ТАВ: Аеродромите во Скопје и Охрид со 2,4 милиони патници во првите девет месеци годинава - Канал 5

ТАВ: Аеродромите во Скопје и Охрид со 2,4 милиони патници во првите девет месеци годинава

Меѓународниот аеродром Скопје и Аеродромот „Св. Апостол Павле“ Охрид бележат пораст од 30 отсто на патничкиот сообраќај за периодот јануари – септември 2023 година во однос на 2022 година и пораст од 15 проценти во однос на 2019 година.

ТАВ: Аеродромите во Скопје и Охрид со 2,4 милиони патници во првите девет месеци годинава

Меѓународниот аеродром Скопје и Аеродромот „Св. Апостол Павле“ Охрид бележат пораст од 30 отсто на патничкиот сообраќај за периодот јануари – септември 2023 година во однос на 2022 година и пораст од 15 проценти во однос на 2019 година, соопшти ТАВ Македонија.

ТАВ Македонија, подружница на ТАВ Аеродроми и членка на Групацијата АДП, бележи зголемен број на патници за периодот јануари – септември 2023 година, кога вкупно 2,4 милиони (2 357 712) патувале преку двата аеродрома, во Скопје и Охрид, што претставува годишен пораст од 30 отсто во однос на 2022 година.

Во споредба со 2019-та, која се смета за референтна година во воздухопловството, како најдобрата година во однос на патничкиот сообраќај пред КОВИД-19, двата аеродрома бележат 15 отсто повеќе патници во периодот јануари – септември 2023 година.

Во однос на бројот летови за истиот период, годишниот пораст е 19 проценти, односно пет отсто споредено со 2022 и 2019 или на аеродромите во Скопје и Охрид се реализирани и опслужени вкупно 17 683 летови.

-Среќни сме што забележуваме зголемување на бројот на патници за 30 отсто за аеродромите во Скопје и Охрид во споредба со статистиката од 2022 година. Посебно ни е драго што за само девет месеци од 2023 година, со 2,4 милиони патници, речиси го достигнавме бројот на опслужени патници во целата 2022 година. Ова претставува продолжување на позитивниот тренд на закрепнување, а она што нè прави особено горди е што статистиката на воздушниот сообраќај за двата македонски аеродроми не само што ја надминува референтната 2019 година за 15 отсто, туку ги надминува прогнозите на ACI* за обем на патници на глобално ниво во 2023 година, што е 94,2% од нивото од 2019 година. Очекуваме до крајот на оваа година, со новите линии и новите авиокомпании кои влегоа на македонскиот пазар, заедно со извонредноста во нашите услуги што ги даваат нашите посветени и ориентирани кон клиентите колеги, ќе ја заокружиме 2023 година како година на рушење нови рекорди, вели Неџат Курт, генерален директор на ТАВ Македонија.

Во 2023 година, досега, две нови авиокомпании влегоа на македонскиот авијациски пазар, Lufthansa и Norwegian, со редовни или сезонски летови до Франкфурт, односно Осло. Во меѓувреме, од скопскиот аеродром SunExpress најави дека чартер летовите до Измир и Анталија ќе продолжат да сообраќаат како редовни летови од претстојната зимска сезона, а Wizz Air започна со редовни летови до Љубљана. Дополнително, AEGEAN, од 2 октомври 2023 година започна да лета до Сараево. Охридскиот аеродром имаше одлична летна сезона засилена со сезонските и чартер летови до Белград, на Air Serbia и до Манчестер и Лондон (Гетвик), на TUI.

Најчести дестинации од Меѓународниот аеродром Скопје, според статистиката на патничкиот сообраќај на ТАВ Македонија, за периодот јануари – септември 2023 година, биле Истанбул (двата аеродрома, IGA и Sabiha Gokcen со 10,8 отсто пазарен удел), Базел Милуз (6,1 отсто), Цирих (5,5), Виена (4,7), Дортмунд (4,5), Франкфурт (4,2), Минхен Меминген (4,1), Анталија (4), Малме (2,6) и Келн (2,6 поценти).

Топ 5 земји со директни летови за јануари – септември 2023 година беа Германија (27,3 отсто удел на пазарот), Турција (16,9) Швајцарија (13,4), Шведска (6,7) и Италија (6,5 проценти).

