Неочекуван од секој агол, 100% електричен - Канал 5

Неочекуван од секој агол, 100% електричен

Peugeot ја комплетира својата гама на електрични возила со новиот Peugeot e-408:

Неочекуван од секој агол, 100% електричен

PEUGEOT ја комплетира својата гама на електрични возила со новaта целосно електрична верзија на PEUGEOT 408, по лансирањето на plug-in hybrid верзијата во 2022. Новиот PEUGEOT E-408 комбинира неочекуван allure на fastback силуетата со нула емисии, возбудата од моќниот мотор од 157 kW/210 КС и задоволството од електричното возење на PEUGEOT, со опсег до 453 km. Кога станува збор за полнењето, процесот е едноставен со интегриран TRIP PLANNER.

PEUGEOT нуди целосно спокојство на своите клиенти обезбедувајќи за PEUGEOT E-408 гаранција 8 години/160,000 km преку ALLURE CARE програмата.

ALLURE: со fastback силуетата и 100% електричниот мотор, PEUGEOT E-408 нуди навистина уникатна понуда на пазарот.

EMOTION: задоволството од 100% eлектричното возење е засилено со PEUGEOT i-Cockpit® и вградениот TRIP PLANNER

EXCELLENCE: PEUGEOT E-408 ја комплетира гамата на електрични возила на PEUGEOT која е најшироката гама од сите мејнстрим производители на европскиот пазар на електрични возила со вкупно 12 патнички и комерцијални возила.

Со откривањето на PEUGEOT 408 во јуни 2022, PEUGEOT ја донесе allure fastback силуетата на врвот во С сегментот. Неочекувано поинаков, 408 се издвојува со мачкестиот изглед, динамичните линии кои овозможуваат повисока позиција на возење и софистициран дизајн до најситните детали.

Двата електрични погона, PLUG-IN HYBRID 180 КС e-EAT8 и PLUG-IN HYBRID 225 КС e-EAT8, го означуваат првиот чекор на електрификација на 408. Претходно оваа година се приклучи 48V HYBRID 136 e-DCS6 на моделот 408. Новиот PEUGEOT E-408 ја подига стратегијата за електификација на повисоко ниво со погон од 157 kW/210 КС за возење без емисии заедно со 58,2 kWh (употрблива) NMC батерија.

Лансирањето на PEUGEOT E-408,го означува чекорот напред во амбицијата на PEUGEOT да стане лидер за електрични возила во Европа. Новиот PEUGEOT E-408 ќе се произведува во фабриката во Mulhouse и ќе имате придобивки од ALLURE CARE* програмата со гаранцијата од 8 години / 160,000 km која е најдолга од кој било европски бренд.

*во одредени земји

ALLURE: НЕОЧЕКУВАН И ДИНАМИЧЕН FASTBACK ДИЗАЈН

Иновативен и ночекуван fastback дизајн кој совршено се вклопува кај новиот PEUGEOT E-408. Платформа која овозможува целосна електификација без да има влијание врз стилот, динамиката или комфорот во внатрешноста.

PEUGEOT E-408 се базира на E-EMP2 (Eфикасната модуларна платформа), со вкупна должина од 4.69m и широна од 1.85m (со преклопени ретровизори) и со меѓуоскино растојание од 2.79 m. Овие обемни димензии овозможуваат батеријата да се постави под каросеријата, под подот помеѓу тркалата, со што се зачувува просторот во кабината и се намалува центарот на гравитација кај PEUGEOT E-408 за динамично возење и зголемено задоволството при возење.

Оваа архиктетура ја комбинира динамичната елеганција на fastback, однесувањето на патот достојно за најдобрите лимузини и лесно покачената позиција за возење што го подобрува секојдневното уживање, безбедност и удобност.

Мачкаст изглед

Со ширина на возен трап, 1.59 m напред и 1.60 m назад, PEUGEOT E-408 цврсто стои на патот. И покрај тоа што е издигнат, овој модел нуди елегантен и спортски изглед благодарение на ограничената висина од 1.49 m, што ја подобрува аеродинамиката.

Мачкастиот изглед на PEUGEOT E-408 е нагласен со уникатните и остри линии на површината на каросеријата, особено се забележува на задниот дел со задниот спојлер во форма на мачкини уши, капакот на багажникот, и обликот на крилјата, создавајќи остри страни дизајнирани да си играат со светлината.

