го одбележи Еид ал-Фитр на крајот на месецот на постот само со разговори преку Интернет на мрежата Зум наместо да оди на гости.
„Загрижен сум за коронавирусот“, рече тој. „Нема да има никаква заедничка молитва. Нема заеднички ифтар, нема одење во џамија, дури ниту средби со пријателите“, додаде тој.