Програмски колегиум на МКЦ: Се случуваат разни клевети и невидени притисоци врз вработените

Овие денови се тешки за Младинскиот културен центар (МКЦ), но и за културата воопшто. 

Се случуваат разни клевети, невидени притисоци врз нас вработените, се дозволуваат паушални толкувања на законите и правото, се креваат раменици и оградување од надлежности, реагираа од Програмскиот колегиум на Младинскиот културен центар (МКЦ) на денешната конференција одржана пред центарот.

Тие го демантираа тврдењето на градоначалничката Данела Арсовска дека на МКЦ не му се скратени 90 проценти од буџетот.

-До одржување на прес-конференцијата вчера, ние на располагање го имавме овој документ – а тоа е дневен ред на 22. седница на Совет на Град Скопје, каде што стои дека за 2023 година за програмата на МКЦ е предвидено да се доделат 4.500.000 денари. Од нив – 2.500.000 денари се за работата на градското кино Милениум, а за сите останати активности на МКЦ, каде што меѓу другото се и едни од најголемите национални фестивали: театарскиот „МОТ“, филмскиот „Синедејс“, и музичкиот „Здраво млади“, како и целата годишна музичка, драмска, ликовна, детска, литературна програма во 365 дена – севкупно 2.000.000 денари. За споредба, годишниот програмски буџет на МКЦ за јубилејната 2022 година лани беше 14,5 милиони денари, не како што кажа градоначалничката 10,7 миолиони, посочи Русе Арсов, уредник на драмска програма.

Информираа дека МКЦ моментално има 50 вработени, иако за нормално функционирање потребни се над 70.

-МКЦ континуирано бара од Град Скопје нови вработувања, па макар тоа било времено и преку Агенција за привремени вработувања – но за кои повторно по закон, како и за редовните вработувања, треба согласност од Град Скопје. Таа согласност не ја добиваме. Што се однесува до бомбастичните наслови дека „шанкер зема 750 евра плата во МКЦ“, би сакале да појасниме дека во недостиг на редовен вработен персонал, за да оствариме сопствени приходи ќе се потпираме на сѐ уште расположливи надворешни млади луѓе, кои се останати во градот и сакаат да работат. Најчесто тоа се студенти, кои чесно работат за дневница, често и двојни смени, која на крај на месецот врз основа на сработеното им се исплаќа хонорар, со платен данок, посочија оттаму.

Истакнаа дека секое објавување на информации додека ревизијата е во тек е незаконско и паушално. Прашаа од каде е информацијата дека од главната благајна на МКЦ биле подигнати нешто над 100.000 евра во готовина, кои, како што посочи Арсовска биле извлекувани од сметката на институцијата без соодветна основа од Програмскиот колегиум на МКЦ.

-Дали ова е информација од тековната ревизија во МКЦ? Пред да одговориме на ова сакаме да укажеме на грубо кршење на законите и правилата на ревизорски надзор и извештај. Имено, ревизијата е нормална постапка и пракса за секоја институција. И ние истата максимално ја поддржуваме, а од нивните забелешки учиме и се корегираме. Но, досега правилата беа јасни: ревизијата по своето работење издава записник, на кој институцијата преку нејзините надлежните органи имаат законски рок да се произнесат и евентуално да појаснат и да дополнат пред таа да стане официјална. Ревизијата во МКЦ сѐ уште е во тек, и овие информации пласирани во јавноста се во најмала рака незаконски и во моментов паушални, посочија од Програмскиот колегиум на МКЦ.

Тврдењата за недостиг на некакво покритие и документација за ова, како што истакнаа, беше токму нашиот сомнеж и страв по промените на бравите на пример, во простории каде таа документација се чува.

– Но, во интерес на јавноста и насловите во овој момент, сепак ќе појасниме дека како благајна за 2022 година се водат 6.232.388 денари, од кои 5.914.888 се уплати од дневен промет од работата на угостителската дејност на МКЦ (бифе/шанкови) кои преку благајна потоа се уплаќаат на сметката на ЈУ МКЦ, а само 317.500 денари се директни готовински материјални трошоци, кои преку цела 2022 година се користени готовински и се однесуваат за ситни набавки, поправки, патарини, сервисирања и сл, поткрепени со соодветна документација и сметки, истакнаа од Програмскиот колегиум на МКЦ.