Страничната заштита на каросеријата и лаковите на тркалата се прошируваат во робусен црн заден браник, кој со дијагонално „сечење“ на бојата на каросеријата ја нагласува динамиката на задниот дел. Големите 19” Graphite фелни со иновативен дизајн добиваат 225-50R19 пневматици со многу низок отпор на тркалање (A+ класа).

Модерен индентитет

Со обработката, решетката во боја на каросеријата кај PEUGEOT E-408 се „претопува“ така што се вклопува во целокупната форма на браникот. Знак за генерациска промена и ера на електификација на гамата на Peugeot.

Индентитетот на брендот е повидлив од кога било преку константното осветлување. На предниот дел се сместени LED многу тенки и ефективни предни светла кои го формираат изгледот на PEUGEOT E-408: смелиот изглед на PEUGEOT. Светлосниот потпис се протега надоле со две LED ленти во форма на лавовски заби кон браникот. На задниот дел, индетитетот на PEUGEOT кој е во форма на три LED лавоски канџи, внесуваат поголема динамика.

Достапни се пет бои за новиотPEUGEOT E-408: бела Okenite, сина Obsession, сива Selenium, црвена Elixir и црна Perla Nera.

EMOTION: ПОВЕЌЕ ОД БИЛО КОГА, ЗАДОВОЛСТВОТО НОСИ НАПРЕДОК

Исклучителна моќност, моментален вртежен момент... 100% електричниот погон кај PEUGEOT E-408 oвозможува целосно уживање при возењето. Ова дополниетлно е подобрено со PEUGEOT i-Cockpit® и однесувањето на патот кои се вистинска традиција кај PEUGEOT.

Уникатно искуство при возење

Врвниот PEUGEOT i-Cockpit® oвозможува исклучителна ергономија. Компактниот управувач го продобрува задоволството при возење овозможувајќи уникатна агилност и прецизност при движење. Позиционирана во висина на погледот на возачот, веднаш зад управувачот, дигиталната инструмент табла вклучува целсоно приспособлив 10” 3D дигитален панел.

Задоволството при возење е во гените кај новиот PEUGEOT E-408, овозможени од радиусот на вртење од раб до раб од 11.18 m. Цврстината на каросеријата е оптимизирана со поврзување на структурните елементи за да се подобри вибрачката удобност.

Перформансите придинесуваат за задоволството при возење

Новиот PEUGEOT E-408 е опремен со синхронизиран електричен мотор со постојани магнети кој испорачува моќност до 157 kW (210 КС) и вртежен момент од 345 Nm. Овој мотор е произведен во франција, во Trémery, со заедничко вложување со STELLANTIS-NIDEC. Редукторот со кој е поврзан е произведен од STELLANTIS во Valenciennes (Франција).

PEUGEOT i-Cockpit® со бројни поврзани услуги*

10” централниот екран со висока резолуција овозможува да го контролирате PEUGEOT i-Connect® Advanced систем, кој доаѓа стандарно кај PEUGEOT E-408 и нуди ефикасна и ефективна TomTom поврзана навигација. За оптимална видливост, мапата може да се прикаже на целиот 10” екран на допир. Што се однесува до ажурирање на системот се врши "over the air", што значи директно преку преносот на податоци преку телеком мрежата.

Ефикасна навигација со TRIP PLANNER и оптимизирани решенија. Системот за навигација вклучува TRIP PLANNER кој оптимално планира рути за да го оптимизира опсегот на возилото и да го поедностави полнењето. За да се пресмета идеалната рута, системот зема во предвид бројни информации, вклучувајќи го растојанието кое треба да се помине, нивотo на наполнетост на батеријата на почетокот, посакуваното ниво на наполнетост на батеријата по пристигнувањето, брзината, потрошувачката енергија, сообраќајот, видот на патот, надморската височина и секако достапноста на станици за полнење во близина на дестинацијата.

e-Routes by Free2move Charge апликацијата е достапна и во возилото со поврзување на паметниот телефон со PEUGEOT i-Connect® системот. Ги оптимизира сите патувања со пресметување на најдобрата рута врз основа на опсегот на возилото, локацијата на станицата за полнење , сообраќајните услови, дестинацијата на која треба да патувате и тн.

Функцијата за прикажување на телефонот која го поврзува паметниот телефон со инфозабавниот систем во возилото е безжична (Apple CarPlay/Android Auto), а возможно е и поврзување на два телефона истовремено преку Bluetooth. Четирите USB-C приклучоци ја комплетираат поврзаноста на PEUGEOT E-408.

