70% погрешно користат тоалет-хартија: Само една положба е правилна и хигиенска - Канал 5

70% погрешно користат тоалет-хартија: Само една положба е правилна и хигиенска

И повеќе од 150 години по појавата на првата тоалет-хартија, расправата за тоа како треба да биде поставена – „одозгора“ или „одоздола“ – и понатаму предизвикува бурни полемики.

70% погрешно користат тоалет-хартија: Само една положба е правилна и хигиенска

Иако повеќето луѓе несвесно развиваат навика или лична преференција, едно научно мислење сега донесува изненадувачки заклучок.

Во „одозгора“ положба, следниот лист од тоалет-хартијата е свртен кон корисникот, додека во „одоздола“ положба, хартијата виси покрај ѕидот. Иако оригиналниот патент од 1891 година, поднесен од пронаоѓачот на перфорираната тоалет-хартија Сет Вилер, ја поддржува „одозгора“ варијантата, нова научна анализа фаворизира токму спротивниот пристап.

Една рака помалку – помал ризик по здравјето

Д-р Примроуз Фристон, професорка по клиничка микробиологија на Универзитетот во Лестер, тврди дека положбата „одоздола“ всушност е побезбедна и единствено хигиенска. Причината е едноставна – се користи само една рака, со што значително се намалува ризикот од пренос на бактерии од рацете на хартијата која доаѓа во контакт со најосетливите делови од телото.

„Кај положбата ‘одозгора’, потребно е со една рака да ја држите ролната, а со другата да ја кинете хартијата. Тоа го зголемува бројот на контакти со надворешниот слој на хартијата, што значи и поголем ризик од контаминација“, објаснува Фристон за Дејли мејл.

Наспроти тоа, кај положбата „одоздола“, следниот лист лесно може да се притисне до ѕидот и да се скине без потреба од втора рака. Помалку допирање значи и помал ризик од пренос на бактерии – особено опасни за женската интимна зона, каде што ненамерниот контакт може да предизвика инфекции.

Опасности од јавните тоалети

Оваа препорака е особено важна за јавни тоалети, каде што кваките, седиштата и бравите често се жаришта на фекална контаминација.

„Во јавен тоалет, секое дополнително допирање претставува потенцијална опасност“, истакнува професорката и потсетува дека во таква средина треба да се избегнува храна, пијалак и користење на телефон.

Таа предупредува и на уште еден ризик – користењето на двете раце при бришење може да доведе до ширење бактерии од една рака на друга. На пример, ако едната рака веќе била во контакт со загадената хартија, секое понатамошно допирање – на ролната, на хартијата или на другата рака – потенцијално ги пренесува бактериите понатаму.

Што велат анкетите и историјата?

Интересно е што, според различни анкети, дури 70% од луѓето го преферираат положбата „одозгора“, додека 30% остануваат лојални на „одоздола“. Некои тврдат дека „одоздола“ има практични предности – на пример, спречува мачки или мали деца да си играат со ролната и да ја развлекуваат цела. Од друга страна, приврзаниците на стилот „одозгора“ сметаат дека така подобро гледаат колку хартија користат.

Иако современиот свет и понатаму се колеба меѓу стил и функционалност, првиот патентиран тоалет-хартија од 1891 година јасно ја прикажува ролната во положба „одозгора“. Неговиот изумител, њујоршкиот бизнисмен Сет Вилер, е заслужен за тоа што тоалет-хартијата станала перфорирана и достапна во ролна.

Од царски палати до модерни тоалети

Употребата на хартија за лична хигиена почнува уште во 14 век во Кина, каде што припадниците на династијата Хонгву користеле специјални парфимирани листови, достапни исклучиво за царскиот двор. Во тоа време, Европејците се снашле – благородниците користеле волна, коноп, па дури и чипка, додека обичниот народ користел крпи или ракави.

Во Америка сè се менува дури во 1857 година, кога Џозеф Гејети го лансира првото комерцијално пакување тоалет-хартија – медицинска хартија со алое, која се продавала во пакувања од 500 листови.

Првата ролна верзија ја патентира токму Сет Вилер, во 1881 година.

Трајановски: Македонија во инфраструктурна експанзија, направивме патишта во должина од 100 километри

Кога ВМРО-ДПМНЕ е на власт работи и ние оставаме дела зад себе, рече Коце Трајановски, директор на Јавното претпријатие за државни патишта на вечерашната трибина.

Трајановски: Македонија во инфраструктурна експанзија, направивме патишта во должина од 100 километри

Кога ВМРО-ДПМНЕ е на власт работи и ние оставаме дела зад себе, рече Коце Трајановски, директор на Јавното претпријатие за државни патишта на вечерашната трибина насловена како Инфраструктурен бум – ги градиме темелите на промените во организација на ВМРО-ДПМНЕ која се одржува во Гевгелија.

Трајановски информираше за тоа каква состојба затекнал во претпријатието и што се е направено за овој краток период од една година Влада.

„Кога дојдов за директор верувајте дека сите делници беа замрени, не се работеше механизацијата или ја немаше или пак не работеше. Успеавме да направиме патишта, експресни и автопати во должина од 100 километри“, кажа Трајановски.

Директорот информираше за реализираните патни правци во овој период.

„Од Страцин до Крива Паланка, од Градско до Дренево од Дреново до Фариш, го пуштивме и патот од Врбјани до Ботун кој по 11 години беше пуштен. Тоа е одлика на наше домаќинско и одговорно работење. Ние поставуваме нови стандарди за работење во сите институции“, вели Трајановски.

