"Денес, свртуваме нова страница во историјата на развојот на Турција. Ние го гледаме Истанбулскиот канал како проект за спас на иднината на Истанбул", рече турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган на церемонијата.
Потсетувајќи дека во 30-тите години на минатиот век, просечно 3.000 бродови пловеле по Босфорот годишно, Ердоган рече дека сега тој број се зголемил на 45.000 и дека се проценува дека ќе се зголеми на 78.000 до 2050 година, пренесува агенцијата Анадолија .
"Навигацијата на секој голем брод низ Босфорот претставува сериозен ризик за градот. Босфорот е сцена на многу високи фреквенции на бродови од сите категории од југ, север и исток и запад", рече Ердоган.
Ердоган рече дека мега-проектот за изградба на Истанбулскиот канал е, меѓу другото, неопходен за зачувување на историското и културното ткиво на Босфорот.
„Сегашната траса на Истанбулскиот канал беше избрана врз основа на научни анализи како најразумна и најефикасна меѓу петте понудени“, рече Ердоган и додаде дека каналот ќе биде долг 45 километри, широк најмалку 275 метри и длабок 21 метар .
Ердоган рече дека сите истражувања покажуваат дека испораката преку Истанбулскиот канал ќе биде 13 пати побезбедна отколку преку Босфор.
„Нашата цел е да го завршиме Истанбулскиот канал за шест години и по цена од близу 15 милијарди долари“, рече Ердоган.
Тој исто така рече дека мега-проектот за изградба на Истанбулскиот канал ќе се реализира на начин што ќе биде еден од најеколошките проекти, не само во Турција, туку и во целиот свет.
Ќе се градат шест мостови долж Истанбулскиот канал, кој ќе се протега по европскиот дел на Истанбул, а на неговите брегови ќе бидат изградени два града со население од половина милион луѓе.