Во однос на забелешката на Арсовска дека од 40 вработени, 12 се поставени како директори, односно како раководители на раководни фунцкии и не раководат со никого, а земаат директорски односно раководни плати, од Програмскиот колегиум упатуваат до правните служби и правните советници во Град Скопје.

-Тука би се обратиле до правните служби и правни советници во Град Скопје, да појаснат на своите претпоставени кои беа процедурите за трансформација постоечките работни места преку МИОА на работни места според Законот за јавна администрација и Законот за јавни службеници. Тоа беше процес, кој конкретно во нашата институција, поради природата и спецификата на работење и дејности кои ги опфаќа, траеше скоро четири години. Истите не би можело да се спроведат без одобрение по закон на надлежните институции и министерства за тоа. Секое вонзаконско толкување го разбираме само како лично дискредитирање на секој уредник посебно, наведуваат од Колегиумот.

Порачаа надлежните да се однесуваат одговорно и побараа да се објави регуларен конкурс за директор на институцијата.

-За крај, повторно се обраќаме до сите надлежни институции: охрабрете се и завршете ја својата работа по закон до крај. Одважете се и по закон спроведете ги постапките и за ревизија и за именувања. Веќе четврта година сме мета на јавни обвинувања и подметнувања, разни финансиски полиции, ревизии, контроли и судови. Ни го убивте кејфот и љубовта кон работењето. Истраивме и ќе истраеме сѐ додека веруваме во правна и правична држава, и само во тоа. Престанете да ни праќате неидентификувани и неовластени лица да ни вршат распити, да ни се врши мобинг и притосок на нашето работно место. Не дозволувајте повеќе секој да ги дискредитира и оцрнува нашите имиња и професионални интегритети. А за почеток: отворете регуларен и фер конкурс за директор на институцијата. Како програмски уредници со драго срце и полн ентузијазам повторно ќе дадеме сѐ за културата на европско Скопје, нагласуваат од Програмскиот колегиум на МКЦ.

Столтенберг му вети на Киев дополнителни системи за противвоздушна одбрана

Сојузниците на НАТО се согласија да обезбедат дополнителни системи за противвоздушна одбрана во Киев, изјави шефот на НАТО Јенс Столтенберг по специјалната средба на министрите за одбрана на сојузниците со украинскиот претседател Володимир Зеленски.

„Покрај „Патриот“, има и други оружја што сојузниците можат да го обезбедат, вклучувајќи го и SAMP/T (францускиот систем), а многу други кои немаат достапни системи ветија дека ќе обезбедат финансиска поддршка за нивните набавки за Украина“, изјави Столтенберг за новинарите во Брисел.

Зеленски го побара состанокот бидејќи неговата земја се соочува со недостиг на муниција и задржување на клучните американски финансирања, кои со месеци беа блокирани од републиканците во Конгресот, додека ЕУ не успева да испорача муниција навреме.

Тој денеска им рече на членките на НАТО дека на Украина ѝ се потребни најмалку седум системи за воздушна одбрана „Патриот“ или други напредни системи за воздушна одбрана за да се спротивстави на руските воздушни напади, повикувајќи ги да ја засилат воената помош за Киев.

Во емотивниот говор преку видео врска, украинскиот лидер го опиша сегашното ниво на странска помош како „многу ограничено“ и рече дека Израел не бил оставен на себе за време на масовниот ирански воздушен напад во саботата.

„(Рускиот претседател Владимир) Путин мора да биде симнат на земја, а нашето небо мора повторно да стане безбедно... И тоа целосно зависи од вашиот избор... од изборот дали сме навистина сојузници“, рече Зеленски во неговиот говор.

Столтенберг не навлезе во детали за тоа колку нови системи за противвоздушна одбрана ќе добие Украина, но рече дека очекува нови најави во наредните денови.

„Помошта е на пат. И очекувам да се објави поголема помош и поддршка во многу блиска иднина“, им рече тој на новинарите.

Минатата недела Германија се обврза да испорача трет систем Патриот од своите воени резерви во Киев.

