Иако деталите за субвенциите се уште се нејасни, за новата мерка се обезбедени три милијарди евра, а експертите за автомобилската индустрија веќе изразија мислења за нејзината целесообразност.

На самитот на автомобилската индустрија се одлучи за нова премија за купување, која се очекува да биде кофинансирана со средства од ЕУ. Како што пишува германскиот „Ауто Билд“, владата планира да издвои три милијарди евра од Фондот за клима и трансформација до 2029 година, но сè уште не е дефинирано каде ќе се постави границата за средни приходи во Германија. Како модел се споменува францускиот модел на „социјален лизинг“, кој нудеше електрични автомобили со месечна рата помала од 100 евра.
Проширено ослободување од данок
Владата неодамна го продолжи ослободувањето од данок за нови електрични возила до 2035 година. Возилата регистрирани до крајот на 2030 година ќе бидат подобни, а максималното десетгодишно ослободување од 2026 година ќе биде ограничено на 31 декември 2035 година. Ова би им заштедило на сопствениците на автомобили од средна класа околу 750 евра во текот на десет години.
Ставот на германската јавност и експертите
Според анкетата на порталот Carwow, 70 проценти од испитаниците го поддржуваат повторното воведување на државната премија за купување, а 67 проценти од нив изјавиле дека стимулацијата ќе ги мотивира да купат електрично возило. Но, експертите се поделени.
VDA: Поддршка во принцип, но со претпазливост
Здружението на автомобилската индустрија (VDA) ја поддржува премијата, но претседателката Хилдегард Милер изразува сомнежи за нејзиниот позитивен ефект врз германската индустрија. Предупредува за важноста на брзото и јасно спроведување за да се избегне неподготвеноста на клиентите.
„Дефинитивно мора да се избегнуваат долгорочни дискусии. Краткорочните бранови не им помагаат на потрошувачите, индустријата или заштитата на климата“, истакна таа. Милер нагласува дека стимулациите мора да важат подеднакво за сите производители и дека инвестициите во инфраструктурата за полнење се клучни, каде што Германија значително заостанува.
Професор Дуденхефер: Премиумот е непотребен
Професорот Фердинанд Дуденхефер од Центарот за автомобилски истражувања (CAR) смета дека државните стимулации се непотребни бидејќи цените на електричните автомобили паѓаат. „Нема да помине долго време пред да бидеме под 20.000 евра. Пазарот и електричниот автомобил се етаблираа“, тврди Дуденхефер. Наместо тоа, тој верува дека владата треба да се фокусира на регулирање на високите цени на брзото полнење, кои, според него, ја уништуваат довербата во електромобилноста.
Стимулациите за половни возила како решение?
Професорот Стефан Брацел од Центарот за управување со автомобили (CAM) смета дека субвенциите би можеле да имаат повеќе смисла ако тие вклучуваат и купување половни автомобили. Томас Пекрун од Централното здружение на германската автомобилска индустрија (ZDK) дели сличен став. „Премијата за нови електрични автомобили не ми изгледа одржлива. Премијата за половни автомобили би била посоцијална“, рече Пекрун, предлагајќи модел по примерот на Франција или доделување ваучери со кредити за електрична енергија.

Фокус на приватни купувачи и стабилност
Хелена Висберт од Универзитетот за применети науки Остфалија се залага за посилни стимулации за приватните купувачи, особено преку лизинг на попристапни модели. „Особено за приватните купувачи без сопствени капацитети за полнење, електричниот автомобил треба да биде економска алтернатива“, вели Висберт, предлагајќи субвенционирање на јавна електрична енергија за полнење.
Од друга страна, професорот Андреас Херман од Швајцарскиот универзитет за применети науки Сент Гален предлага целни стимулации за префрлување од мотори со внатрешно согорување на електрични возила. Тој го критикуваше наглото повлекување на претходните стимулации. „Повлекувањето на премијата преку ноќ сериозно ја поткопа довербата на пазарот. Таквото растегнување не смее да се повтори“, заклучи тој.