Што се однесува до учеството на авиокомпаниите во патничкиот сообраќај за првите девет месеци од 2023 година на скопскиот аеродром, Wizz Air превезе најголем број патници (60,2 отсто удел на пазарот), потоа Turkish Airlines (7,4), Pegasus Airlines (6,1), Austrian Airlines (4,7), Chair Airlines (3,7).

Најчеста дестинација за патување за трите квартали од 2023 година, јануари – септември, од охридскиот аеродром е Базел (21,5 проценти удел на пазарот), потоа Виена (21), Дортмунд (16,4), Меминген (11,9), Малме (9,4), Цирих (9,3), Амстердам (8,8), а останатите дестинации имаат 0,5 отсто.

Во моментов, според распоредот на летови, од Меѓународниот аеродром Скопје летаат 14 авиокомпании до 41 дестинација, додека на Аеродромот „Св. Апостол Павле“ две авиокомпании летаат до 6 дестинации.

Муцунски се сретна со министерката за надворешни работи на Шведска, Мариа Малмер Стенергард

Во рамки на посетата на Стокхолм, министерот за надворешни работи Тимчо Муцунски оствари средба со својот домаќин, министерката за надворешни работи на Кралството Шведска, Мариа Малмер Стенергард.

Муцунски се сретна со министерката за надворешни работи на Шведска, Мариа Малмер Стенергард

На средбата се разговараше за повеќе теми, вклучително и билатералните односи и можностите за продлабочување на соработката во различни области, со акцент на трговската и економската соработка, евроинтегративниот процес на државата, како и за актуелни регионални, европски и глобални прашања. Министерот Муцунски го потврди силното партнерство и пријателските односи меѓу двете земји, изразувајќи благодарност што Шведска е силен политички и билатерален партнер. Тој упати искрена благодарност за поддршката во евроинтеграцискиот процес на државата, како и до државата и шведскиот народ за брзата и одлучна реакција по пожарот во Кочани, кога дел од пациентите беа лекувани во Стокхолм.

Тој информираше и за реформските процеси во земјата, со посебен акцент на Планот за раст, реформата на правосудниот систем и имплементацијата на европските стандарди. Од страна на министерката Стенергард беше потврдена поддршката за македонската интеграција и принципиелната определба на Шведска за континуитет во политиката на проширување.

Министрите разменија мислења и за актуелните геополитички состојби во Европа и регионот на Западен Балкан. Во оваа насока, министерот Муцунски нагласи дека Република Северна Македонија ќе продолжи да биде фактор што промовира добронамерен ангажман, стабилност, добрососедски односи, отворен дијалог и активна регионална соработка.

Во рамки на посетата, министерот Муцунски оствари и средба со вториот заменик-претседател на шведскиот парламент – Риксдаг, Јулија Кронлиф. На средбата присуствуваше и Јусуф Ајдин, член на Комисијата за надворешни работи. Се разговараше за улогата на парламентарната дипломатија и беше изразено заедничко задоволство од од парламентарната соработка во повеќе области, како и од успешната реализација на проектот за демократски развој меѓу парламентите, кој веќе четири години придонесува за унапредување на соработката и размена на добри практики.

Министерот ги информираше соговорниците за најновите аспекти од евроинтегративниот процес и ја истакна важната улога на Шведска како принципиелен поддржувач на проширувањето на ЕУ. Се разговараше и за безбедносната ситуација во Европа, при што беше подвлечена потребата од понатамошна поддршка за Украина и напори за постигнување траен и праведен мир, соопштуваат од Министерството.

Кефалојани за законот за кампери и приколки: Она што важи во цела Европа, сега важи и во Грција

Можеш да застанеш да купиш нешто, да одиш на плажа, но не и да преноќиш каде што сакаш, ова е нешто што се подразбира, правилата што важат во цела Европа, сега важат и во Грција и велиме „не“ за злоупотребата на јавниот простор.

Кефалојани за законот за кампери и приколки: Она што важи во цела Европа, сега важи и во Грција

Можеш да застанеш да купиш нешто, да одиш на плажа, но не и да преноќиш каде што сакаш, ова е нешто што се подразбира, правилата што важат во цела Европа, сега важат и во Грција и велиме „не“ за злоупотребата на јавниот простор, истакна министерката за туризам на Грција Олга Кефалојани во интервју за државната телевизија ЕРТ, говорејќи за измените во законот што се однесуваат на паркирање приколки, полуприколки и кампери, тема за која постоеја реакции во земјата, јави дописничката на МИА од Атина.

