Трамп не бил информиран однапред за украинскиот напад на неколку воени аеродроми во Русија - Канал 5

Трамп не бил информиран однапред за украинскиот напад на неколку воени аеродроми во Русија

Според изјавата на официјален претставник на американската администрација за новинарката на NewsNation, Тања Нури, Трамп не бил однапред известен за нападот.

Трамп не бил информиран однапред за украинскиот напад на неколку воени аеродроми во Русија

Американскиот претседател Доналд Трамп не бил однапред информиран за еден од украинските најсмели напади на руска територија, уништувајќи или оштетувајќи над 40 руски воени авиони, вклучително и стратешки бомбардери, во операција наречена Пајакова мрежа.

Според изјавата на официјален претставник на американската администрација за новинарката на NewsNation, Тања Нури, Трамп не бил однапред известен за нападот.

Според Андриј Коваленко, шеф на украинскиот Центар за борба против дезинформации, во нападот со дронови извршен во ноќта од 31 мај на 1 јуни 2025 година, уништени се најмалку 13 руски воени авиони, а неколку други се оштетени. Цел на нападите биле четири руски воени воздухопловни бази. Украинската Служба за безбедност (СБУ) проценува дека вредноста на уништените авиони изнесува околу седум милијарди долари, што претставува 34 отсто од руските стратешки бомбардери стационирани во главните воени аеродроми.

Операцијата, планирана повеќе од 18 месеци, вклучувала криумчарење на FPV (first-person view) дронови и мобилни дрвени кутии во Русија. Дроновите биле скриени во специјални прегради во камиони, распоредени на четири локации оддалечени илјадници километри една од друга, а потоа далечински активирани за напади врз блиските воени бази. Вкупно биле употребени 117 дронови, управувани преку руски телекомуникациски мрежи, а операторите биле повлечени од руска територија пред нападот.

Шефот на СБУ, Васил Маљук, го информираше украинскиот претседател за резултатите од операцијата, истакнувајќи дека таа била изведена од „канцеларија“ лоцирана во близина на регионална управа на руската ФСБ.

„Ова е апсолутно брилијантен резултат. Самостоен успех на Украина, реализиран по година и пол планирање“, изјави украинскиот претседател Володимир Зеленски.

Руското Министерство за одбрана потврди дека воени аеродроми во пет региони биле цел на напади со дронови, обвинувајќи го „режимот во Киев“. Сепак, Москва не објави детали за загубите, тврдејќи дека повеќето украински дронови биле пресретнати и уништени пред да ги достигнат целите. Независна потврда на овие информации сè уште не е возможна.

Украинските разузнавачки служби користеле вештачка интелигенција за да ги идентификуваат руските бомбардери, обучувајќи ги системите за навигација на дроновите врз основа на советски авиони изложени во музеј во Полтава. Нападите биле извршени преку ден, што ги изненадило руските сили, кои очекувале ноќни напади со поголеми дронови.

Според воениот аналитичар Серхиј Кузан, оштетувањето на околу 40 стратешки бомбардери, вклучително Ту-95, Ту-22 и Ту-160, претставува сериозен удар за руската авијација, особено затоа што овие авиони повеќе не се произведуваат. „Губитокот на Ту-160 е особено тежок, бидејќи тие се вистински ‘еднорози’ во руската флота“, напиша воениот блогер Олександар Коваленко на Телеграм, додавајќи дека рускиот воено-индустриски комплекс тешко ќе може да ги обнови оштетените авиони.

Нападот предизвика остри критики во Русија кон военото раководство за несоодветна заштита на авионите, кои биле оставени на отворено.

Руски државни медиуми и социјални мрежи споменуваат можен нуклеарен одговор, повикувајќи се на руската нуклеарна доктрина, бидејќи цел биле бомбардери способни да носат нуклеарно оружје. Сепак, Кремљ сè уште не коментирал официјално за можните контрамерки.

Нападот се случи на симболичен датум, 1 јуни 2025 година, точно 29 години откако Украина ги предаде своите стратешки бомбардери на Русија во 1996 година, откажувајќи се од нуклеарното оружје во замена за безбедносни гаранции. Некои руски Телеграм канали го споредуваат нападот со Перл Харбор, но аналитичарите го поврзуваат со битката кај Цушима од 1905 година, кога јапонските сили уништиле голем дел од руската флота.

Трамп има здравствени проблеми- се огласи Белата куќа

На американскиот претседател Доналд Трамп му е дијагностицирана хронична венска инсуфициенција, нарушување на циркулацијата на крвта, откако забележал „благ оток во долните екстремитети“, откри денеска портпаролката на Белата куќа, Керолин Левит.

Трамп има здравствени проблеми- се огласи Белата куќа

Левит го даде изненадувачкото соопштение додека одговараше на шпекулациите за неодамнешните модринки на рацете на Трамп, за кои рече дека биле оценети како „благ оштетување на меките ткива предизвикани од чести ракувања и употреба на аспирин“ за превенција од срцеви заболувања, објави Њујорк пост.

