Калеска Ванчева: Зошто треба да поминат локалните избори за да продолжиме со реформите? - Канал 5

Калеска Ванчева: Зошто треба да поминат локалните избори за да продолжиме со реформите?

„Клучната одговорност како се води кампањата е на оној што ја има власта“

Калеска Ванчева: Зошто треба да поминат локалните избори за да продолжиме со реформите?

Овие локални избори за жал не се разликуваат од начинот на водењето на кампањата, од таа за парламентарните. Се повеќе е застапена реториката за централните теми, а не дека нема локални теми и проблеми во општините. Кога станува збор за лидерите, очекувано е тие да говорат за целата држава и за внатрешна и за надворешна политика. Сепак во фокус треба да бидат кандидатите за градоначалници и нивната програма. Не можам да кажам дека фокусот се дава на самите локални избори, кога секој ден низ митинзите и изјави во медиумите гледаме поинаку. Клучната одговорност како се води кампањата е на оној што ја има власта, па се постабува прашањето дали треба да поминат локалните избори и потоа да зборуваме за сериозните теми како борбата со корупцијата, реформи во правосудството, интеграциите итн. Не знам зошто треба да се чекаат да поминат локалните избори, за да се продолжи понатаму да зборуваме сериозно тие теми, вели Снежана Калеска Ванчева во Само Вистина.

YouTube video

YouTube video

Стаорец го прекина натпреварот меѓу Велс и Белгија- навивачите го поздравија со овации

Неверојатна сцена беше видена во Кардиф на квалификацискиот натпревар за Светското првенство Велс - Белгија, каде што натпреварот беше прекинат бидејќи стаорец влета на теренот.

Стаорец го прекина натпреварот меѓу Велс и Белгија- навивачите го поздравија со овации

Сите беа шокирани кога судијата го прекина натпреварот во 66-тата минута. Веднаш се слушна мрморење во публиката, а по сè, ТВ камерата го покажа „натрапникот“, што беше причина за прекин на натпреварот.

Глодарот малку истрча по тревата, а потоа се упати кон аут-линијата, каде Бренан Џонсон малку го бркаше, а потоа најде скривалиште под кутија што беше околу теренот, веројатно за технички потреби околу стадионот.

Патем, Велс поведе во 8-тата минута со голот на Родон, но до полувремето веќе беше 2:1 за Белгија со головите на Де Брујн и Мениер. Подоцна во второто полувреме, Де Брујн повторно ја затресе мрежата, повторно од пенал, како првиот пат.

На Германците им се враќаат субвенициите за електрични автомобили, обезбедени се 3 милијарди евра

Федералната влада на Германија одлучи повторно да воведе стимулации за купување електрични автомобили, но овој пат со акцент на домаќинствата со ниски и средни приходи.

На Германците им се враќаат субвенициите за електрични автомобили, обезбедени се 3 милијарди евра

Иако деталите за субвенциите се уште се нејасни, за новата мерка се обезбедени три милијарди евра, а експертите за автомобилската индустрија веќе изразија мислења за нејзината целесообразност.

На самитот на автомобилската индустрија се одлучи за нова премија за купување, која се очекува да биде кофинансирана со средства од ЕУ. Како што пишува германскиот „Ауто Билд“, владата планира да издвои три милијарди евра од Фондот за клима и трансформација до 2029 година, но сè уште не е дефинирано каде ќе се постави границата за средни приходи во Германија. Како модел се споменува францускиот модел на „социјален лизинг“, кој нудеше електрични автомобили со месечна рата помала од 100 евра.

Проширено ослободување од данок

Владата неодамна го продолжи ослободувањето од данок за нови електрични возила до 2035 година. Возилата регистрирани до крајот на 2030 година ќе бидат подобни, а максималното десетгодишно ослободување од 2026 година ќе биде ограничено на 31 декември 2035 година. Ова би им заштедило на сопствениците на автомобили од средна класа околу 750 евра во текот на десет години.

Ставот на германската јавност и експертите

Според анкетата на порталот Carwow, 70 проценти од испитаниците го поддржуваат повторното воведување на државната премија за купување, а 67 проценти од нив изјавиле дека стимулацијата ќе ги мотивира да купат електрично возило. Но, експертите се поделени.

