СЗО: Една жена умира на секои две минути за време на бременост или породување - Канал 5

СЗО: Една жена умира на секои две минути за време на бременост или породување

Компликациите од бременост или породување предизвикуваа смрт на жена приближно на секои две минути во 2023 година, се наведува во извештај на Светската здравствена организација (СЗО) и другите тела на ОН.

СЗО: Една жена умира на секои две минути за време на бременост или породување

Во извештајот, објавен денеска, се вели дека тоа изнесува околу 260.000 жени на глобално ниво.

Смртта на мајките помеѓу 2000 и 2023 година се намалила за 40 проценти на глобално ниво, главно поради подобриот пристап до основните здравствени услуги, додаде СЗО.

Сепак, организацијата предупреди дека темпото на подобрување е значително забавено од 2016 година.

Намалувањето на хуманитарните средства има сериозно влијание врз здравствената заштита во многу делови од светот, принудувајќи ги земјите да ги повлечат виталните услуги за здравјето на мајките, новороденчињата и децата, се вели во извештајот.

Директорот на СЗО, Тедрос Аданом Гебрејесус, рече дека покрај обезбедувањето пристап до квалитетна породилна нега, важно е и зајакнувањето на здравјето и репродуктивните права на жените и девојчињата.

- Иако овој извештај покажува трошки на надеж, податоците исто така нагласуваат колку бременоста денес сè уште е опасна во поголемиот дел од светот и покрај фактот што постојат решенија за спречување и лекување на компликациите кои предизвикуваат огромно мнозинство на смртни случаи кај мајки, додаде тој.

Една од целите на ОН за одржлив развој е да се намали смртноста на мајките од 328 смртни случаи на 100.000 живородени во 2000 година на помалку од 70 до 2030 година, пренесува ДПА.

Постигнувањето на ова претставува „предизвик без преседан“, се вели во извештајот.

- Потребна е брза акција за да се заштити здравјето на мајките и да се стави крај на трагедијата на смртноста на мајките. Жените имаат право не само да ја преживеат бременоста, туку и да напредуваат во добро здравје, стои во извештајот.

Боинг: Кинезите поради царините на Трамп одбиваат да ги подигнат веќе нарачаните авиони

Кинеските купувачи одбиваат да ги испорачаат нарачаните авиони Боинг поради царините, потврди американскиот авијациски гигант откако третиот авион тргна кон САД.

Боинг: Кинезите поради царините на Трамп одбиваат да ги подигнат веќе нарачаните авиони

Американскиот претседател Доналд Трамп воведе „реципрочни“ царини за Кина, а Кина возврати со истата мерка.

Ескалацијата на трговската војна меѓу САД и Кина резултираше со тоа што САД ги зголемија царините за кинески увоз на 145 отсто, а кинеските царини за американските стоки на 125 отсто.

„Многу наши клиенти во Кина укажаа дека нема да ги преземат авионите поради царините“, изјави вчера извршната директорка на Боинг, Кели Ортберг.

Кина е единствената земја каде Боинг се соочува со овој проблем, нагласи Ортберг, додавајќи дека новите авиони ќе ги пренасочат кон други клиенти кои поради глобалниот недостиг сакаат да ги добијат пред договорениот рок.

Враќање на авионите во САД

Два авиони 737 MAX 8 беа пренесени во Кина во март за испорака на Xiamen Airlines, а минатата недела беа вратени во производниот центар на Боинг во Сиетл.

Третиот авион 737 MAX 8 денеска го напушти седиштето на Боинг во Zhoushan во близина на Шангај и се упати кон американската територија Гуам, според податоците за следење на летот од AirNav Radar и Flightradar24.

Авионот е произведен за авиокомпанијата „Ер Чајна“, според базата на податоци за следење на „Aviation Flights Group“.

Ер Чајна не одговори веднаш на барањето на Ројтерс за коментар. Кинеската влада не соопшти зошто авионите се враќаат.

Боинг бара други купувачи

Уделот на Кина во неисполнетата книга на нарачки за комерцијални авиони на Боинг е околу 10 отсто, рече финансискиот директор на Боинг, Брајан Вест.

