Осуденик на доживотен затвор, сопственик на озлогласен сајт- Рос Улбрихт е помилуван од Трамп

Американскиот претседател Доналд Трамп потврди дека потпишал целосно и безусловно помилување за Рос Улбрихт, основачот на сајтот Silk Road на дарк вебот, која се користел за масовна трговија со дрога.

Улбрихт е прогласен за виновен во Њујорк во 2015 година за заговор со дрога и перење пари и беше осуден на доживотен затвор. Трамп на својата платформа Truth Social објави дека ѝ се јавил на мајката на Улбрихт за да ја извести дека го помилувал нејзиниот син, објави Би-Би-Си.

Веб-страницата „Silk Road “, беше затворена во 2013 година, откако полицијата го уапси Улбрихт, кој продаваше нелегални дроги користејќи биткоин, како и хакирање опрема и украдени пасоши.

„Олошите што работеа да го осудат беа дел од истите лудаци вклучени во модерното вооружување на моќта против мене денес. Тој доби две доживотни казни, плус 40 години. Глупости!“

Улбрихт беше прогласен за виновен за обвиненија, вклучувајќи заговор за трговија со дрога, перење пари и компјутерско хакирање. За време на судењето, обвинителите тврдеа дека веб-страницата на Улбрихт, сместена на скриената „темна мрежа“, анонимно продавала дрога во вредност од над 200 милиони долари.

Тој го водел Silk Road под псевдонимот „Dread Pirate Roberts“, повикувајќи се на лик од филмот „The Princess Bride“ од 1987 година. Обвинителите, исто така, тврдеа дека Улбрихт наредил шест нарачани убиства, вклучително и едно против поранешен вработен во Патот на свилата, иако немале докази дека убиствата навистина биле извршени.

Патот на свилата го добил името по историските трговски патишта што ги поврзувале Европа, Азија и делови од Африка. Веб-страницата се здоби со слава преку медиумски извештаи и онлајн дискусии. Корисниците можеа да пристапат на страницата само преку Tor, систем кој дозволува анонимно користење на интернет без откривање на идентитетот или локацијата.

Судските документи на ФБИ наведуваат дека страницата имала нешто помалку од милион регистрирани корисници, но иследниците не можеле да утврдат колку од нив биле активни. За време на изрекувањето на пресудата, судијката Кетрин Форест рече дека Улбрихт „не е подобар од кој било друг дилер на дрога“.

Таа рече дека страницата е негова „внимателно планирана животна работа“.

Судијката нагласи дека острата казна е и порака до другите кои би сакале да го имитираат дека ќе се соочат со „многу сериозни последици“.

„Сакав да ги поттикнам луѓето да прават свој избор во животот и да имаат приватност и анонимност“, рече Улбрихт при изрекувањето на пресудата во мај 2015 година.

Трамп претходно навести дека планира да му ја ублажи казната на Улбрихт за време на говорот минатата година на Националната конвенција на слободата. Слободарската партија се залагаше за ослободување на Улбрихт, сметајќи го неговиот случај како пример за прекумерно мешање на владата.

Републиканскиот конгресмен Томас Маси, сојузник на Трамп, ја пофали одлуката на претседателот.

„Ви благодарам што го одржавте зборот кон мене и кон другите кои се залагаа за слободата на Рос“, рече конгресменот од Кентаки.

Курти победи на изборите на Косово, но ќе мора да коалицира за да формира влада

Премиерот Албин Курти и неговата левичарска националистичка партија Самоопределување (ВВ) победија на парламентарните избори на Косово, покажуваат излезните анкети и првичните резултати на Централна изборна комисија (ЦИК).

За Самоопределување гласале меѓу 37% и 42% од избирачите, но владејачката партија предводена од Курти најверојатно ќе зависи од коалиционите партнери за да продолжи да владее.

На изборите во 2021 година, Движењето Самоопределување имаше повеќе од 50 проценти од гласовите.

Податоците од четири организации кои спроведоа постизборни истражувања, сугерираат дека десноцентристичката Демократска партија (ПДК) на Мемли Красниќи освоила меѓу 19% и 23% од гласовите, центристичката Демократска лига на Косово (ЛДК) на Лумир Абдиџику од 19% до 20% и конзервативната Алијанса за иднината (ААК) на Рамуш Харидинај меѓу 6% и 8%.

Останатите партии и коалиции нема да го надминат прагот од пет проценти за влез во парламентот.

