Вештачката интелигенција го револуционизира учењето на странски јазици

Вештачката интелигенција (ВИ) го револуционизира начинот на кој луѓето учат странски јазици. 

Преку апликации како „Дуолинго“ и „Бабел“, учењето станува попристапно, ефикасно и пријатно. Со помош на овие персонализирани програми, кои се прилагодуваат на нашиот ритам, ниво на знаење и интереси, секој може да изучува некој од странските јазици преку своите електронски уреди. Но, иако практичен, овој начин на учење има свои недостатоци, како што се отсуството на човечка интеракција и ограничени комуникациски вештини.

Министерството за образование и наука смета дека примената на нови технологии во сферата на образованието е процес што е незапирлив и позитивен, при што од клучно значење е да се обезбеди одговорно користење на вештачката интелигенција, пред сè од етички аспект.

- Ова е процес со бројни предизвици и наша цел не е да го забавиме технолошкиот напредок во образованието туку да ги сведеме на минимум потенцијалните опасности. Затоа што, сегашните ученици ќе се вклучат на пазарот на труд во време кога примената на вештачката интелигенција нема да се смета како нова технологија туку ќе биде вклучена во сите сфери на живеењето и работата, и за тоа треба да бидат подготвени, посочуваат од МОН.

Оттаму велат дека нивните политики ќе бидат усогласени со најновите текови на европската легислатива во сферата на образованието, а во соработка со меѓународните партнерски институции и организации ќе го адресираат прашањето за одговорна, критичка и креативна употреба на вештачката интелигенција во образованието.

Професорката Анета Наумоска од Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје изјави дека долгорочно гледано треба да се направи добро разработен план за тоа како ВИ да се вклучи активно во наставата бидејќи реалноста е таква што ВИ нема да се изгуби.

- Треба синхронизирано и плански да се вклучи ВИ во наставата. Сега за сега сме на зачетокот на користење на ВИ во образовниот процес, но ни претстои уште долг пат за да биде имплементирана, вели таа, дополнувајќи дека е најважно да не сопираме, туку постојано да сме во тек.

Во однос на интересот за студирање на странски јазици на факултетот, таа вели дека намалениот интерес не се должи на експанзијата на вештачката интелигенција (ВИ), туку на фактот што студентите не се гледаат во функција на наставник или преведувач во иднина, тоа што го владеат англискиот јазик доволно да не го чувствуваат како предизвик за изучување и причината што на ФЛФ, не се изучува само јазикот туку и културолошките елементи на народите/земјите каде се говори тој јазик, книжевноста и историјата на јазикот.

Преку комбинација од ВИ и традиционални методи на учење, до оптимални резултати

Пресонализација на учењето, флексибилност и пристапност се само дел од предностите на изучување на странски јазици со помош на ВИ. Но, овој начин има и свои недостатоци, како што се недостиг на човечка интеракција, ограничените комуникациски вештини и зависност од технологијата.

Петар Сидеров, дипломиран инженер по информатички науки и компјутерско инженерство, појаснува дека процесот на изучување на странски јазици со помош на ВИ се базира на интеграција на напредни технологии за персонализација на учењето, автоматизација на рутински задачи и подобрување на интеракцијата со корисникот.

Според него, некои од клучните аспекти за веродостојноста на ВИ се технологијата на ВИ, односно која алатка ја користиме, методологијата на користење, ангажманот на ученикот и ограничувањата и предизвиците.

Во однос на предности од изучување на странски јазици со ВИ, тој ги набројува пресонализација на учењето, флексибилност и пристапност, подобрување на мотивацијата и автоматизација на рутинските задачи. Како главни недостатоци ги потенцира недостигот на човечка интеракција (емотивна интелигенција и културни нијанси), ограничени комуникациски вештини, технолошки ограничувања и зависност од технологијата.

- За оптимални резултати, најдобро е да се комбинираат ВИ алатките со традиционалните методи на учење кои вклучуваат директна интеракција со наставници и други ученици, вели Сидеров.

Тамара Димитриевска, дипломиран инженер по информатички науки и компјутерско инженерство, се надоврзува дека ВИ може да го анализира напредокот на учениците и да ги приспособи лекциите на нивно ниво.

