Два чудни минерали, невидени на Земјата, се најдени во астероидот што паднал во Африка

Научниците открија досега невидени материјали за време на анализата на огромното вселенско парче карпа што падна во Сомалија.

Пронајдоа повеќе непознати минерали. Два се анализирани и класифицирани, а ознаката на третиот моментално се разгледува од страна на Меѓународната минералошка асоцијација.

Планетарниот геолог Крис Херд од Универзитетот во Алберта во Канада го претстави откритието на овие минерали на 21 ноември на симпозиумот за истражување на вселената. Минералите се нарекуваат елаиит и елксинстантонит, пишува Science Alert.

„Секогаш кога ќе пронајдете нов минерал, тоа значи дека геолошките услови и хемијата на карпите биле различни од она што сме го виделе претходно. Затоа ова е возбудливо, во овој конкретен метеорит имате два минерали кои се нови за науката“, Херд кажа.

Споменатата карпа, пронајдена во близина на градот Ел Али, неодамна беше идентификувана како метеорит. Станува збор за карпа тешка 15,2 тони, што го прави деветтиот по големина метеорит пронајден на Земјата.

Засега не се знае точно кога се урнал на нашата планета, но локалното население го нарекло „Ноќно паѓање“ (Eng. Nightfall) и за него се зборувало во фолклорот, песните и ората од 5 до 7 генерации наназад. Се користел како наковална за острење ножеви.

Експертите го пронашле во 2019 година кога барале опал во областа. Тие забележале чудна карпа со дупки, земале примероци и ги испратиле кај Херд на анализа и класификација. Херд набрзо утврдил дека тоа е всушност железен метеорит од семејството IAB и го нарекол Ел Али, по блискиот град.

Околу 350 метеорити припаѓаат на класификацијата IAB, а се карактеризираат, меѓу другото, и со претежно железно-никел состав со силикатни подмножества. Се претпоставува дека тие настанале кога железен астероид се стопил при ударот. Со цел да се класифицира метеоритот, Херд и неговиот тим го анализирале неговиот хемиски состав и забележале нешто чудно.

Тие забележале дека некои од подмножествата имаат необична текстура, па Херд побарал помош од минералологот Ендрју Локок од Универзитетот во Алберта, кој набрзо утврдил дека има најмалку два претходно непознати минерали во метеоритот.

Трет потенцијален нов минерал сè уште е во процес на идентификација и класификација, а експертите сега работат на истражување кое ги опишува процесите на формирање на овие новооткриени минерали и што значи тоа за формирањето на самиот метеорит Ел Али.

„Тоа е мојата професија - како да пронајдам геолошки процеси и геолошка историја на астероид. Никогаш не мислев дека ќе работам на опишување на сосема нови минерали само поради откривањето на метеорити“, објасни Херд.

Што се однесува до самиот метеорит, тој е отстранет од местото каде што лежел со генерации и бил однесен во главниот град на Сомалија, Могадишу. Таму бил измерен, а потоа преземен од сомалиската влада. Не се знае што се случило со него потоа, но има информации дека е пренесен во Кина, каде завршил во рацете на трговци со метеорити, кои најверојатно ќе го исечат и ќе го пуштат на пазарот.

Научниците се обидуваат да го следат со надеж дека, во соработка со трговците и собирачите на метеорити, ќе добијат повеќе парчиња од оваа скапоцена карпа и ќе спроведат дополнителни истражувања.

Доктор за младешкиот изглед на Анџелина Џоли (48): „Тоа се должи на една операција“

Анџелина Џоли го привлече вниманиото на неодамнешната премиера на Бродвеј на мјузиклот „The Outsiders“, чиј продуцент е и таа.

Нејзините фотографии од овој настан се проширија на социјалните мрежи, а фановите ја опсипуваа со коментари и напишаа дека е „најубавата жена на светот“ и дека изгледа „се помладо“.

Британскиот пластичен хирург Џони Бетериџ, кој често ги анализира лицата на познатите на социјалните мрежи, во видео на Инстаграм ја коментираше безвременската убавина на 48-годишната актерка.

„Анџелина има неверојатно убави црти на лицето“, истакна тој.

Тој ги спореди нејзините стари и нови фотографии и заклучи дека се видливи траги од естетската хирургија. Тој верува дека младешкиот изглед на Анџелина се должи на операцијата наречена „deep plane facelift“, која дава природен изглед. Имено, се работи за хируршка процедура која се користи за подмладување на лицето и вратот.

Џони претходно го анализираше лицето на Бред Пит откако луѓето на социјалните мрежи напишаа дека не им се верува колку добро изгледа актерот на 60 години.

Извор: Индекс.хр

Ндика ја напушти болницата „без срцева патологија“

Дефанзивецот на Рома, Еван Ндика (24), кој колабираше на теренот поради болки во градите на натпреварот против Удинезе во неделата, ја напушти болницата во Удине.

„Новите прегледи покажаа дека тој не боледува од срцева патологија“, соопшти вечерва неговиот клуб.

Ндика колабираше на теренот со болки во градите во 72. минута од натпреварот. Медицинската служба веднаш влезе на теренот, опремена со дефибрилатор, кој не беше употребен. Фудбалерот од Брегот на Слонова коска беше изнесен на носилки, во свесна состојба и веднаш беше пренесен во локалната болница, а натпреварот прекинат.

- На првиот и вториот степен на кардиолошки прегледи кои беа извршени не е откриена срцева патологија. Со оглед на последните прегледи направени во понеделник наутро, клиничката слика е компатибилна со градна траума со минимален лев пневмоторакс. Нови прегледи ќе бидат направени подоцна во Рим“, соопшти Рома.

Дуелот беше прекинат при резултат 1-1, а италијанската лига до крајот на неделата мора да го објави датумот на завршување на натпреварот кој е важен за двете екипи. Рома е во трка за пласман во Лигата на шампионите, а Удинезе се бори за опстанок во Серија А. /МИА

Педри сака да остане во Барселона

Шпанскиот фудбалски репрезентативец Педри потврди денеска дека неговите планови се да остане во Барселона,

„Многу сум смирен бидејќи знам дека Барселона ќе го исполни тоа што ми го вети. Веќе разговаравме за новиот договор. Барса отсекогаш бил клубот од моите соништа“, изјави 21-годишниот шпанскиот репрезентативец.

За новиот договор меѓу Барселона и Педри, според добро информираниот италијанскиот новинар Фабрицио Романо, ќе се разговара во наредните недели.

Педри дојде во Барселона од Лас Палмас во 2020 година./МИА