По правило, батериите во автомобилите доаѓаат во специјални пакувања, кои генерално се ставаат во подот на електричните автомобили. Затоа се посебно засилени, а со нив се зголемува и тежината на возилото.
Но, сега развојот се повеќе се движи во насока батеријата да стане составен дел од каросеријата на автомобилот.
Научниците од Универзитетот за технологија Чалмерс (Шведска) ја развија оваа идеја и ги поставија темелите за понатамошни истражувања.
„Успеавме да направиме композитна батерија од јаглеродни влакна која е силна како алуминиум и доволно густа за комерцијална употреба. Исто како и човечкиот скелет, батеријата има неколку функции во исто време“, вели научникот Рича Чаудари.
Тим од овој универзитет го разви она што го нарекува „безмасовно складирање енергија“. Тие развија концепт на батерија што се базира на композитен материјал и има јаглеродни влакна како позитивни и негативни електроди, каде што позитивната електрода е обложена со литиум-железо-фосфат.
Резултатот е структурна батерија која може да складира енергија и позитивно влијае на силата на телото.
Ова значи дека дури и производите на батерии кои вклучуваат сè, од мобилни телефони, лаптопи, рачни алатки до електрични автомобили можат да бидат полесни.
Според пресметките на истражувачите, опсегот на електричниот автомобил може да се зголеми до 70 проценти со едно полнење, зголемувајќи го капацитетот на батеријата и подобра ефикасност преку помала маса.
Истражувачите сè уште имаат време да ја усовршат технологијата пред да се комерцијализира, но јасно е дека технологијата би можела да има иднина во електричните автомобили и, на пример, во електричните авиони.
Во потрошувачката електроника, во мобилните телефони и лаптопите, се предвидуваат тенки батерии, како кредитна картичка, кои ќе ја преполоват масата на батериите.
Сепак, не е се така идеално. Научниците мора да ја зголемат густината на енергијата на батеријата пред да може да се користи.
Во моментов е постигната густина на енергија од 30 Wh/kg, што е многу помалку од денешните модерни батерии. Но, масовното намалување има свои придобивки...
Извор: Б92