Порше има намера да ископа приватен тунел под ридот Капуцинерберг за директно да го поврзе центарот на градот со неговата вила. Проектот предизвика петиција и обвинувања за фаворизирање на супербогатите, објавува Кориере.
Романтичното засолниште на Стефан Цвајг
Вилата позната како „Пашингер Шлосл“ на ридот Капуцинерберг стана сопственост на австрискиот писател Стефан Цвајг во 1917 година. Му се допадна затоа што беше „романтична, недостапна“ и, најважно, „недостапна за автомобили“. Во ова засолниште, до кое се стигнува со искачување на повеќе од сто скали, тој ги напишал своите најпознати дела. Сепак, во 1934 година, под притисок на антисемитизмот, тој бил принуден да ја продаде куќата и да оди во егзил.
Визијата на Порше и гаража за осум автомобили
Сто години подоцна, новиот сопственик има сосема различни планови. Волфганг Порше (82), шеф на автомобилска династија и сопственик на брендовите Фолксваген и Порше, ја купи вилата во 2019 година за 9 милиони евра. Тој веднаш започна радикална реконструкција за да можат тој и неговата сопруга, принцезата Габриела цу Лајнинген, да уживаат во својот нов дом. Работата вклучувала и изградба на подземна гаража за осум автомобили, што не е изненадувачки, бидејќи магнатот е познат по својата страст за брзо возење по планински патишта.
Бунт на граѓаните поради „приватниот тунел“
Контроверзноста ескалираше кога Порше побара и доби дозвола од градот Салцбург да ископа приватен тунел што ќе ја поврзе гаражата на вилата директно со центарот на градот. Официјалната причина беше „тешкиот пристап до вилата преку тесниот пат, особено во зима“.
Но, дури и за Салцбург, навикнат на богатите и славните, овој проект беше последната капка. Додека работите за ископување веќе започнаа, 20.000 жители потпишаа петиција со која се осудува „преференцијалниот третман на супербогатите, симбол на социјална неправда“.
Потписниците велат:
„Не сакаме милијардерот на Порше да копа дупка во рид за да пристапи до својата приватна гаража користејќи јавен имот.“
Фактот дека платил само 48.000 евра за користење на јавно земјиште во заштитен природен резерват дополнително го разгневи.
Политички игри и судир на интереси
Проектот првпат доби зелено светло на почетокот на 2024 година, со гласовите на Социјалдемократите, Народната партија и Националните либерали, и покрај противењето на Зелените и Комунистичката партија, втората по големина партија во Салцбург.
Прашањето за тунелот, исто така, го подели владејачкото мнозинство. Градоначалникот Бернхард Ојингер (SPÖ) се наоѓа во незгодна позиција - пред својата политичка кариера, работел во Порше како синдикален претставник 27 години. Тој се брани тврдејќи дека не може ништо да направи против проектот што го наследил од претходната влада.
„Постојат огромни правни и технички прашања кои сè уште остануваат неодговорени. Но, ÖVP (Австриска народна партија), SPÖ (Социјалдемократите) и FPÖ (Партија на слободата) одбија да поканат експерти и да отворат јавна дебата. Од што се плашат?“, рече советникот на Комунистичката партија, Клаудиус Меј. Проектот моментално чека конечно одобрување од покраината Салцбург.