Рено работи на систем, кој електричните автомобили ги претвора во хибриди - Канал 5

Рено работи на систем, кој електричните автомобили ги претвора во хибриди

Компанијата именувана по еден од најстарите форми на транспорт наскоро ќе воведе еден од најнапредните погонски системи на пазарот.

Рено работи на систем, кој електричните автомобили ги претвора во хибриди

И онаа што, барем на прв поглед, звучи како чекор наназад, речиси како префрлање од автомобил на коњ.

Идниот хибриден концепт доаѓа од работилницата на Horse Powertrain, која вообичаено произведува четирицилиндрични мотори за новата класа CLA на Mercedes. Официјално ќе биде претставен следната недела на салонот за автомобили во Шангај. Системот комбинира мотор со внатрешно согорување, електричен мотор и менувач во еден компактен модул. Цел? Да овозможи електрично возило (EV) да се претвори во хибридно (HEV).

Претворете електричен автомобил во хибрид? Се уште никој не го направил тоа.

Звучи апсурдно. Зошто некој би изградил електричен автомобил, па потоа би го претворил во хибрид? Но, Хорс нуди логично објаснување. „Ова овозможува BEV (електрични возила со батерии) да се хибридизираат со минимална нова инвестиција во склопување и алатирање“, велат од компанијата.

Со други зборови, производителите кои веќе инвестирале во електрични возила не мора да фрлаат сѐ во вода доколку пазарот почне да се движи во друга насока.

Инсталирањето електрични мотори во возила на бензин и хибридни возила веќе стана вообичаена практика, што резултира со одлични модели како Genesis Electrified G80 и BMW i4. Но, одењето во спротивна насока, од ЕВ назад до мотори со внатрешно согорување, досега беше значително потешко и поскапо.

Horse тврди дека нивниот нов систем, кој вклучува бензински мотор, електричен мотор и менувач, може да се вклопи во просторот каде што оригиналниот EV го сместил погонот на предните тркала. Потребни се само „мали модификации на подрамката“.

Автомобилската индустрија го менува правецот

Поради забавувањето на усвојувањето на електрични возила, сѐ повеќе производители размислуваат за модели кои би можеле лесно да се претворат од електрични во хибридни.

Porsche веќе најави бензински верзии на своите EV модели, Stellantis има слични планови, а некои други производители откриваат дека електричните платформи ќе мора да се прилагодат на моторите со внатрешно согорување. Досега тоа значеше скапи модификации и нова производствена инфраструктура.

Системот може да го промени тоа. Тоа ќе овозможи автомобилите да се градат и како хибриди и како ЕВ на иста производна линија, зголемувајќи го повратот на инвестицијата како што полека се развива пазарот на електрични возила.

Хибрид за 2028 година, со фокус на алтернативни горива

Компанијата сè уште не открива премногу детали за системот, но најави дека ќе вклучува полнач од 800 волти, што сугерира дека може да послужи и како продолжувач на опсегот, еден вид транзиција кон целосна електрификација.

Моторот е дизајниран да поддржува различни горива: бензин, етанол E85, метанол M100 и синтетички горива. E85 е широко користен во Јужна Америка, додека M100 се повеќе се користи во Кина, Индија и делови од Африка. Бројките за моќност и поместување сè уште не се објавени.

Horse Powertrain е заеднички проект на Renault и кинескиот Geely. Ги вклучува одделенијата на Renault за класични и хибридни мотори и шведската филијала на Geely Aurobay. Horse веќе произведува повеќе од 8 милиони мотори и менувачи годишно и ги снабдува со брендови како Volvo, Nissan, Mitsubishi, а наскоро и Mercedes-Benz, за CLA 250 се користи нивниот 2.0-литарски турбо мотор.

Компанијата планира да го стави Future Hybrid Concept во сериско производство во 2028 година.

Рафиња ќе потпише нов договор со Барселона

Претседателот на Барселона, Жоан Лапорта зборуваше за иднината на играчот од средниот ред на тимот Рафиња.

Рафиња ќе потпише нов договор со Барселона

- Ќе има нов договор за Рафиња. Фудбалерот се чувствува многу вклучен во проектот. Ќе постигнеме договор затоа што сакаме тој да остане, а исто така и тој има желба да продолжи со нас, изјави Лапорта.

Дваесет и осумгодишниот Бразилец оваа сезона одигра 56 натпревари, постигна 34 гола и 25 асистенции. Неговиот актуелен договор со Каталонците истекува во летото 2027.

Порталот „Трансфермаркт“ пазарната вредност на фудбалерот ја проценува на 80 милиони евра.

Без решителни чекори против аерозагадувањето, Македонија ќе продолжи да плаќа

Без решителни чекори против аерозагадувањето, Македонија ќе продолжи да плаќа и во човечки животи и економски во загуба на БДП.