- Овој вид на изучување е генерално доверлив и ефективен за многу ученици. Сепак, ефективноста може да варира во зависност од квалитетот на алатката за ВИ, посветеноста на ученикот, како и сложеноста на јазикот, вели таа.

Како предности Димитриевска ги нотира персонализација, ефективност, следење на напредокот на ученикот, интеракција, а како негативности недостиг на човечка интеракција, варијација на квалитет, технички проблеми, зависност од технологија, мотивација и дисциплина.

За професорката Наумоска, ВИ е адаптабилна и нуди можности да се осовремени наставата.

- Последниве години забележувам раст на студенти кои носат лаптоп на часовите, со што се олеснува наставата. Начините на изучување странски јазици се менуваат од година за година и треба, како наставен кадар, да сме постојано во тек со сите новости. Предност на користењето на ВИ во наставниот процес е и тоа дека им се дава автономност и само-одговорност на студентите, а и можностите за критичко размислување се поголеми. За да има видливи резултати, и самите професори треба да се добро информирани за тоа како да организираат вежби на час, вели Наумоска.

Според неа, колку што постојат предности, толку има и недостатоци, односно злоупотреба на ВИ за полесно положување на испити, и општо, полесно завршување на факултет.

На прашањето колку студентите на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“ во Скопје користат ВИ во своето образување, професорката вели дека не користат.

- Знам дека генерализирам, и секако, постојат по 1-2 исклучоци во секоја генерација, но во суштина студентите го злоупотребуваат ВИ за препишување во која било форма и на кој било предмет. Се чувствува како да не сакаат да го користат својот мозок за да напишат нешто, туку тие го гледаат ВИ како начин за полесно „проаѓање“ на предмет, вели таа.

Сидеров смета дека вештачката интелигенција (ВИ) претставува значајна трансформација во многу професии, вклучувајќи го и предавањето на странски јазици, но дека е далеку од комплетно заменување на наставниците.

- Додека ВИ нуди многу предности и може да автоматизира одредени аспекти на учењето и предавањето, таа, исто така, носи и предизвици и потенцијални опасности за професиите во овој сектор. Но, сепак, сè уште сме далеку од комплетно заменување на наставниците со ВИ, бидејќи предавачите се фокусираат на човечко искуство и емпатија која што ВИ го нема, вели тој.

Димитриевска е согласна дека ВИ не претставува егзистенцијална опасност за повеќето професии, но, вели дека ги трансформира овие улоги.

- ВИ може да се справи со рутински задачи како што е оценување, обезбедување вежби, што им овозможува на наставниците да се фокусираат на посложените аспекти на наставата. Тие може да користат ВИ за подобрување на нивната настава, а ВИ сама по себе не може целосно да ги реплицира, вели Димитриевска.

МИА стапи во контакт со повеќе центри за странски јазици од каде не се согласија на официјална изјава, но, неофицијално посочија дека вештачката интелигенција е нова тема за нив и засега не забележале разлика во однос на бројот на слушатели на нивните курсеви по странски јазици.

Тие сметаат дека ВИ може да помогне во изучувањето на странски јазици и дека голем дел од професорите веќе ја користат вештачката интелигенција во приготвувањето на наставата.

Од Младинскиот образовен форум одговорија дека немаат експертиза во ова поле за да дадат одговор на нашите прашања за влијанието на ВИ во образованието. Одговор не добивме ниту од Форумот за образовни промени./МИА

Жена се судрила со гризли и останала жива (ВИДЕО)

Аманда Вајли е љубител на природата, а на почетокот на јули го посетила националниот парк Глечер во Монтана, каде се соочила со страшен предатор.

Малку порано „забележала траги во калта, откопала корења и остатоци од храна“, но без оглед на тоа продолжила да оди.

„Ги слушав птиците и помалите животни, доколку реагираат на опасност, а потоа видов како прериско куче исчезнува во грмушките“, изјави таа за медиумите.

Неколку моменти подоцна, Аманда видела гризли на само неколку метри.

„Бев ужасната, но се сетив на советот да не бегам. Го извадив пипер спрејот, се спуштив поблиску до земјата и почнав да си одам“.

На видеото се слуша како вели: „Добар си. Те молам, не доаѓај овде“.

Шумскиот ѕвер неколку пати ја погледнал жената, а потоа го затресол телото, се свртел и продолжил по својот пат, пишува Дејли Мејл.

