Сепак, возачите пронајдоа неочекуван начин да ги избегнат последиците од своите прекршоци. Преку специјализирани онлајн платформи, тие ги продаваат своите казнени поени на други луѓе кои доброволно ја преземаат одговорноста за сообраќајните грешки на другите луѓе, пренесе Јутарњи.
Како функционира оваа измама со казнени поени
Системот е едноставен колку што е и генијален. Возачот што го сторил прекршокот наоѓа лице со слични физички карактеристики на онлајн платформа - приближно иста висина, градба и возраст. Потоа ова лице лажно признава дека било зад воланот во времето на прекршокот.
Лажниот „виновник“ пополнува официјални документи, тврдејќи дека го управувал возилото за време на прекршокот. Клучот е во тоа што ова лице не обвинува трето лице, туку се претставува како одговорно за инцидентот. Доколку надлежните органи не ја откријат измамата, лажниот виновник добива казнени поени во Фленсбург, додека вистинскиот прекршител останува без никакви последици.
За оваа „услуга“, вистинскиот виновник плаќа не само цена на казната, туку и значителен паричен бонус на лицето што ја презело одговорноста.
Правната дупка што го овозможува овој вид измама
Германскиот сообраќаен систем не ги проверува рутински фотографиите на возачите, конзистентноста на изјавите или документите за идентификација. Оваа дупка дозволува такви изјави сè додека тие не лажат за трети страни.
Примамливата заработка привлекува многумина
Според податоците објавени од ADAC, најголемата германска автомобилска организација, 43% од возачите кои веќе имаат поени слушнале за ова „онлајн тргување со поени“. Ова зборува за широката распространетост на феноменот кај возачите кои се соочуваат со казнени поени.
ADAC бара итен одговор од властите
Германскиот автомобилски клуб ADAC остро ја критикува оваа практика и ја повикува федералната влада да преземе итни мерки за затворање на оваа законска дупка. „Поените не се цел сами по себе - тие служат за зголемување на безбедноста во сообраќајот“, нагласува организацијата.
ADAC се залага за високи казни и до 30.000 евра. Ова би ги обесхрабрило возачите и би ги направило таквите бизниси непрофитабилни.
Ризиците од измама
И покрај она што изгледа како „совршен“ систем, во многу случаи, измамата сè уште се открива. Властите проверуваат фотографии од сопственикот на возилото и „пријавениот“ прекршител, а во случај на двосмисленост, ја продолжуваат истрагата.
Оние што ќе бидат фатени во оваа практика можат да се соочат со многу потешки последици од првичните казни - огромни казни и можни забрани за возење за двете вклучени страни.
Додека Германија дебатира дали да ја затвори оваа законска дупка, возачите кои сакаат да избегнат проблеми имаат едноставен совет - почитувањето на сообраќајните правила е сè уште најбезбедниот и најевтиниот начин на возење.