Кефалојани објасни дека законот „што става крај на беззаконието“ беше изгласан во јануари, а не пред почетокот на туристичката сезона, нагласи дека имаше дискусија во Парламентот и доби зелено светло и од опозициските партии.

Паралелно посочи дека веќе 50 години во земјата постои рамка за тоа како функционира системот со камперите и приколките, објаснувајќи дека не беше направена некоја промена во однос на ова, туку беше разјаснето каде е дозволено паркирање на овие возила.

- Министерството со овој закон става крај на беззаконието, бидејќи не може на некои да им се дозволува опсада на јавниот простор. Не може државата да не се грижи, да не постои ограничување на слободата на жителите и посетителите, не може државата да не го штити јавниот интерес, јавниот простор, природното богатство на земјата, рече Кефалојани.

Додаде дека за паркирањето на камперите и камп приколките важи она што е предвидено со Законот за безбедност во сообраќајот, а се осврна и на туристите од странство, кои Грција ја посетуваат со приколки.

- Она што важи во нивните земји важи и тука. Не разбирам зошто во Грција некој би можел да оди на плажа, во шума или на археолошко наоѓалиште. Не сфаќам зошто некои треба да имаат поголеми права во однос на јавниот простор. Јавниот простор е за сите, посочи министерката.

Како што објави МИА пред десет дена, со конкретниот закон изгласан во јануари е забрането поставување шатори и паркирање приколки, полуприколки и кампери на археолошки локалитети, крајбрежни делови, плажи, на рабови на јавни шуми и општо на јавни површини, а за прекршувањето предвидена е казна затвор до три месеци или парична казна од 300 евра по лице или по шатор или по превозно средство.

Конкретната тема во Грција се актуализираше откако на Пелопонез тројца кампери добиле казната од 300 евра за непрописно паркирање на бесплатен јавен општински паркинг на кој, според медиумите, немало никаква ознака со која се забранува паркирање на кампери во оваа област.

Неколку дена подоцна следеше и реакција од Министерство за туризам на Грција, од каде што преку соопштение објаснија дека „граѓаните/посетителите со кампери можат да паркираат во организирани кампови, односно во бизниси кои работат легално и ги исполнуваат сите хигиенски и безбедносни стандарди за посетителите и, генерално, законските урбанистички и еколошки стандарди, со што се става крај на злоупотребувачкото окупирање на шумите, плажите, археолошките локалитети и, генерално, на просторите за јавна употреба од кампери и приколки“.

Објаснија дека паркирањето на кампер возилата и приколките е регулирано со Законот за безбедност во сообраќајот според кој во населени места, паркирањето на приколки, каравани и чамци е забрането повеќе од 24 последователни часа и дека „можат да се паркираат во соодветни оградени области одредени од надлежните општини или заедници“.

Руските научници прават месо со помош на 3Д печатач

Руски научници развија начин за производство на месо со помош на 3Д печатач.

Руските научници прават месо со помош на 3Д печатач

Ова ќе овозможи не само создавање вештачко месо без колење животни, туку и програмирање на составот за, на пример, да се добие производ со помала количина на маснотии.

Според експертите од Донскиот државен технички универзитет (ДСТУ), ова ќе бара дополнителни научни истражувања во областа на производственото инженерство, објави РИА Новости.

Резултатите од истражувањето на руските научници беа објавени во списанието „Frontiers in Bioscience - Landmark“.

Според експертите на Обединетите нации, населението на Земјата ќе достигне речиси 10 милијарди луѓе до 2050 година. За да се нахрани тој број луѓе, потребно е да се промени начинот на производство на храна. Еден начин да се направи ова е со одгледување висококвалитетни протеини и печатење месо, пренесува РИА Новости.

За печатење на вештачко месо, клетките се земаат од животно-донатор преку биопсија, а потоа се множат под поволни услови, создавајќи клеточна култура. Од овој материјал е можно да се испечати тродимензионален производ кој ќе има вкус многу сличен на месо, објави Универзитетот.

Био-печатењето на месо е веќе присутно низ целиот свет. Првиот тест на лабораториски одгледуван говедски бургер беше организиран на 5 август 2013 година, а од 2020 година, месо од епрувета се продава во Сингапур и Израел.

притисни ентер