Историската комисија е целосно блокирана, редовните средби кои ги имаат не вродуваат со плод, големите разлики помеѓу двете страни во моментов се непремостливи, вели професорот и член на комисијата Петар Тодоров. Според него проблемот доаѓа од бугарската страна која оди спротивно од градењето на добри односи помеѓу државите и во однос на минатото и во самата улога која ја има историската комисија...
-Нема никаков напредок, може да се каже дека таа работа е блокирана, работата на комисијата е блокирана. Едноставно големите разлики во гледањето, како го разбираме минатото, како ја разбираме улогата на комисијата и што таа треба да направи за да се подобрат односите меѓу двете држави. Потешкотиите доаѓаат од нивна страна? Јас ќе кажам дека да, од таа страна има еден пристап кој ние не можеме да го прифатиме и мислиме дека е спротивен на тоа што е интерес на двете држави, а тоа е градење на добри односи.
Како што најави министерката за образование Јаневска, предметот историја повторно ќе биде посебен, како и географија и граѓанско образование, па засега останува непознато дали ќе се изготвуваат нови учебнци и дали ќе се вметне во книгите она што единственот го договори историската комисија, за раниот среден век. Тодоров пак вели, дека пред се станува збор само за препорака.
-Тоа се препораки кои се доставуваат до соодветните институции, тоа значи дека во случајов кај нас тоа е бирото за развој на образование. Понатаму, службите, стручните лица постапуваат по тие препораки, тие препораки кои се изготвени од комисијата не се задолжителни, да мора, туку се препораки како што си е значењето на самиот збор, така што останува понатаму да се види дали тие препораки ќе ги применат институциите и во Македонија и во Бугарија.
Во моментов останува непознато дали ќе се изготвуваат нови учебници за новиот концепт, но од СОНК сметаат дека од практичен аспект на наставата, потегот е добар.
-Искуствата кои што се црпат од изминатиот период, кажуваат дека имало реално практични проблеми во реализирање на таа настава и дека ќе се врати по старо, значи ќе нема фузирање на предмети во сите, во општествените и во природните науки, значи посебно ќе си бидат предметите.
Јаневска денеска се сретна со СОНК и со директорот на бирото за развој на образованието. Од таму порача дека се прави напор да има учебници за сите во основното образование, додека пак кај средното ќе одело етапно поради лошата состојба.