Стелантис, заедно со германскиот Мерцедес Бенц и подружницата на францускиот енергетски гигант TotalEnergies Safta, ја основаа компанијата ACC, која планира да изгради три фабрики за батерии во Европа.
Во јуни, ACC објави дека поради забавување на побарувачката за електрични возила, ја прекинува работата во погоните во Италија и Германија и се префрла на производство на поевтини батерии.
Голем број европски компании инвестираа големи суми во производството на литиум-јонски батерии, сметајќи на преминот од возила со мотори со внатрешно согорување на оние кои користат електрична енергија како движечка сила.
Но, побарувачката за електрични возила расте побавно отколку што предвидуваа некои во индустријата, а азиските и северноамериканските конкуренти веќе имаат изградено силни позиции и во производството на батерии и автомобили.
„Ние, се разбира, мора да планираме да го зголемиме капацитетот во согласност со зголемувањето (побарувачката) за ќелии на батерии“, рече извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, на деловен состанок во Торино. „Штом се зголеми продажбата на електрични возила во Европа и штом ќе одлучам дека ми треба поголем капацитет, ќе активирам инвестиции во уште две фабрики во Германија и Италија“, додаде Таварес.
ACC денеска потврди дека не знае кога би можеле да бидат изградени погоните во Италија и Германија, изјавија од италијанската влада.
Италијанскиот министер за индустрија Адолфо Урсо рече дека ќе ги искористи европските фондови за поддршка на други инвестиции, во согласност со енергетската стратегија на Рим која треба да гарантира „позелена“ економија.
Италија резервира 200 милиони евра од европските фондови за закрепнување по пандемијата за изградба на гигафабрики, а исто толку вети дека ќе издвои од национални и регионални фондови.
Рим би можел да му обезбеди на ACC помош од државниот буџет доколку компанијата во подоцнежна фаза претстави нов индустриски план за гигафабриката во Термоли, истакна министерот Урсо.
Стелантис во владините разговори нагласи дека сè уште планира да произведува ендотермични мотори во Термоли и да ги задржи сите работници во очекување на повторен развој на фабриката за потребите на производството на батерии.