„Боинг“ планираше да испорача околу 50 нови авиони на кинеските клиенти до крајот на годината, рече Вест. Тој додаде дека ја разгледува можноста за продажба на 41 авион на други клиенти, како на завршените така и на оние во фаза на производство.

„Во врска со деветте авиони кои се уште не се во производниот систем, разговараме со нашите клиенти за да ги дознаеме нивните намери да го преземат авионот и, доколку е потребно, можеме да ги доделиме тие позиции на други клиенти“, рече Ортберг.

„Нема да правиме авиони за клиенти кои нема да ги земат“, додаде шефот на Боинг.

Податоците за следење на Aviation Flights Group покажуваат дека 36 авиони нарачани од кинески клиенти моментално се во различни фази на производство и тестирање во американските капацитети на Боинг, вклучително и три кои се вратени, според Ројтерс.

Кинеска вселенска агенција: Ќе им позајмиме на Американците карпи од Месечината

Кинеската Национална вселенска агенција денеска објави дека ќе им позајми на САД, Јапонија, Франција, Германија, Англија и Пакистан делови од карпите што ги вратиле од Месечината за време на нивната мисија во 2020 година.

Кинеска вселенска агенција: Ќе им позајмиме на Американците карпи од Месечината

Во соопштението се нагласува дека американско-кинеската соработка во одредени области како вселената не е целосно завршена и покрај тензиите меѓу двете земји околу геополитиката и царините.

Меѓу седумте институции на кои им е дозволено да позајмуваат примероци од Месечината што Кина ги извади од Месечината во 2020 година се Универзитетот Браун и Државниот универзитет во Њујорк во Стони Брук, пренесува Ројтерс.

Со беспилотната мисија Chang'e-5 во 2020 година, Кина стана третата земја што собира камења од површината на Месечината, приклучувајќи им се на поранешниот Советски Сојуз и САД. По завршувањето на кинеската мисија Chang'e-6 во јуни минатата година, Кина стана првата земја која ги врати на Земјата карпите од страната на Месечината што не е свртена кон Земјата, таканаречената темна страна на Месечината.

Соработката меѓу САД и Кина во вселената одамна е одвраќана со американскиот закон од 2011 година, кој се обидува да обезбеди американските технологии да останат надвор од дофатот на кинеската војска, наведува Ројтерс. Според тој закон, НАСА мора да работи со ФБИ за да му потврди на Конгресот дека преговорите со Кина нема да ја загрозат националната безбедност на САД.

Тогашниот шеф на НАСА, Бил Нелсон, во октомври изјави за Ројтерс дека очекува НАСА да соработува со ФБИ за да добие уште еден сертификат за национална безбедност што ќе овозможи испорака на карпи од Месечината до американските универзитети.

Главниот дизајнер на кинеската програма за истражување на Месечината, Ву Веирен, рече дека САД сега се затворени за соработка, иако тоа не беше случај во минатото, кога кинеската агенција беше таа што беше затворена за соработка.

МВР: Зајакнати мерки за непрописно паркирани возила во централно градско подрачје

Денеска (24.04.2025) во периодот од 17:00 до 20:00 часот од страна на Одделението за безбедност на патниот сообраќај при СВР Скопје преземени се зајакнати мерки за санкционирање на непрописно паркираните возила .

МВР: Зајакнати мерки за непрописно паркирани возила во централно градско подрачје

Денеска (24.04.2025) во периодот од 17:00 до 20:00 часот од страна на Одделението за безбедност на патниот сообраќај при СВР Скопје преземени се зајакнати мерки за санкционирање на непрописно паркираните возила низ централното градско подрачје за зголемување на безбедноста во сообраќајот при што преземени се вкупно 20 мерки од кои изречени се шест прекршочни платни налози за непрописно паркирани возила, 12 возила се подигнати со специјалното возило "пајак" и 2 мерки по останати прекршоци.

Сообраќајните контроли продолжуваат и во наредните денови.

Апелираме до сите учесници во сообраќајот да се почитуваат сообраќајните правила и прописи и сите заедно да придонесеме за посигурни патишта, соопштуваат од МВР.

притисни ентер