Американскиот претседател Доналд Трамп воведе „реципрочни“ царини за Кина, а Кина возврати со истата мерка.
Ескалацијата на трговската војна меѓу САД и Кина резултираше со тоа што САД ги зголемија царините за кинески увоз на 145 отсто, а кинеските царини за американските стоки на 125 отсто.
„Многу наши клиенти во Кина укажаа дека нема да ги преземат авионите поради царините“, изјави вчера извршната директорка на Боинг, Кели Ортберг.
Кина е единствената земја каде Боинг се соочува со овој проблем, нагласи Ортберг, додавајќи дека новите авиони ќе ги пренасочат кон други клиенти кои поради глобалниот недостиг сакаат да ги добијат пред договорениот рок.
Враќање на авионите во САД
Два авиони 737 MAX 8 беа пренесени во Кина во март за испорака на Xiamen Airlines, а минатата недела беа вратени во производниот центар на Боинг во Сиетл.
Третиот авион 737 MAX 8 денеска го напушти седиштето на Боинг во Zhoushan во близина на Шангај и се упати кон американската територија Гуам, според податоците за следење на летот од AirNav Radar и Flightradar24.
Авионот е произведен за авиокомпанијата „Ер Чајна“, според базата на податоци за следење на „Aviation Flights Group“.
Ер Чајна не одговори веднаш на барањето на Ројтерс за коментар. Кинеската влада не соопшти зошто авионите се враќаат.
Боинг бара други купувачи
Уделот на Кина во неисполнетата книга на нарачки за комерцијални авиони на Боинг е околу 10 отсто, рече финансискиот директор на Боинг, Брајан Вест.
„Боинг“ планираше да испорача околу 50 нови авиони на кинеските клиенти до крајот на годината, рече Вест. Тој додаде дека ја разгледува можноста за продажба на 41 авион на други клиенти, како на завршените така и на оние во фаза на производство.
„Во врска со деветте авиони кои се уште не се во производниот систем, разговараме со нашите клиенти за да ги дознаеме нивните намери да го преземат авионот и, доколку е потребно, можеме да ги доделиме тие позиции на други клиенти“, рече Ортберг.
„Нема да правиме авиони за клиенти кои нема да ги земат“, додаде шефот на Боинг.
Податоците за следење на Aviation Flights Group покажуваат дека 36 авиони нарачани од кинески клиенти моментално се во различни фази на производство и тестирање во американските капацитети на Боинг, вклучително и три кои се вратени, според Ројтерс.