Сингапур ги воведе сертификатите за сопственост на автомобили во 1990 година како мерка за заштита на животната средина. Сертификатите (COE) се продаваат на аукции на секои две недели, а дозволениот број го одредува владата, пишува Би-Би-Си.
Со даноци и увозни давачки, Сингапур е најскапата земја во светот за купување автомобил. На пример, новиот стандард Toyota Camry Hybrid чини околу 250.000 сингапурски долари (околу 173.600 евра), што е шест пати поскапо отколку во САД. Постојат неколку видови на сертификати во зависност од возилото - за помали автомобили, мотоцикли, комерцијални возила...
Цените на сертификатите достигнаа рекордно високо ниво во последниве месеци бидејќи закрепнувањето по пандемијата ја зголеми побарувачката. Најевтиниот сертификат за автомобил чини околу 72.000 евра, што е речиси три пати повеќе од 2020 година, кога побарувачката за нови автомобили беше помала поради пандемијата.
Таканаречената „отворена категорија“, која нема ограничување за која може да се користат автомобили, достигна рекордни 105.500 евра. Алис Чанг од Toyota Borneo Motors рече дека зголемувањето на цените на сертификатите е очекувано бидејќи побарувачката исто така се зголемила.
– Секогаш кога нудиме луксузни автомобили, клиентите се редат пред продавницата, изјави Чанг.
Иако е мал, Сингапур редовно се рангира меѓу земјите со најголем број милионери во светот. За обичните граѓани, со просечна плата од околу 48.600 евра годишно, купувањето сертификат е луксуз. Владата сака да ги охрабри жителите да користат јавен превоз, кој е оценет како еден од најдобрите во светот.
Минатата година во железничката мрежа на Сингапур биле инвестирани околу 40 милијарди евра, а градот-држава со 5,5 милиони жители имал нешто помалку од милион патнички вагони на патиштата. Бројот на нови сертификати зависи од тоа колку постари автомобили се отстранети од оптек.