Трајановски додаде дека тука не се сопира и оти се работи на уште многу други патни правци.

„Работиме на еден од најважните правци Кичево – Охрид, интензивно работиме за по 13 години или се надевам следната година да го пуштиме и тој патен правец“, изјави Трајановски.

Според Трајановски Македонија се наоѓа во една експанзија на патна инфраструктура.

“Веќе го објавивме тендерот за Скопје - Блаце за оние фамозни 10 километри. Тие почнаа од Блаце кон Скопје и направија само два километри кои завршуваат во еден дол“, информираше Трајановски, се наведува во партиското соопштение.

Ивановски: Бугарија даде ветување дека ќе работиме заеднички на пругата по Коридор 8

На денешната панел дискусија на тема „Инфраструктурен бум, ги градиме темелите на промените“ се обрати претседателот на Комисија за инфраструктура, урбанизам и транспорт на ВМРО-ДПМНЕ, и директор на ЈП ЖРСМ, Синиша Ивановски.

Ивановски: Бугарија даде ветување дека ќе работиме заеднички на пругата по Коридор 8

Ивановски на самиот почеток истакна дека пругата станува број еден транспорт во цела Европа, па како резултат на тоа и Македонија ќе го следи тој чекор.

„Свесни сме дека и на европско ниво пругата станува број еден транспорт за сите граѓани во цела Европа, и ние мораме да го следиме тој огромен чекор за да дојдеме до некое исто ниво. Во Македонија пругата е многу едноставна Север-Југ од Србија до Грција, и Исток-Запад од Бугарија према Албанија, ќе имаме брза пруга од Србија према Грција поминувајќи низ Гевгелија, но паралелно се гради во моментот од Скопје према Софија поделено на три дела, првиот од Скопје до Куманово веќе постои одамна, Куманово до Бељаковце завршен овој февруари, моментално се гради Бељаковце-Крива Паланка тој е околу 35 километри, имаме прогрес околу 30-35% со некој рок за завршување отприлика за едно година и пол“, објасни Ивановски.

Ивановски рече дека Бугарија на состанокот во Брисел дала ветување дека заеднички ќе се работи на изградбата на тунелот.

„Можам да кажам дека, вчера јас лично бев во Брисел на покана на ЕУ каде што Македонија и Бугарија имаа состанок околу решавањето на тунелот, вчера и Бугарија сериозно ветување дадоа дека ќе работиме заеднички да го работиме овој тунел а паралелно они веќе почнуваат со постапки за пругата од Бугарија кон граница со Македонија во четири дела да биде реконструирана, изградена со тоа што ќе добиеме пруга од Скопје до Софија со некоја идеална брзина од 100-120км на час, но акцентот во железничкиот транспорт во Македонија ќе биде од влез од Србија до Македонија до излез кај Гевгелија према Грција да имаме со 160 на час патнички сообраќај со минимален број на застанувања“, истакна Ивановски, се наведува во партиското соопштение.

Се преврте автобус полн со ученици во Англија, спасувачите на терен

Вонредна состојба е прогласена откако автобус што превезувал деца на училишна екскурзија се преврте во близина на Мајнхед, Сомерсет.

Се преврте автобус полн со ученици во Англија, спасувачите на терен

Службите за итни случаи реагираат на несреќата на патот А396 Каткомб Хил, помеѓу Веден Крос и Тимберкомб, соопшти полицијата на Ејвон и Сомерсет, објави Скај њуз.

Неколку лица се повредени и однесени во болница.

Автобусот, кој превезувал помеѓу 60 и 70 лица, излетал од патот околу 15 часот по локално време. Се движел кон основното училиште Мајнхед.

Полицијата соопшти дека повеќето патници биле евакуирани од автобусот и однесени во прифатен центар.

Противпожарната и спасувачка служба на Девон и Сомерсет работи на ослободување на преостанатите патници, додека Службата за брза помош на Југозападна Англија исто така била на местото на настанот.

Питер Прајор-Сенки, директор на автобуската компанија Ридлерс, изјави за Скај њуз дека бил „информиран за инцидентот во кој учествувало едно од нашите возила со 70 седишта околу 15:15 часот“.

„Оттогаш сме во контакт со училиштето и службите за итни случаи, додека се обидуваме да го разбереме обемот на инцидентот“, рече тој.

„Секој во Ридлерс, секако, е длабоко загрижен и нетрпелив да слушне повеќе - особено во врска со состојбата на возачот и патниците.“

„Додека чекаме дополнителни информации од полицијата и другите служби за итни случаи, нашите мисли се секако со учениците и нашиот возач. Ќе направиме сè што можеме за да откриеме точно што се случило.“

Полицијата од Ејвон и Сомерсет соопшти дека „работи со училиштето“ за да им помогне на патниците, кои веќе се евакуирани од автобусот, да се вратат кај своите семејства што е можно поскоро.

„Полициските службеници се во училиштето за да помогнат во овој процес и би ги замолиле сите родители да се упатат таму“, соопшти полицијата.

Автопатот А396 останува затворен, а на жителите им се советува да ја избегнуваат областа.

Во објава на X Network, локалната пратеничка Рејчел Гилмор напиша: „Слушнав за вознемирувачки сообраќаен инцидент во областа Веден Крос попладнево. Службите за итни случаи се на лице место, ве молиме да им дозволите простор да работат. Моите мисли се со сите вклучени во овој инцидент.“

притисни ентер