Тогаш Аманда ја сврте камерата кон неа и рече: „Фала му на Бога“.

@twobraidsontrail July 4th I had my first Grizzly encounter... I noticed Bear tracks in the mud, fresh scat, and dug up roots. I kept my eyes peeled but saw no threat and kept hiking. I listen for the birds and smaller animals to warn me of a bigger threat based on their actions. That's when I watch a prairie dog leap from my right side, to the left side of the trail I thought to myself: how many bears have seen me while I haven't seen them?I look to my right to find a grizzly 2x my size on his hind legs, paws up. Terrified, I reminded myself not to run and said aloud "oh my god, it's happening." The safety video I watched before getting my backcountry permit immediately played in my mind. I took out my bear spray, got low and backed away slowly from the bear. I talked to him nice and once I felt a safe enough distance away, I got my phone out to record wondering if these would be my last moments. Any sudden or unexpected behaviors by me could have turned this curious grizzly into a defensive one. He followed me down the trail, off the trail and eventually shook his body, which let me know I could relax a little. Once he turned away I rejoiced, knowing I would live to see another day and have an amazing encounter story to share. After all is said and done, l'd still choose the bear. #manvsbear #glaciernationalpark #montana #bearcountry #grizzlybear ♬ original sound - TwoBraidsOnTrail

Таа во своите коментари објасни дека секое „ненадејно или неочекувано однесување“ можело да го испровоцира гризлито.

„Кога се сврте, знаев дека ќе живеам уште еден ден и ќе споделам неверојатна приказна со вас.“

Бројни корисници беа импресионирани од тоа колку таа изгледа смирено, без оглед на видливиот страв и стрес.

„Секоја чест за вашата реакција, смиреност и фактот дека носите бибер спреј“, напишала една личност.

МНР: Во целост ја демантираме информацијата доставена од СДСМ за патувањето на Муцунски

Во целост ја демантираме информацијата доставена од страна на СДСМ до медиумите, поврзана со патувањето на министерот Муцунски во Вашингтон.

Воедно, ја информираме јавноста дека и покрај тоа што постои дипломатска пракса министер за надворешни работи на официјални настани од ваков вид да биде формално придружуван од брачен партнер, вистината е дека на ова патување министерот не беше придружуван од својата сопруга. Министерот единствено беше придружуван од дипломати од Министерството и дипломатско конзуларните претставништва, а кои се наоѓаа на списокот како дел од официјалната делегација.

Уште еднаш напоменуваме дека информациите споделени во денешното соопштение на СДСМ се целосна лага и невистина, демантираат од МНР.

Италијанците гневни- туристка јава врз позната скулптура во Фиренца

Неименувана, русокоса туристка го предизвика гневот на жителите на Фиренца, откако се качила на статуата на Бахус и се фотографирала во „експлицитни пози“.

Нејзината националност е непозната, а е видена на улицата Богро Сан Јокопо, каде што има уметничко дело на фламанскиот скулптор Џамболоња.

Жената била облечена во тексас шорцеви и црна маичка, а му позирала на пријател кој ја фотографирал со телефонот, пренесува Daily Mail.

Во еден момент ги смениле местата, па пријателот клекнал пред статуата на богот на виното.

Откако фотографиите се појавија на социјалните мрежи, властите побараа строги мерки за туристите кои не покажуваат почит кон градот.

„Ваквите изрази на глупост и нечовечност се случуваат затоа што луѓето остануваат неказнети. Мора да примениме поинаков модел, строги контроли, високи казни, нулта толеранција“, изјави Патриција Аспрони од организацијата Конфкултура за зачувување на културното наследство.

Шефот на полицијата Антонела Раналди посочува дека сите туристи се добредојдени, но мора да ги почитуваат спомениците, без разлика дали се оригинали или реплики.

„Се сомневам дека оваа дама ја знае разликата“, рече таа.

Некои жители на италијанскиот град бараат туристката да биде осудена на затворска казна поради контроверзните фотографии.

Статуата на Бахус е реплика на оригиналното парче од 1560-тите, кое се чува во музејот Бардело. Поставена е во 2006 година на врвот на древната мермерна фонтана „дел Кентауро“.

притисни ентер