VDA: Поддршка во принцип, но со претпазливост

Здружението на автомобилската индустрија (VDA) ја поддржува премијата, но претседателката Хилдегард Милер изразува сомнежи за нејзиниот позитивен ефект врз германската индустрија. Предупредува за важноста на брзото и јасно спроведување за да се избегне неподготвеноста на клиентите.

„Дефинитивно мора да се избегнуваат долгорочни дискусии. Краткорочните бранови не им помагаат на потрошувачите, индустријата или заштитата на климата“, истакна таа. Милер нагласува дека стимулациите мора да важат подеднакво за сите производители и дека инвестициите во инфраструктурата за полнење се клучни, каде што Германија значително заостанува.

Професор Дуденхефер: Премиумот е непотребен

Професорот Фердинанд Дуденхефер од Центарот за автомобилски истражувања (CAR) смета дека државните стимулации се непотребни бидејќи цените на електричните автомобили паѓаат. „Нема да помине долго време пред да бидеме под 20.000 евра. Пазарот и електричниот автомобил се етаблираа“, тврди Дуденхефер. Наместо тоа, тој верува дека владата треба да се фокусира на регулирање на високите цени на брзото полнење, кои, според него, ја уништуваат довербата во електромобилноста.

Стимулациите за половни возила како решение?

Професорот Стефан Брацел од Центарот за управување со автомобили (CAM) смета дека субвенциите би можеле да имаат повеќе смисла ако тие вклучуваат и купување половни автомобили. Томас Пекрун од Централното здружение на германската автомобилска индустрија (ZDK) дели сличен став. „Премијата за нови електрични автомобили не ми изгледа одржлива. Премијата за половни автомобили би била посоцијална“, рече Пекрун, предлагајќи модел по примерот на Франција или доделување ваучери со кредити за електрична енергија.

Фокус на приватни купувачи и стабилност

Хелена Висберт од Универзитетот за применети науки Остфалија се залага за посилни стимулации за приватните купувачи, особено преку лизинг на попристапни модели. „Особено за приватните купувачи без сопствени капацитети за полнење, електричниот автомобил треба да биде економска алтернатива“, вели Висберт, предлагајќи субвенционирање на јавна електрична енергија за полнење.

Од друга страна, професорот Андреас Херман од Швајцарскиот универзитет за применети науки Сент Гален предлага целни стимулации за префрлување од мотори со внатрешно согорување на електрични возила. Тој го критикуваше наглото повлекување на претходните стимулации. „Повлекувањето на премијата преку ноќ сериозно ја поткопа довербата на пазарот. Таквото растегнување не смее да се повтори“, заклучи тој.

Страшно невреме ја зафати Шпанија: Водата зароби луѓе во автомобилите, пороите носат сѐ пред себе (ВИДЕО)

Обилните дождови предизвикаа поплави во североисточниот шпански регион Каталонија, заробувајќи десетици луѓе во нивните возила, соопштија локалните власти.

Страшно невреме ја зафати Шпанија: Водата зароби луѓе во автомобилите, пороите носат сѐ пред себе (ВИДЕО)

Драматични снимки кружат на социјалните мрежи на кои се гледаат порои од каллива вода како се шират низ градовите Ла Рапита и Санта Барбара во покраината Тарагона, Шпанија, носејќи сè на својот пат, објави Би-Би-Си.

Суровите временски услови ја натераа националната метеоролошка агенција на Шпанија, АЕМЕТ, да издаде црвено, највисоко ниво на предупредување за крајбрежниот регион. За среќа, досега нема извештаи за смртни случаи или повредени.

Каталонската агенција за цивилна заштита ги повика жителите на делтата на реката Ебро во Тарагона да останат дома. АЕМЕТ предупреди дека во областа може да наврнат до 180 милиметри дожд за само 12 часа.

„Ситуацијата е комплицирана и се предвидуваат уште дождови“, изјави Кристина Висенте, висок службеник во агенцијата, според Ла Вангуардија.

Невремето, исто така, предизвика прекин на железничките услуги на Медитеранскиот коридор, кој ги поврзува градовите како Барселона и Валенсија, до понатамошно известување.

Во последните денови, обилни дождови и поплави погодија и неколку други региони во југоисточна Шпанија, вклучувајќи ги и Балеарските Острови. Екстремното време е предизвикано од бурата Алис, која се формираше во западниот Медитеран.

притисни ентер