„Во духот на транспарентност, претседателот сакаше денес да ја споделам неговата лекарска белешка со сите вас“, рече портпаролката на Белата куќа.

„Во текот на изминатите неколку недели, претседателот Трамп забележа благ оток во долните екстремитети, кој, како дел од рутинската медицинска нега, беше темелно оценет од Медицинската единица на Белата куќа“, прочита таа.

„Претседателот беше подложен на сеопфатен васкуларен преглед, вклучувајќи дијагностички тестови - беа извршени билатерални доплер ултразвуци на долните екстремитети, а беше пронајдена хронична венска инсуфициенција... честа состојба, особено кај луѓе над 70 години.“

Таа додаде: „Важно е да се напомене дека немало докази за длабока венска тромбоза или артериска болест... Исто така, беше извршен ехокардиограм, кој потврди нормална срцева структура и функција; не беа идентификувани знаци на срцева слабост, бубрежна слабост или системска болест.“

Не беше веднаш јасно како Трамп, кој има 79 години, ќе биде лекуван за оваа состојба.

„Неодамнешните фотографии од претседателот покажуваат благи модринки на задниот дел од раката“, исто така призна таа.

„Ова е во согласност со благи оштетувања на меките ткива предизвикани од често ракување и употреба на аспирин, кој се зема како дел од стандарден режим за превенција на кардиоваскуларни заболувања. Ова е добро познат и безопасен несакан ефект од терапијата со аспирин и претседателот останува во одлична здравствена состојба, како што мислам дека сите го гледате тука секој ден.“

Електричен Фолксваген по 160.000 километри задржа 91% капаситет на батеријата

Тестерите на ADAC му дадоа на ID.3 одлична оценка по четири години тестирање на издржливост.

Електричен Фолксваген по 160.000 километри задржа 91% капаситет на батеријата

Инженерите од Центарот за тестирање и технологија во Ландсберг ам Лех, Германија, поминаа повеќе од 160.000 километри.

Резултати од тестот

Тестираниот модел ID.3 Pro S со нето капацитет на батеријата од 77 kWh беше тестиран. По 160.000 километри возење, батеријата задржа 91% од својот оригинален нето капацитет. Патем, Фолксваген за сите модели на ID. гарантира дека батеријата ќе задржи најмалку 70% од својот оригинален нето капацитет по осум години работа или 160.000 километри возење.

Услови за тестирање

Тестерите на ADAC користеа тешки услови за тестирање. Брзи полначи беа користени за повеќе од 40% од полнењето со цел да се достигне километражата од 160.000 км што е можно поскоро.

Возилото, исто така, спротивно на препорачаните практики, беше оставено на полначи со 100% полнење помеѓу тест возењата, понекогаш и по неколку дена.

Добар избор како половен

„Резултатот го покажува импресивниот квалитет на нашите ID. модели дури и по многу поминати километри“, нагласи Мартин Сандер, член на одборот на Volkswagen одговорен за продажба, маркетинг и постпродажба.

„Високиот капацитет на батеријата од над 90% по 160.000 километри потврдува дека нашите ID. модели се исто така многу привлечни како половни возила и продолжуваат да ги задоволуваат барањата на нашите клиенти“, додаде Сандер.

Следење на состојбата на возилото

Ова беше првиот тест за издржливост за возило од семејството ID. Помеѓу тест возењата, инженерите од Баварскиот центар за тестирање и технологија редовно го проверуваа ID.3, особено состојбата на батеријата.

Препораки за корисниците

ADAC има јасна препорака за клиентите, секогаш треба да се инсталираат ажурирања на софтверот на производителот. За време на тестот за издржливост, ID.3 доби неколку ажурирања на софтверот, вклучувајќи и Планер за рути на електрични возила кој планира станици за полнење по подолга рута.

Системот ги зема предвид нивото на полнење, моменталната состојба во сообраќајот и прогнозите. Заедно со разни поправки на грешки, ажурирањата вклучуваа зголемување на капацитетот за полнење на 170 kW. Ажурирањата имаа позитивно влијание врз потрошувачката и досегот. Новата верзија на софтверот значително ја подобри потрошувачката на енергија на кратки растојанија и при зимски температури од 0 до 5°C.

Дополнителни позитивни резултати

Тестерите на ADAC истакнаа и други позитивни точки на електричниот адут од Волфсбург. И покрај големата километража, каросеријата и шасијата беа во добра состојба. Оските, суспензијата и управувањето добро се справија со тежината на возилото и не покажаа значителни проблеми.

Под контрола е ставен пожарот во близина на скопски Илинден- допре до покривот на црквата во Мршевци

Под контрола е ставен пожарот кој попладнево избувна во близина на скопски Илинден.

Под контрола е ставен пожарот во близина на скопски Илинден- допре до покривот на црквата во Мршевци

Покривот на црквата во с. Мршевци е малку зафатен , а со помош на локалното население и пожарникарите е спречена поголема штета.

На терен беше колегата Јорданчо Цветаноски... Го гледаме неговиот извештај направен пред половина час...

YouTube video

притисни ентер