На часовите по веронаука во основните училиште, учителите промовирале ненасилно значење на зборот џихад – “да се бориш“ – како “љубов спрема татковината“.
А можеби и најважно во земјата во која насекаде можете да го видите портретот на Мустафа Кемал Ататурк, творецот на модерната турска држава, и спомнувањето на Ататурк во училиштата се намалува.
Во мнозински муслиманската земја која долго е поларизирана на религиозното мнозинство и секуларното малцинство, критичарите изјавуваат дека од 170 лекции од курикулумот – за што е одговорна владата на претседателот Реџеп Таип Ердоган – може да се посматра како фронтален напад на кревката традиција на секуларизмот во оваа земја.
Промените доаѓаат во време на засилени тензии меѓу Турција и нејзините западни сојузници, откако Ердоган грубо се пресмета со противниците, после неуспешниот воен пуч од минатата година. Новиот курикулум овој дел од турската историја го нарекува “легендарна, херојска приказна3.
„Ова не е ништо друго, туку револуција со која треба да се промени јавното образование и да се обезбеди доминантност на конзервативниот, верскиот поглед на светот“ – изјави Сонер Кагаптај, директор на истражувањето за Турција на институтот Вашингтон за политиката на Блискиот исток.
Голем број на политичари ги критикуваа промените. Школскиот систем на Турција, која одамна се гордее со секуларна едукација, дојде под лупа на властите после неуспешниот пуч од 15 јули 2016 година. Кулминираше после отпуштањето на повеќе од 33.000 учители и затворањето на повеќе училишта.
Во исто време, происламсата владејачка странка на Правдата и развојот, го зголеми бројот на верските училишта, таканаречените имам хатип, и ја промовираше целта на Ердоган да се израсне генерација на “побожни“ Турци.
По новите промени, еволутивниот концепт како што е природната селекција ќе бидат отстранети од школските учебници, а тоа се однесува и на било какво спомнување на Дарвин, англискиот натуралист со чија теорија стана се присутна на часовите на биологија ширум светот.
Исмет Јилмаз, министерот за образование, ги пофали измените на школските учебници. Тој изјави дека тоа била неопходна корекција кој ќе го истакне образованието засновано на вредности. Еволуционата биологија, како што кажува тој, едноставно е претешка за средношколците, и ќе биде префрлена да се изучува на универзитетите.
Институтот Импакт од Ерусалим кој анализираше 117 учебници од Турција, соопшти дека курикулумот вклучува човекови права и дека е отворен спрема еволуцијата, еднаквост на половите, заштитата на животната средина, сочувствувањето со пациентите кои имаат сида, како и со различните животни стилови. „Турските деца во моментов се учат да ја ценат западната цивилизација“.
Но, Али Хај Кохен Јанарочар, автор на студијата изјави дека новите промени покажуваат дека “Турција ги менува своите права и веќе не е западна држава“.