Електронската платформа достапна на https://uslugi.gov.mk, им овозможува на граѓаните да добијат информации за јавните услуги и да користат е-услуги од надлежни органи, значително олеснувајќи го административниот процес.
Ресорниот министер Дамјан Манчевски истакна дека на ажурираната верзија на Националниот портал за електронски услуги што е во функција од декември лани граѓаните на едно место можат да добијат информации за сите услуги што ги нудат институциите, сите потребни документи за остварување на своите права, како и временската рамка за добивање на услугите. На порталот се достапни 128 електронски услуги, од кои 58 се нови, а 8.400 корисници се веќе регистрирани и ги користат овие услуги.
Манчевски го посети шалтерот за дигитални услуги во Граѓанскиот ресурсен центар, при што појасни дека граѓаните кои немаат корисничко име и лозинка од УЈП со којшто можат да се најават за услуги треба да дојдат во овој центар за да го активираат својот електронски идентитет, а воедно и информација како да ги користат и останатите електронски услуги.
Според велешкиот градоначалник Аце Коцевски, Општина Велес има големо искуство во оваа насока и веќе им нуди на граѓаните 47 електронски услуги.
– Беспрекорно функционира системот за добивање на електронска услуга и за градежно земјиште и се надевам дека со новите услуги ќе им овозможиме на граѓаните да добијат многу побрзи и многу поквалитетни и поевтини услуги во многу различни домени без разлика дали се во надлежност на институциите на локалната или централната власт, најави Коцевски.
Во насока на дигитализацијата на државата и нејзината улога во професионализацијата на јавната администрација министерот Манчевски информира дека сите овие јавни институции во земјава имаа база на податоци, но проблемот со кој се соочуваат е што најголем дел од овие институции архивите и базите на податоци сега ги имаат само на хартија.
-Затоа следниот ИПА голем проект подржан од страна на ЕУ кој ќе се спроведува оваа година е за дигитализација на клучните регустри.Тоа значи дека за да можеме да разменуваме внатрешно електронски документи ќе мора се' што сега е на хартија да го пренесеме во електронска форма и ова ќе трае долго време, а нас сега фокусот ни е на клучните регистри, рече Манчевски.
Го имаме, потенцираше, Националниот портал за електронски услуги uslugi.gov.mk и тој е единствената единствената контакт точка преку кој што граѓаните можат да дојдат до услугите на сите институции.Некои од електронските услуги некои од институциите ќе ги имаат и понатаму, но овде на овој портал ќе ги има сите на едно место. Тука ќе ги имате и оние 78 кои постоеле досега и оние 50 нови коишто ги развивме со овој портал, односно на едно место со едно корисничко име и лозинка граѓаните ќе имаат пристап до услугите на сите институции, појасни министерот Манчевски.
Тој информира дека е многу важен Каталогот на услуги кој е веќе објавен на Националниот портал uskugi.gov.mk., каде веќе се објавени околи 800 услуги. Каталогот е основа е за дигитализацијата и во него најпросто се појаснуваат услугите: кој се е надлежна инстутуција и кои се докази треба да се донесат, колку чини услугата и во кој рок треба да ви одговорат, како и каде треба да се жалат ако нешто не е во ред .
За неколку месеци ќе биде комплетирана листата од околу 1500 услуги која е мапа по која ќе се движи дигитализацијата на услугите.
-Овој каталог ќе помогне на многу граѓани и во делот на оние под 800 услуги кои се во каталогот од кои 128 се добиваат електронски, а другите уште не. Но, сепак ќе им помага на граѓаните што треба да направат, а за да добијат одредена услуга,појасни министерот Манчевски.