Целосно приспособливите i-toggles распореднени под централниот екран како отворена книга, обезбедуваат уникатно естеско и технолошко ниво во сегментот. Секој од 5-те приспособливи i-toggles овозможуваат брз пристап на допир до поставките за контрола на клима уредот, телефонски контакт, радио станица, стартување апликација, конфигурирано по избор на корисникот. Ова може да се приспособи за секој возач со до 8 приспособливи профили.

Сојузник при секојдневните патувања за поголема безбедност и едноставност, "OK PEUGEOT" контролата со препознавање на гласот со природен јазик овозможува пристап до сите инфозабавни функции и ChatGPT. Како и кај сите најнови модели на PEUGEOT така и кај новиот PEUGEOT E-408 е интегрирана генеративната вештачка

интелегенција ChatGPT, која одговара преку гласовна контрола на сите барања, како што се туристички информации или генерирање забавен квиз за да се задржи вниманието на децата за време на патувањето...

MyPEUGEOT® апликацијата за паметни телефони е особено практична и овозможува:

Започнување или планирање на претходно поставување на температурата. Покрај удобноста оваа функција овозможува, кога возилото е прликлучено, да го оптимизира опсегот (побрз пристап до поставената температура за време на фазите на стартување со предвидување на оптималната работна температура на батеријата).

Cледење, планирање, започнување или одложување на полнењето на батеријата.

Aктивирање на низа светла за добредојде, на пример, лоцирање на автомобилот кога паркингот е полн.

Нешто за сите

Достапни се plug-in hybrid мотора кај PEUGEOT 408:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: погон на 2 тркала / комбинација на 180 КС (132 kW) турбо мотор и 81 kW eлектричен мотор заедно со 8-степен e-EAT8 автоматски менувач / моментално се под хомологација.

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: погон на 2 тркала / комбинација од 150 KС турбо мотор (110kW) и 81kW eлектричен мотор заедно со 8-степен e-EAT8 aвтоматски менувач / моментално е под хомологација.

Литиум-јонската батерија кај двете plug-in hybrid верзии имаат какацитет од 12.4kWh. Достапни се два типа на вградени полначи: 3.7kW еднофазен полнач како стандард и 7.4kW еднофазен полнач како опција.

Потребно време за полнење:

На 7.4kW ѕиден полнач (32 A) и со 7.4kW еднофазен вграден полнач за целосно полнење потребно е 1 час и 40 минути.

На засилен приклучок (14 A) и со 3.7kW еднофазен бграден полнач за целосно полнење е потребно 3 часа и 55 минути.

На стандарден приклучок (8A) и со едофазен вграден полнач (3.7kW) за целосно полнење е потребно 7 часа и 05 минути.

Еден hybrid мотор е достапен кај PEUGEOT 408:

HYBRID 136 e-DCS6: погон на 2 ткала / комбинација од 136 КС турбо мотор (100kW) и 48V батерија споено со 6-стпен e-DCS6 автоматски менувач.

PEUGEOT HYBRID 48V системот се сотои од најновата генерација на 136 КС бензински мотор надополнет со 6-степен менувач со двојна спојка и кој работи заедно со електричен мотор. Благодарение на батеријата која се полни додека возите, оваа технологија обезбедува дополнителен вртежен момент при ниски вртежи и намалување на потрошувачката на гориво до 15% (5.2 l/100 km според WLTP комбиниран циклус**). При возење во градски подрачја, новиот 408 Hybrid 136 e-DCS6 може да вози до 50% од времето во 100% eлектричен режеим без емисии.

Јасна и едноставна гама

Новиот PEUGEOT E-408 е достапен во две нивоа на опременост: Allure и GT

Новиот PEUGEOT E-408 е достапен во две верзии: Allure и GT.

PEUGEOT E-408 Allure доаѓа со опрема како стандард: LED предни светла, 19'' aлуминиумски фелни, PEUGEOT i-Cockpit® со 10'' дигитална инструмент табла, поврзана навигација со TRIP PLANNER, OK PEUGEOT гласовно контролирање, безжично поврзување на телефонот преку Apple CarPlay/Android Auto, аудио систем со 6 звичника, функција за греење на возачкото седиште и управувачот, двозонски клима уред, камера за возење наназад и сензори, топлотна пумпа.

PEUGEOT E-408 GT покрај опремата како кај Allure верзијата доаѓа стандардно и со: Matrix LED предни светла, предни паркинг сензори, PEUGEOT i-Cockpit® со 10'' 3D дигитална инструмент табла, алуминиумски облоги во внатрешноста со прилагодливо амбиентално светло во 8 бои, алуминиумски прагови на вратите, hands-free врата од багажникот, Drive Assist Plus пакет (полу-автономно возење ниво 2), и тн.

