Европската комисија (ЕК) денеска соопшти дека, во согласност со соопштението од јуни, воведе привремени повисоки царини за увоз на електрични возила (ЕВ) од Кина, истовремено нагласувајќи дека разговорите со Пекинг за решение на целата ситуација се уште е во тек.
Како што е наведено во соопштението, во иднина за автомобилите BYD ќе се плаќа царина од 17,4 отсто, Geely ќе плаќа 19,9 отсто, а SAIC 37,6 отсто.
Останатите кинески производители на автомобили ќе плаќаат давачки од 20,8 отсто, додека компаниите кои не соработувале во истрагата на ЕУ за субвенции очекуваат царина од 37,6 отсто.
Споредено со однапред објавените стапки на 12 јуни 2024 година, привремените давачки се благо прилагодени надолу врз основа на коментарите за точноста на пресметките поднесени од заинтересираните страни.
Според извештаите, тарифите се воведуваат девет месеци по започнувањето на истрагата за наводните субвенции во Кина, бидејќи ЕК заклучи дека кинеските производители на ЕВ профитираат од неоправданите субвенции, а со тоа им штетат на производителите на електрични возила во Европа.
Консултациите со кинеската влада се интензивирани во последните недели, а контактите со Пекинг продолжуваат на техничко ниво за да се постигне решение кое е компатибилно со правилата на Светската трговска организација, се додава на веб-страницата на ЕК.
Овие привремени царински давачки ќе важат од 5 јули 2024 година за најмногу четири месеци. Во тој рок мора да се донесе конечна одлука за царините со гласање на земјите-членки на Европската унија.
Доколку се изгласаат царините за увоз на кинески електрични автомобили, тие ќе важат во следните пет години.