Соединетите Американски Држави имаат најголем број на Patriot системи во својот инвентар. Во Европа, земји како Шпанија и Грција поседуваат системи за воздушна одбрана Патриот.

Новата Mazda CX-80 има седум седишта и луксузна опрема од дрво (ВИДЕО)

Скоро пет метри долгиот теренец е првиот јапонски автомобил со седум седишта во Европа по речиси една деценија.

Мора да се натпреварува со тешките конкуренти како што се Skoda Kodiaq, Kia Sorento и уште поскапите опции како Volvo XC90.

Ако CX-80 изгледа познато, тоа е затоа што тоа е големиот брат на Mazda CX-60 со пет седишта, кој пристигна во 2022 година. Двата теренци се дизајнирани околу истата филозофија, се базираат на иста платформа и се нудат со иста избор на погонски склопови: plug-in хибриден и линиски дизел со шест цилиндри.

CX-80 се заснова на скалабилната архитектура на Mazda Skyactiv Multi-Solution, која марката ја користи за различни модели, вклучувајќи ја и компактната Mazda 3. Сепак, CX-80 и неговиот брат CX-60 се единствените кои имаат надолжна мотори, кои се во секој CX-80 спарени со осумстепен автоматски менувач и постојан систем за погон на сите тркала.

Дизел 3,3-литарскиот линиски шестцилиндричен мотор е опремен со 48-волти благ хибриден систем, или M-Hybrid Boost како што го нарекува Mazda. Мал електричен мотор од 17 КС му помага на моторот при движење од место и при ниски вртежи да ја зголеми ефикасноста. Со 251 КС и вртежен момент од 550 Nm, забрзувањето од 0 до 100 km/h трае 8,4 секунди.

Мазда CX-80 plug-in хибрид ја заменува линиската шестка со 2,5-литарски бензински мотор со четири цилиндри, но работи заедно со многу помоќен електричен мотор од 173 КС, напојуван од литиум-јонска батерија од 17,8 kWh.

Вкупната излезна моќност за CX-80 PHEV е 323 КС и има вртежен момент од 500 Nm, при што е-моторот обезбедува голем дел од тој вртежен момент и може да го направи тоа веднаш. Ова му овозможува на теренецот тежок два тона да забрза од 0 до 100 km/h за 6,8 секунди.

Покрај вообичаените режими на возење Normal и Sport, CX-80 доаѓа со режим за влечење и режим Off-Road кој ги оптимизира AWD системот и контролата на тракцијата за подобри перформанси на груб терен.

CX-80 користи предна суспензија со двојна оска и поставка со повеќе врски на задната страна за која Mazda вели дека е наместена за стабилност и удобност. Тој, исто така, ја добива технологијата за контрола на кинематското држење на телото (KPC) од спортскиот автомобил Mazda MX-5, што треба да го направи секое движење на телото за време на свиоци помазно.

За да го направи својот најнов дизел мотор што е можно почист и поефикасен, Mazda разви паметна нова технологија наречена DCPCI (Дистрибуција-контролирано делумно премешано палење со компресија), која користи уникатна комора за согорување во облик на јајце за да постигне почисто согорување на горивото. Додаде и 48-волтен благ хибриден систем и како резултат на тоа, марката вели дека дизелот CX-80 може да троши до 5,8 литри на 100 километри.

Во меѓувреме, CX-80 PHEV може официјално да има потрошувачка од помалку од два литри на 100 километри и има чист електричен опсег од 60 километри со едно полнење на неговата батерија од 17,8 kWh. Целосното полнење на батеријата користејќи типична домашна ѕидна кутија од 7 kW треба да трае околу два и пол часа. Сепак, CX-80 PHEV ја нема способноста за DC брзо полнење што ја има новата Škoda Kodiaq.

Барем има EV-режим за возење со исклучен мотор што е можно подолго, плус режим на полнење што обезбедува автомобилот да одржува одредена количина на полнење на батеријата за употреба подоцна во патувањето.

Однапред, CX-60 и CX-80 изгледаат речиси идентично, но новиот предводник со седум седишта е 250 mm подолг од неговиот брат, со меѓуоскино растојание продолжено за ист број. Страничните прозорци се испружени за да им обезбедат светлина на патниците од третиот ред, дозволувајќи им на прозорските рамки да се редизајнираат за повеќе „рачно изработен“ изглед.