Муцунски на одбележување на 70-годишнината од Конференцијата во Месина, во Таормина, Италија

На покана на министерот за надворешни работи на Италија, Антонио Тајани, министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски учествувал и се обратил на министерската конференција

Муцунски на одбележување на 70-годишнината од Конференцијата во Месина, во Таормина, Италија

На покана на министерот за надворешни работи на Италија, Антонио Тајани, министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски учествувал и се обратил на министерската конференција по повод одбележувањето на 70-годишнината од Конференцијата во Месина, што се одржа во Таормина, Италија.

Како што напиша на неговиот фејсбук профил, министерот Муцунски во обраќањето истакнал дека членството во Унијата претставува генерациска инвестиција и најамбициозен трансформациски проект за државата, преку кој се зајакнуваат демократијата, економскиот раст и општествената отпорност.

- Ја реафирмирав цврстата посветеност на земјата кон забрзување на евроинтегративниот процес, во согласност со јасно утврдени критериуми и стандарди, нагласувајќи ја потребата од предвидлив, фер и принципиелен пристап, без билатерализација и идентитетски отстапки. Ја подвлеков и важноста од одлучност и европско единство во контекст на актуелните геополитички предизвици, укажувајќи дека за земјите од регионот европската интеграција останува единствениот одржлив пат кон мир, просперитет и демократски напредок, објави Муцунски на ФБ.

Во рамки на дводневната конференција била усвоена и заедничка декларација со која се потврдува стратешката важност на проширувањето на Унијата како инструмент за стабилност, раст и соработка на континентот и во неговото соседство.

​ Ѓорѓиевски: По 30 години, Пеленица конечно добива современ пристапен пат

Интензивно се работи на реконструкцијата на патот кој води кон Пеленица – една од фреквентните, но со децении запоставувани патни делници во овој дел на Скопје. 

​ Ѓорѓиевски: По 30 години, Пеленица конечно добива современ пристапен пат

По речиси три децении чекање, овој потег конечно ќе добие безбеден, функционален и достоен сообраќаен пристап за жителите на Кисела Вода, Драчево и околните населени места.

Изградбата се одвива на потегот од „Јустинијан Први“ до границата со Општина Студеничани, на делница долга 3.370 метри. Патот се проширува на ширина од околу 6 метри, а за првпат се воведува и тротоар од едната страна, што досега никогаш не постоел на оваа рута. Со тоа, покрај возачите, и пешаците добиваат безбедност, што претставува особено важно подобрување за целокупната мобилност во овој дел од општината.

Покрај асфалтирањето, во рамките на проектот се изведуваат и инфраструктурни зафати кои досега целосно недостасуваа. Се поставуваат ф1000 цевки за третирање на атмосферските води, како и каналетки за нивно безбедно одведување, со што се решава еден од клучните проблеми – поплавувањето на патот при врнежи.

Градоначалникот на Општина Кисела Вода, Орце Ѓорѓиевски, нагласува дека ова не е само инфраструктурен зафат, туку враќање на достоинството на луѓето кои предолго чекале на основна комунална функционалност.

-После 30 години конечно се реконструира патот кон Пеленица! Тридецениската голгота завршува тука, граѓаните ќе се движат по модерен и безбеден пат. Се работи интензивно, на целата делница, со сериозни градежни интервенции кои вклучуваат и изградба на тротоар и решавање на атмосферската канализација. Заедно со Владата на Република Македонија и Премиерот Христијан Мицкоски, ја демонстрираме вистинската смисла на соработка – за реални проекти кои носат квалитетен живот. Продолжуваме со истата сила, бидејќи нашите граѓани го заслужуваат најдоброто- изјави Ѓорѓиевски.

Европејци протестираат, антитуризмот се шири низ Европа – еве каде ќе удри следно

Јужните Европејци протестираат против масовниот туризам – најголемиот координиран протест досега.

Европејци протестираат, антитуризмот се шири низ Европа – еве каде ќе удри следно

Изминатиот викенд, жителите на јужна Европа излегоа на улиците за да протестираат против масовниот туризам. Ова не е непозната слика, но овојпат протестот беше поразличен.

За првпат, групи низ Шпанија, Италија и Португалија демонстрираа истовремено, на ист ден. Станува збор за најголемиот координиран антисредби на туризмот во историјата.

