- Канал 5

Ирина Шајк на УС Опен- сите го критикуваат нејзиниот проѕирен фустан (ФОТО)

Отвореното првенство на САД е можност што бројни познати личности ја искористија за да се пофалат со интересни модни изданија.

Ирина Шајк на УС Опен- сите го критикуваат нејзиниот проѕирен фустан (ФОТО)

И додека Кејти Холмс воодушеви многумина, Ирина Шајк предизвика многу поделени реакции на социјалните мрежи. Додека повеќето присутни се одлучија за лежерна елеганција, Шајк избра сосема поинаков пристап.

„Што облекла?“

Таа на УС Опен ја покажа својата витка фигура во тесен, проѕирен макси фустан со централен набор од Alaïa. Целата комбинација ја комплетираше со масивен сребрен ѓердан и кафеави мокасини, што му даде на гламурозниот изглед малку необичен шмек. За обувки, таа избра класични чевли без потпетици од брендот Miu Miu.

Иако Шајк самоуверено ја носеше оваа комбинација, фановите на интернет не беа едногласни во своите пофалби: „Дали е за тенис?“, „Што носи таа?“, „Ова не е вашето најдобро издание“, „Толку многу завидни луѓе, таа е убава“, „Прекрасна“.

Кој е новиот француски премиер Себастијан Лекорну, еден од најлојалните соработници на Макрон

Себастијан Лекорну, 39-годишен политичар, е единствениот министер кој „преживеал“ во владата откако претседателот Емануел Макрон беше првпат избран во 2017 година, поминувајќи низ бројни реконструкции и предвремени избори.

Кој е новиот француски премиер Себастијан Лекорну, еден од најлојалните соработници на Макрон

Себастијан Лекорну го чекаше својот момент веќе некое време, објави Политико.

Сега конечно пристигнаа неговите пет минути. Францускиот претседател Емануел Макрон го избра за нов премиер на Франција.

Со Франсоа Бајру кој вчера беше отстранет од пратениците, дискретниот министер на вооружените сили е повторно во центарот на вниманието, објави Политико.

Кој е новиот премиер на Франција?

Себастијан Лекорну, 39-годишен политичар, е единствениот министер кој „преживеал“ во владата откако претседателот Емануел Макрон беше првпат избран во 2017 година, преживеајќи бројни реконструкции и предвремени избори. „Тој се вклопи доста добро во светот на Макрон“, рече еден парламентарен функционер, кој, како и другите во оваа приказна, сакаше анонимност за да зборува отворено.

„Тој има инстинкт за преживување“, додаде тој.

Лојален сојузник на Емануел Макрон

Во текот на изминатите седум години, Лекорну го изгради својот имиџ на лојален сојузник на Макрон, развивајќи политички стил што го отсликува претседателот - особено кога станува збор за ангажман на граѓаните. Покрај неговата министерска улога, Лекорну е и советник во неговиот роден округ во Нормандија, каде што ги поминува повеќето викенди.

Министерот одржува низок јавен профил, ретко откривајќи детали од својот приватен живот.

Тој постојано негираше какви било амбиции да стане премиер - иако неговиот долгогодишен пријател и сојузник, министерот за правда Жералд Дарманин, министерката за труд и здравство Катрин Вотрин и министерот за економија Ерик Ломбард се споменуваа како кандидати покрај него.

Вешт и лукав

Сепак, зад затворени врати, Лекорну е многу пожив и е широко ценет во центрите на моќ во Франција како вешт политички оперативец.

„Можете да му го поставите истото прашање три пати во дебата - тој знае како да не одговори кога не сака, а сепак да ви остави впечаток дека слуша внимателно“, рече еден сенатор од опозициска партија, опишувајќи го како „неверојатно вешт“.

Со само 19 години, Лекорну ја започна својата политичка кариера како најмладиот парламентарен асистент во Франција.

Првично член на конзервативната партија Les Républicains, тој работеше на тоа да заработи почит од сите страни на политичкиот спектар - од добивањето на довербата на Емануел и Брижит Макрон до водењето на донекаде контроверзни вечери со лидерката на крајната десница Марин Ле Пен.

Одржувањето на тоа пошироко прифаќање било олеснето од фактот дека во Франција постои широк консензус за потребата од зајакнување на војската и подготовка за конфликт со висок интензитет.

Откако Русија започна целосна инвазија на Украина во 2022 година, Лекорну, самиот резервист во Националната жандармерија, стана лицето на военото зајакнување на Франција. Во 2023 година, тој го надгледуваше донесувањето на нов закон за воено планирање, кој предвидува 413 милијарди евра за одбрана помеѓу 2024 и 2030 година.