Mazda сакаше внатрешноста на CX-80 да биде релаксирачка и привлечна. Врвниот модел Такуми се одликува со облоги од оригинално дрво од јавор, тапацир од кожа Nappa и контролна табла од ткаенина. Зад јапонските „висечки шевови“ на контролната табла се наоѓа амбиенталното осветлување, додека високата и широка централна конзола е дизајнирана да направи возачкото седиште да изгледа соодветно препотентно.

Секој CX-80 е опремен со 12,3-инчен дигитален инструмент табла и 12,3-инчен централен дисплеј. Забележете дека не рековме екран осетлив на допир, бидејќи Mazda претпочита да има ротирачко тркало на централната конзола за да се движи во менијата за инфозабава. Виртуелниот асистент на Amazon, Alexa, сепак доаѓа вграден и може да ја контролира музиката, навигацијата и климатизацијата на автомобилот, како и апликациите од трети страни како Spotify. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto се исто така стандардни.

CX-80 стандардно доаѓа со седум седишта, но ќе бидат достапни и конфигурации со шест седишта. Клупата во вториот ред ја заменуваат со две капитенски столчиња, со можност за отворен премин меѓу нив или конзола со дополнително складирање и држачи за чаши.

Има многу простор во вториот ред, плус посебен сет на контроли за климатизација за патниците и неколку USB-C порти за полнење на нивните уреди. Огромните задни врати создаваат големи отвори кои овозможуваат лесен пристап до третиот ред на седишта.

За разлика од некои теренци со седум седишта, на задните седишта има повеќе од доволно простор за главата и нозете за удобно да седат дури и возрасни високи над 180 см.

258 литри багажен простор се достапни со сите седишта на CX-80 поставени на место. Ова се зголемува на 687 литри кога задните седишта се склопуваат рамно - процес кој брзо и лесно се изведува со влечење на ремените на грбот на двете седишта. Со спуштени сите седишта, освен за возачот и совозачот, CX-80 може да носи до 1.221 литри товар или 1.971 литри ако го натоварите до покривот.

Mazda воведува некои нови безбедносни карактеристики со CX-80, како што е ублажување на фронтален судир како дел од надградените системи за паметна поддршка на сопирачките и крстосување и поддршка на сообраќајот, кои можат да започнат доколку возачот не реагира.

Другиот безбедносен комплет вграден стандардно вклучува следење на мртвата точка, контрола на патувањето, помош за задржување лента, препознавање сообраќајни знаци и предупредување за возачот. Камерата од 360 степени е достапна на CX-80 и има приказ на приколка и преглед за да помогне при маневрирање на тесни паркиралишта и градски улици.

Цената за Mazda сè уште не е позната, но со две опции за мотори и различни конфигурации на седиштата, купувачите ќе можат да избираат од пет нивоа на опременост: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus и Takumi Plus.

Стандардната опрема на секој CX-80 ќе вклучува двојни екрани од 12,3 инчи, безжично поврзување со паметен телефон, прилагодливо возачко седиште во осум насоки, загреани предни седишта, тризонска контрола на климата, хед-ап дисплеј, конфигурација со седум седишта и пакет системи за помош на возачот.

Почнаа изборите во Индија - се гласа до 1 јуни, право на глас имаат 968 милиони луѓе

Во Индија денеска почнаа парламентарните избори со најголем број гласачи во светот, а премиерот Нарендра Моди ќе се обиде да добие трет мандат.

Главниот ривал на партијата Бхаратија Џаната (БЈП) на Моди е коалицијата „Индија“ на Рахул Ганди.

Парламентарните избори во Индија ќе траат до 1 јуни, а право на глас имаат 968 милиони луѓе.

Граѓаните ќе избираат 543 пратеници во Долниот дом на парламентот.

На претходните избори БЈП освои 303 пратенички места, а опозицискиот Индиски национален конгрес (ИНЦ) 52 места.

Гласачите ќе гласаат на електронски гласачки машини, а за да се обезбеди сигурност гласањето се одвива во седум фази - 19 април, 26 април, 7 мај, 13 мај, 20 мај, 25 мај и 1 јуни.

притисни ентер