Протестите се одржаа во Барселона, Палма де Мајорка, Ибица, Малага, Сан Себастијан, Лисабон, Гранада, Џенова, Неапол, Палермо, Милано и Венеција. Пред неколку недели, илјадници демонстрираа и на Канарските Острови.

Изгледа како сè да кулминира, но ако некој сними документарец за европската борба против „претераниот туризам“, ова не би била кулминацијата – ова е само почетокот.

Французите нема да се придружат (засега)

Французите сакаат да протестираат. Ако имаше силна желба да се приклучат на континентален протест, веројатно досега ќе го направеа тоа. Зошто не се приклучија?

Експертот за Франција од „The Telegraph“, Ентони Перегрин, вели дека можеби тоа е поради видот на туристи кои ја посетуваат Франција:

„Франција едноставно не привлекува толку луѓе кои, со шишиња в раце, ги вознемируваат локалните жители во 2:30 по полноќ.“

„Секако дека има лошо однесување и на Ривиерата, но главно од милионери, а тие знаат како да добијат третман по мерка,“ додава тој.

Патописецот Ана Ричардс од Лион вели: „Можеби и затоа што самите Французи многу патуваат низ сопствената земја, па туристичката индустрија е прилагодена за поголеми бројки. А и атракциите се широко распространети, не се концентрирани само на едно место.“

Изолирани протести може ќе има (се спомнува Марсеј), но ништо на скалата како во Шпанија – барем не наскоро.

...но Грците ќе се приклучат, наскоро

Најгласните протести досега беа на островите – Канарските и Балеарските – што отвора прашање: зошто не се приклучија грчките острови?

Се чувствува незадоволство. Во 2023 година, на островот Парос, жителите протестираа со транспарент „Вратете го плажата“ против претераната урбанизација.

Протестите потоа се проширија и на други грчки острови, па дури и во Турција. Во Атина, почна да се појавува графити со пораки како „Туристи одете си дома“ – знак дека врие под површината.

Грчката дописничка Хајди Фулер-Лав вели: „Постои незадоволство, но бидејќи многу луѓе зависат од туризмот, и тоа со ниски примања, засега нема големо движење.“

Туристите ќе станат директна мета

Во јули минатата година, демонстранти во Барселона ги прскаа туристите со пиштоли за вода – првпат некој турист „нападнат“ на ваков начин. Овој викенд, пиштолчињата повторно беа симбол низ градот.

Овие пластични играчки стануваат симбол на отпорот во Јужна Европа.

Таквиот директен пристап ќе станува сè почест. Во Мајорка, група окупираше плажа со знак „Плажата е затворена“. Други ставија табла „Пазете се од опасни медузи“. Во селото Бинибека Вел, жителите ги заклучија патиштата за да спречат туристи да влезат.

Во Галиција, локалци шетаа преку пешачки премин постојано за да ги блокираат туристите. Колку повеќе властите го игнорираат овој бес, толку поиновативни ќе бидат протестите.

Британците нема да го бојкотираат туризмот во Шпанија

Некои медиуми тврдат дека Британците го бојкотираат Шпанија – намалени резервации, слаба сезона. Но, тоа е далеку од вистината.

Ана Николас, дописничка на The Telegraph од Мајорка, пишува:

„Се зборуваше дека Британците ја бојкотираат Мајорка. Но тоа не е точно – островот никогаш не бил пофреквентиран.“

Џоана Марија Естрани Ваљеспир од протестната група SOS Residents додава:

„Ситуацијата е полоша на сите нивоа. Очекуваме 20 милиони туристи оваа година – сезоната почна порано од било кога.“

Британците патуваат во Шпанија со децении. Сè додека цените се ниски, неколку лути мештани со пиштоли за вода нема да го сменат тоа.

Збор-два за Албанија

Каде ќе биде следното бојно поле? Албанија. Во 2023, Албанија имаше 9,7 милиони посетители – 58% повеќе од 2019. Премиерот Еди Рама сака 30 милиони туристи до 2030 година.

Ако тоа се случи, животот во Албанија драстично ќе се промени – повеќе сообраќај, помалку простор на плажите, хотели по должината на крајбрежјето, а локалните станоиздавачи ќе ги пренасочат имотите на „Airbnb“ и „Vrbo“.

Ќе се отворат нови работни места, но луѓето ќе се запрашаат: што се случи со нашиот мирен крај?

YouTube video

притисни ентер