Без решителни чекори против аерозагадувањето, Македонија ќе продолжи да плаќа

Аерозагадувањето не е само тивок проблем, туку убива масовно и ако не бидат преземени решителни чекори сега, Македонија ќе продолжи да плаќа и во човечки животи и економски во загуба на БДП. Искуствата од други држави покажуваат дека со соодветна политика може да бидат постигнати резултати во период од три до пет години, а проблемот може да биде комплетно решен ва седум години, порачаа невладините организации кои учествуваат на надзорната расправа на собраниската Комисија за здравство за ефектите од аерозагадувањето во Скопје и во другите градови врз здравјето на луѓето и мерките што се преземаат за заштита на јавното здравје.

Иако изгледа комплексно, според нив, потребна е само добра стратегија и конкретна одговорност и давање на конкретни задачи на институциите кој за што е задолжен.

Според Бојана Станојевска Пецуровска од Центарот за климатски промени, неопходно е воспостаување на координативно тело што ќе ја координира работата на сите институции и ќе го следи спроведувањето на мерките за намалување на аерозагадувањето.

- Сите анализи покажуваат дека за да се справиме со аерозагадувањето не можеме само да таргетираме кон еден извор, туку мораме на сите извори да работиме паралелно. За сите извори се одговорни различни чинители, некаде индустрија, што значи таргетирање и контрола врз работата на индустријата, некаде транспорт, што значи треба да обезбедиме јавен транспорт, но најважно од се е фокусирање да обезбедиме алтернативни начини на греење на домаќинствата и на јавни објекти, нагласи Станојевска Пецуровска.

Според Ели Пешева од О2 Иницијатива, статистиката покажува дека земјава е на врвот во Европа по бројот на починати поради изложеност на ПМ 2,5 честичките - статистиката вели дека 303 лица на 100 илјади жители се во ризик.

- Според Европската агенција за животна средина во 2022 година поради хронична изложеност на аерозагадување прерано починале 3 600 наши сограѓани, што е 16 проценти од вкупниот број починати во годината. Во Скопје 1 200 луѓе годишно умираат како резултат на загаден воздух, а УНИЦЕФ проценува дека 11,6 проценти од смртните случаи кај новороденчиња под една година се од аерозагадувањето, изјави Пешева.

За споредба, посочи Пешева, вкупниот број на починати од КОВИД-19 во земјава од 2020 до мај 2025 година е 9 976 лица, што покажува дека бројот на починати е далеку поголем од аерозагадувањето.

Економската штета од аерозагадувањето, посочи Пешева, изнесува меѓу 600 милиони до една милијарда евра годишно, додека директните здравствени трошоци се проценети на 253 милиони евра годишно. Според Светска банка од 2023 година, загубата е некаде околу 17,5 проценти од БДП.

Според нашите мерни станици, ако го исклучиме Лазарополе, рече Пешева, добар воздух има најмногу еден и пол месец во годината и тоа само во Кочани и Миладиновци, околу половина месец во Охрид и периферијата на Битола. На другите мерни места има само меѓу два и девет дена во годината. Според новите гранични вредности на ЕУ доволно добар воздух има само половина месец и тоа во зависност од мерните станици и четири месеци во годината, зависно од мерното место.

- Ова покажува дека сите извори на аеорзагадување треба да биде сведено на минимум. Недостасуваат соодветни и континурирани мерки низ годините. Изгубивме драгоцено време заради преклопување и недоволно јасни ингеренции на институциите, нагласи Пешева.

Надзорната расправа ќе трае пет дена до 26 мај и на неа се поканети претставници од различни државни органи, институции, јавни претпријатија, научни институции и граѓански организации да учествуваат и дадат искази и одговори на членовите на Комисијата и на другите пратеници.

Ова ќе биде втора надзорна расправа за аерозагадувањето, откако на 25 февруари годинава се одржа надзорна расправа организирана од Левица и од СДСМ во Постојната анкетна комисија за заштита на слободите и правата на граѓанинот, која не беше поддржана од владејачкото мнозинство.

Собранието ги констатира оставките на министерот Таравари и двајца заменици министри

Собранието денеска ја констатира оставката на министерот за здравство Арбен Таравари. 

Собранието ги констатира оставките на министерот Таравари и двајца заменици министри

Констатирани се и оставките на замениците министри во Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство Фљакрон Беџети и Министерството за одбрана Елфет Исмаили.

Заменик претседателката на Собранието Весна Бендевска појасни дека согласно собранискиот Деловник тие имаат право да ја образложат оставката, но, оти до почетокот на оваа 49-та седница не побарале да го направат тоа, по што беа констатирани оставките.

Потоа беше предложен дневен ред на седницата, но, по процедуралната забелешка на Сашко Јанчев од Левица беше дадена пауза во траење од еден час.

Барањето за пауза, како што појасн јанчеви, е поради тоа што службите на Собранието и Генералниот секретар го игнорираат барањето на Левица за инфомации за исплатени патни тошоци на пратениците во Собранието поименично за секој пратеник. Најави дека ќе бараат по еден час пауза на секоја седница се додека не ги добијат бараните информации.

притисни ентер