Сметките за вода со нова давачка од февруари

Од февруари нова давачка на сметките за вода.

Скопјани ќе плаќаат дополнителна тарифа од 2 денари за пречистителните станици во Сарај и Волково.

Но, тоа нема да влијае на зголемувањето на сметката за вода.

Цената на водата ќе падне, па така новата давачка нема да ја поскапи сметката, велат од Водовод.

Граѓаните не знаат за новата давачка.
Водовод ги послуша регулаторите кои сега ја креираат цената на водата и го прифати минималниот опсег кој го одредија.

На потег е Град Скопје. Дали ќе ја прифати ќе одлучува на седница на 23ти јануари.

Доколку Советот не го прифати минималниот опсег, во игра е друга опција за максимален, со кој сметката за вода би се зголемила за околу 5 денари.


Европската Комисија отвори постапка против Инстаграм и Фејсбук во врска со изборите

Европската комисија денеска соопшти дека отворила формална постапка во врска со сомнежот дека компанијата Мета, сопственик на социјалните мрежи Инстаграм и Фејсбук, го прекршила Европскиот закон за дигитални услуги (ДСА) .

Европската комисија денеска соопшти дека отворила формална постапка во врска со сомнежот дека компанијата Мета, сопственик на социјалните мрежи Инстаграм и Фејсбук, го прекршила Европскиот закон за дигитални услуги (ДСА) со тоа што не ги контролирала дезинформациите и ги намалила ризиците поврзани со влијанието на овие мрежи врз „граѓанскиот дискурс и изборните процеси“.

„ЕК создаде средства за одбрана на европските граѓани од дезинформации и манипулации од трети земји. Ако се сомневаме дека се прекршуваат правилата, ние дејствуваме“, рече претседателката на ЕК Урсула фон дер Лајен, додавајќи дека овие правила се особено важни за време на демократски избори.

„Одбраната на нашите демократии е заедничка борба на земјите-членки на ЕУ“, рече Фон дер Лајен.

ЕК во соопштението наведе дека се сомнева дека Мета не ги почитува своите обврски во врска со погрешните реклами, кампањите за дезинформација и „координирано неавтентично однесување“, како и дека ширењето на таква содржина може да претставува ризик за „граѓанскиот дискурс, изборните процеси, основни права и заштита на потрошувачите“.

Предмет на истрагата ќе биде алгоритмот на Мета, кој на своите корисници им препорачува политичка содржина, како и недостапни алатки со кои Мета, со помош на трето лице, би извршил „ефективен мониторинг на граѓанскиот дискурс и изборите“.

Мета веќе има таква алатка „CrowdTangle“, која им овозможува на истражувачите, новинарите и граѓанското општество да ги следат изборите, но почна постепено да ја исклучува, што е спротивно на насоките на ЕК за големите интернет платформи, односно оние со повеќе од 45 милиони месечни корисници, а во соопштението се забележува дека во предизборието ваквите алатки треба да се зајакнат.

Се додава дека постои сомневање дека механизмот на Мета кој им овозможува на корисниците на Фејсбук и Инстаграм да пријавуваат нелегална содржина не е во согласност со DSA и дека компанијата нема ефикасен систем за проверка на жалбите на корисниците во врска со одлуките на платформите за уредување на содржината..

ЕК наведе дека бара Мета во рок од пет работни дена да одговори што ќе преземе во однос на барањето за целосна соработка и обезбедувањето „сите потребни информации“ потребни за спроведување на проценката, по што ќе следи истрага, која може да опфати барање дополнителни информации, спроведување интервјуа и инспекции.

Голем пожар во Русија- горат 20 згради (ВИДЕО)

Руските пожарникари го локализираа пожарот кој зафати 20 станбени и комунални згради во југоисточната руска република Бурјатија, но нема извештаи за повредени или жртви.

„Министерството за вонредни состојби ги зголемува силите и ресурсите на лице место“, соопштуваат од Министерството, пренесе Тас.

Соопштено е дека од пожарот биле зафатени околу десет илјади квадратни километри.

@malyavky24hihi #бурятия#пожар ♬ оригинальный звук - haha

Федералната шумска служба објави дека можна причина за вонредната состојба е шумски пожар или мал пожар предизвикан од луѓе.

До брзо ширење на пожарот довело и силен ветер со налети од околу 28 метри во секунда.

Мерцедес ја надмина Тесла во САД според продажбата на автономни автомобили од трето ниво

Мерцедес стана првиот производител кој продаде најмногу возила со можности за автономно возење на ниво 3 на американскиот пазар, надминувајќи ја Тесла, која сè уште нуди функционалност на ниво 2 во своите возила.

Оваа технологија наречена Drive Pilot им овозможува на возачите да ги тргнат погледите од патот и да ги тргнат рацете од воланот во одредени услови.

Иако Илон Маск со години ги промовира функциите на Tesla за целосно самостојно возење (FSD), нивната најнова верзија сè уште бара од возачите да внимаваат и да ги држат рацете на воланот. Спротивно на тоа, Drive Pilot на Mercedes дозволува возење без активен надзор на возачот со брзина до 40 mph (64 km/h) и само на одредени автопати во Калифорнија и Невада, каде технологијата е одобрена од локалните власти.

Мерцедес ја претстави својата технологија во Германија во мај 2022 година, а од декември минатата година е достапна и во САД. Досега во Калифорнија се продадени 65 вакви возила, а според извештајот на DMV, едно возило е веќе испорачано на жител на Калифорнија. Со оглед на неколкуте инциденти поврзани со FSD на Tesla, опцијата на Mercedes се чини дека е побезбедна, бидејќи употребата на Drive Pilot е дозволена само под строги услови.

Drive Pilot Mercedes се нуди по 2.500 долари годишно за седаните EQS и S-Class, што е значително повисока од тригодишната членарина од 5.300 долари понудена во Европа. Иако се очекува технологијата да се прошири и во други земји, искуството со Tesla покажува дека имплементацијата на автономното возење не е едноставна.

Mercedes исто така ја тестира употребата на тиркизни светла на задните светла, фаровите и ретровизорите за да сигнализираат дека возилото е во режим на автономно возење, што укажува на подготовка за премин кон автономно возење на ниво 4. Ова ниво му овозможува на системот самостојно да управува со неочекуваните ситуации на патот, што претставува значително поголем предизвик.

Иако технологиите за автономно возење на ниво 4 се веќе присутни во САД преку флота возила од компании како Waymo и GM Cruise, оваа технологија сè уште не е достапна за индивидуални сопственици на возила.

Потенцијалниот одговор на Tesla на овие случувања останува клучно прашање во индустријата, со оглед на постојаните иновации и подобрувања во секторот за автономно возење.

притисни ентер