Следниот логичен чекор за јапонскиот производител на автомобили би можел да биде аквизицијата на еден од многуте мали, проблематични кинески брендови на електрични возила, во овој случај – „Нета“.
Основана во 2014 година, „Нета“ произведе неколку генерички модели, вклучувајќи го спортскиот автомобил „GT“, седанот „S“ и елегантниот спортски караван „S Hunting Edition“. Сепак, компанијата се соочува со значителни финансиски предизвици од средината на 2024 година, што доведе до запирање на производството и отпуштања на работници.
Во февруари, „Нета“ обезбеди прилив на ново финансирање од 552 до 621 милион долари, но договорот беше условен со продолжување на производството, што не се случи, па инвестицијата пропадна.

Се чини дека Тојота сега бара можност да ги преземе средствата и производството на Нета. Според извештајот на кинеската компанија „Куаи Технолоџи“, „Тојота“ размислува да ја купи „Нета“.
Иако засега нема детали за тоа колку би можела да чини оваа аквизиција, проценката на „Нета“ претходно оваа година беше околу 828 милиони долари. Тоа е ситница за Тојота, која пријави повеќе од 130 милијарди долари готовина на крајот од 2024 година.
Вреди да се напомене дека Сју Јиминг, директор за комуникации на Тојота во Кина, негираше дека знаел за интересот на компанијата за купување на Нета, објавува КарЊуз Кина.
Доколку Тојота одлучи да ја направи аквизицијата, ќе добие не само средствата и технологијата на Нета, туку и подобро разбирање на конкурентниот кинески пазар и технологијата за електрични автомобили. Во 2024 година, Нета продаде 64.500 возила, но до јануари оваа година продаде само 110. Најблаго кажано - драматичен пад.
Извор: Б92