Реформската агенда не е замена за членството во ЕУ, ниту лек за сите болести, туку алатка за да се поддржат подготовките за членство, порача евроамбасадорот Рокас на денешната презентација на мерките од Планот за раст за Западен Балкан и Реформската агенда. Македонија, според него, особено „каска“ со реформите во две области – владеење на правото, кое, како што кажа е приоритет и очекува конкретни чекори за брзо време и реформата во јавната администрација. ЕУ одблиску ги следи случувањата со интерпелациите на членовите на Судскиот совет и онаа за државниот обвинител која сега е стопирана, кажа Рокас, повикувајќи на почитување на европските стандарди.
-Досега дадовме многу препораки како треба да се случуваат реформите во судството, особено за Судскиот совет. Нашиот став е дека се што може да се толкува како мешање во независноста на судството и функционирањето на Судскиот совет е прашање коешто предизвикува загриженост кај нас. Правните основи за распуштање на членови на Судскиот совет не се поврзани со интерпалацијата. Го следиме ова и очекуваме со реформите да има силно судството, коешто ќе биде основа да и помогне на земјата да се справи со корупцијата, вели тој.
И министерот за европски прашања Орхан Муртезани смета дека поотежнато одат реформите во судството и се надева дека процесот ќе добие дополнителна брзина. Тој укажа на важноста на Планот за комуникација и видливост на Планот за раст која, според него е клучот на упспешноста на реформите.
Македонија ги доби првите средства во износ од 52,4 милиони евра, од претфинансирањето во рамките на Инструментот за реформи и раст од ЕУ. Од нив околу 24,4 милиони евра се за буџетска поддршка и веќе се уплатени на Министерството за финансии. Станува збор за седум проценти од вкупната вредност на финансиската поддршка која што изнесува 750 милиони евра. Државата добива средства и од тековните ИПА програми кои надминуваат 500 милиони евра во чисти грантови за финансирање.
Резултатите од спроведувањето на реформската агенда ќе се оценуваат два пати годишно, а средствата ќе се ослободуваат соодветно на фиксните полугодишни распореди само ако се постигнат целите, ќе се вршат и плаќањата кон националните буџети.