Според проекциите од освоените гласови, ВВ во новиот состав на законодавниот дом ќе има 43 пратеници, ПДК 25, ЛДК 23 и ААК девет.

Без разлика на изборните постигнувања во водечките политички партии, 20 од 120 места во парламентот се резервирани за етничките малцински групи: 10 за Србите и уште 10 за другите, вклучувајќи ги Бошњаците, Турците и Ромите.

На денешните први редовни, а вкупно девети парламентарни избори во Косово од прогласувањето на независноста, се гласаше на 2.533 гласачки места, а право глас имаа 1.970.944 лица во самото Косово и 104.924 во дијаспората. Косовските граѓани во странство гласаа вчера во 30 дипломатски претставништва, лоцирани во 19 различни земји.

На изборите учествуваат 28 политички субјекти, од кои 20 политички партии, пет коалиции, две граѓански иницијативи и еден независен кандидат.

Човек без прекин возел камион 19 часа и 47 минути- му се слошило кога ја видел казната

За време на проверка на камиони и други транспортни возила во индустриската област Калтеиче во близина на Зиген, службениците од регионалната транспортна управа Лан-Дил од Диленбург откриле „алармантно висок степен на недостатоци“.

Од прегледани 14 возила, од кои 12 камиони, сите биле неисправни. Поради несоодветно обезбедување и обезбедување на товар, како и помали дефекти на возилата, од сообраќај привремено се отстранети седум камиони и три транспортери, објави Феникс.

Против возачот е поведена соодветна кривична постапка.

Инспекторите од Диленбург биле особено изненадени од 65-годишен камионџија кој возел речиси 20 часа без пауза. Поточно, возачот од областа Зиген-Витгенштајн го возел камионот непрекинато 19 часа и 47 минути. За среќа, при тоа возење никој од учесниците во сообраќајот, вклучително и самиот возач, не бил повреден.

Но, поради екстремно долгото возење без прекин и дополнителни технички дефекти на возилото, на возачот му е изречена вкупна казна од 11.880 евра.

Ербас го одложува првиот лет со авион на водороден погон

Европскиот производител на авиони Ербас објави дека го одложува планираниот прв лет на својот авион на водород, кој првично беше планиран за 2035 година.

Според последните информации, проектот би можел да биде одложен од пет до десет години, што значи дека комерцијалните водородни авиони би можеле да стапат во употреба само околу 2040 година или подоцна.

Ова одложување доаѓа во време кога улогата на водородот во иднината на воздухопловната индустрија сѐ повеќе се доведува во прашање. Иако водородниот погон се смета за потенцијално револуционерно решение за намалување на емисиите на јаглерод диоксид, предизвиците поврзани со инфраструктурата, регулацијата и трошоците остануваат значајни.

Ербас, исто така, објави дека ќе го намали буџетот за својата програма за водород за 25% и дека ги суспендира плановите за тестирање на водородни горивни ќелии на модифициран Ербас А380. Покрај тоа, компанијата официјално се откажа од неколку програми за тестирање, вклучувајќи експерименти со директно согорување на водород во турбински мотори, што укажува на пад на довербата во технологијата на водород како долгорочно решение.

Од друга страна, воздухопловната индустрија продолжува да инвестира во други еколошки иницијативи, како што е зголемувањето на употребата на одржливо воздухопловно гориво (SAF). Оваа алтернатива на традиционалното гориво за авиони може да ги намали емисиите до 70%, но моментално е поскапа и не е достапна во големи количини. Сепак, сѐ поголем број авиокомпании и регулатори го гледаат SAF како пореална и побрзо применлива опција за намалување на емисиите во наредните децении.

United Airlines потпиша нови договори за купување SAF, па дури и го обои авионот во специјална боја на својот Боинг 787-9 Dreamliner и идниот 737 MAX 10 за поддршка на одржливи горива. Во меѓувреме, Ер Нов Зеланд склучи договор за користење SAF на аеродромот во Сан Франциско, што ќе им овозможи на нивните авиони Боинг 777 и 787 да користат одржливо гориво на долги летови, пренесува Simpleflying.

Иако одложувањето на водородниот авион на Ербас претставува чекор назад за технологијата, индустријата сè уште бара начини да го намали своето влијание врз животната средина и да ја подобри одржливоста на воздушниот сообраќај во иднина.

притисни ентер