Неговото куче Тига слободно трча по ходниците на Министерството за одбрана.

Лекорну има блиски врски со својот германски колега, Борис Писториус, уште еден министер за одбрана кој преживеа предвремени избори.

Ретко се појавува јавно

Сепак, иако се истакнува во билатералните, лични односи, Лекорну е помалку присутен во мултилатерални услови, вклучувајќи ги и состаноците за надворешни работи и одбрана на ЕУ во Брисел, кои често ги прескокнува.

Минатата година, поранешниот премиер Мишел Барние наводно му рекол дека треба почесто да се појавува во европската престолнина.

„Тој не е многу проевропски во своето размислување“, рече еден претставник на индустријата.

Страствен поддржувач на францускиот суверенитет, Лекорну понекогаш изразува сомнеж кон институциите на ЕУ, особено кон Европската комисија. Тој често го споменува основачот на Петтата Република, Шарл де Гол, во своите говори - како и неговиот министер за одбрана, Пјер Месмер.

ЕП усвои нови правила за отпадот од текстил и храна

Со документот се предвидува и поттик за економските оператори да ја донираат непродадената храна, која е безбедна за консумирање од страна на луѓето. 

ЕП усвои нови правила за отпадот од текстил и храна

Европскиот парламент денеска ги одобри новите регулативи на ЕУ за спречување и намалување на отпадот од храна и текстил и за циркуларност во автомобилскиот сектор, со што ќе биде опфатен целиот „животен циклус“ на возилата, од нивниот дизајн, до конечен третман по престанокот на нивното користење.

Со Регулативата за отпад од текстил и храна се предвидува намалување на отпадот на прехранбени продукти до 31 декември 2030 година за 10 отсто од капацитетите за нивна преработка и производство и за 30 проценти од малопродажбата, рестораните, останатите угостителски објекти и домаќинствата.

Овие цели ќе се пресметуваат на ниво на секоја земја членка врз основа на просечното количество на генериран отпад во периодот од 2021 до 2023 година.

Со документот се предвидува и поттик за економските оператори да ја донираат непродадената храна, која е безбедна за консумирање од страна на луѓето.

Во делот на отпадот од текстил се предвидува производителите да ги покриваат трошоците за собирање, сортирање и рециклирање на отпадниот текстил, одредба што ќе почне да се применува во рок од 30 месеци од стапувањето во сила на директивата.

Оваа одредба се однесува за производителите на облека и додатоци, обувки, ќебиња, постелнина, кујнска галантерија и завеси. Земјите од ЕУ можат индивидуално да воспостават вакви правила и за производители на душеци.

Секоја година, во ЕУ се создаваат речиси 60 милиони тони отпад од храна, односно 132 килограми по лице и 12,6 милиони тони текстилен отпад, при што само од облека и обувки се генерираат 5,2 милиони тони отпад или 12 килограми по лице. Се проценува дека во целиот свет во нови производи се рециклира помалку од еден отсто од целиот текстил.

Регулативата за автомобилскиот сектор пак има за цел да го поттикне неговиот премин кон циркуларна економија преку намалување на влијанието врз животната средина поврзано со производството и третманот на возилата по престанокот на нивното користење, како и зајакнување на одржливоста на индустријата за рециклирање автомобили во Европа.

Обврските предвидени со Регулативата нема да важат за возилата за специјална намена, оние за потребите на вооружените сили, цивилната одбрана, противпожарните тимови и службите за итна медицинска помош, како и за возила од историски и посебен културен интерес.

Новите возила треба да бидат дизајнирани така што ќе овозможат лесно отстранување на што е можно повеќе нивни делови и компоненти од страна на овластени капацитети за третман, со цел нивна замена, повторна употреба и производство и рециклирање, каде што тоа е технички можно.

На текстот на Регулативата одобрена од Советот на ЕУ, европратениците усвоија амандмани со кои се предвидува шест години по нејзиното стапување во сила секое ново возило да содржи најмалку 20 отсто рециклирана пластика, во рок од години – 25 проценти. Со амандманите се воведуваат и построги правила за третирање на возилата по престанокот на нивното користење, како и за извозот на стари возила, со кои се забранува нивно извезување доколку се смета дека повеќе не се соодветни за користење.

Сега Советот ќе треба да се изјасни по новата верзија на Регулативата со амандманите усвоени од ЕП.

Според статистичките податоци, во 2023 година во ЕУ биле произведени 14,8 милиони моторни возила, а регистрирани 12,4 милиони. Активно во просек се користат 285,6 милиони моторни возила, при што секоја година околу 6,5 милиони од нив завршуваат на отпад.

притисни ентер