Мицкоски: Време е за држава каде што ќе се раѓаат повеќе деца, младите ќе стапуваат во брак - Канал 5

Мицкоски: Време е за држава каде што ќе се раѓаат повеќе деца, младите ќе стапуваат во брак

 Време е за држава каде што ќе се раѓаат повеќе деца, младите ќе стапуваат во брак, а оние кои што се отселени да се вратат.

Мицкоски: Време е за држава каде што ќе се раѓаат повеќе деца, младите ќе стапуваат во брак

Почитувани претставници на институциите, експерти, пријатели, соработници,

Во политиката многу често зборуваме за кризите што ги гледаме. За оние што доаѓаат со драматични вести, со протести, со економски потреси.

Но денес ќе зборуваме за една поинаква криза. За една тивка, долготрајна, системска и глобална криза, a тоа е демографската рецесија.

Ова не е проблем само на Македонија. Ова е предизвик на целата Европа, па и пошироко би рекол.

Германија, Италија, Бугарија, Јапонија, Јужна Кореја- сите тие држави веќе одамна се соочуваат со истото:

Се раѓаат се помалку деца, населението старее, а младите се сè почесто во потрага по подобар живот надвор од границите.

И ние не сме исклучок.

Но, нашата состојба е посебна. Затоа што додека некои држави ја забележуваат оваа појава како тренд, кај нас таа е аларм.

Овој проблем од претходните влади се ставаше под тепих и не се гледаше на него како на сериозна закана.

Фактите се јасни:

-Во 2024 година, се родија 16.061 дете, а починаа 20.201 лице. Тоа е природен пад од 4.140 луѓе за само една година;

-Во последните 4 години, изгубивме повеќе од 33.000 жители- како да исчезна еден град од големина на Кавадарци или Кичево;

-Стапката на наталитет падна од 12,5‰ во 2010 година на само 8,8‰ во 2024;

-Во многу општини и села веќе нема ниту прво одделение;

-Сè повеќе луѓе живеат сами. Сè помалку се женат, сè помалку деца се раѓаат.

Ова не се само бројки. Ова е тишина што се шири.

А кога велиме дека „ги рушеа темелите“, не мислевме само на корупцијата, на стопираните проекти, на нефункционалните институции од минатата влада.

Мислевме и на ова. На рушење на семејството. На губењето на иднината. На иселувањето како единствена опција.

Затоа денес кажуваме гласно:

Оваа Влада не го премолчува проблемот. Го именува. Го признава. И се бори со него.

Но, што значи таа борба?

Тоа не е борба со едно министерство. Тоа е борба на сите нас.

Борба што се води во градинките, во училиштата, во родилиштата, во домовите, во иселеничките клубови, на граничните премини каде се простуваат мајки и синови.

Затоа, нашата борба е:

-Да го направиме животот овде вреден;

-Да го направиме мајчинството благослов, а не товар;

-Да им дадеме на младите причина да останат;

-Да изградиме институции што не ја трошат туѓата младост, туку ја негуваат;

-Да изградиме држава во која надежта е поважна од пасошот.

Знаеме дека нема магично решение.

Но има намерна, постојана, државничка борба.

И ние ја почнавме. Секоја мерка, секоја инвестиција, секоја политика што ја носиме- е со цел да ја вратиме вербата. И тука сериозно размислуваме за дополнителни даноци за немажени и неженети.

Почитувани,

Нема ништо посвето од животот. И нема ништо потажно од тоа што денес нашата држава тивко се празни. Но исто така- нема ништо похрабро од народ што се буди.

Затоа велиме:

Време е. Време е за иднина. Време е за држава-каде што ќе се раѓаат повеќе деца, тоа ни е главниот императив, повеќе млади да стапуваат во брак и да се раѓаат повеќе деца, а оние кои што се отселени да се вратат. Затоа што само така ќе се живее со повеќе срце.

Едгар Морен, рекол:

„Демографијата не е судбина- туку огледало. Прашањето е: што ќе видиме во него и дали ќе имаме храброст да дејствуваме.“

Ние веќе гледаме. И веќе дејствуваме.

Ги градиме темелите на промените- затоа што доаѓа времето на народот и граѓаните.

И тоа нема да биде време на заминување, туку на враќање. Не на тишина- туку на нови гласови. Не на исчезнување- туку на раѓање.

Ви Благодарам.“,истакна премиерот Мицкоски.

Куомо останува во трката за градоначалник на Њујорк како независен кандидат

 Поранешниот гувернер на Њујорк, Ендру Куомо, изјави дека ќе остане во трката за градоначалник на Њујорк како независен кандидат откако ги загуби прелиминарните избори на демократите од Зохран Мамдани, јавуваат американските медиуми.

Куомо останува во трката за градоначалник на Њујорк како независен кандидат

Тој, во видео порака, навести дека ќе се соочи со демократскиот кандидат Мамдани, за кого рече дека „нуди паметни слогани, но нема вистински решенија“.

-Борбата за спасување на нашиот град не е завршена, рече Куомо, додавајќи дека „само 13 проценти од жителите на Њујорк гласаа на прелиминарните избори во јуни. Изборите се во ноември и јас ќе се кандидирам за победа“.

Актуелниот градоначалник Ерик Адамс, исто така, ќе се кандидира како независен кандидат, а републиканците како свој кандидат го номинираа Куртис Слива, основачот на грашанските патроли против криминалите на „Ангели чувари“ во 1970-тите, јавуваат американските медиуми.

Ацевски: Само 4 партии беа блокирани и не можеа да ги добијат средствата

Само 4 партии беа блокирани и не можеа да ги добијат средствата бидејќи немаа поднесено финансисики извештаи.

 Ацевски: Само 4 партии беа блокирани и не можеа да ги добијат средствата

Главниот државен ревизор Максим Ацевски утринава изјави дека само 4 партии од вкупно 60 биле блокирани од министертвото за правда и оти не можеле да ги добијат средствата бидејќи немале поднесено финансисики извештаи.

YouTube video

Во Норвешка, речиси секој нов автомобил е електричен

Електричните возила во Норвешка се присутни речиси насекаде. 

Во Норвешка, речиси секој нов автомобил е електричен

Оваа нордиска земја, позната по своите огромни резерви на нафта и гас во Северното Море, долго време е предводник на патот кон целосно елиминирање на бензинските и дизел-возилата од пазарот на нови автомобили. А, сѐ тоа - благодарение на низа мерки за поттикнување на купувањето електрични возила, како што се пониските даноци.

Според Норвешката асоцијација на електрични возила, во некои поголеми градови околу 30 отсто од сите патнички автомобили се веќе целосно електрични. Во главниот град Осло, таа бројка е 40 насто. Кристина Бу, генерална секретарка на Aсоцијацијата, за „Си-ен-би-си“ (CNBC) вели дека тоа е одлична вест.

- Многу е забележливо. Мислам дека некои луѓе дури не ни сфаќаат колку е ова добро, бидејќи се случува толку брзо. Воздухот е почист, потивко е и навистина не ги чинеше многу потрошувачите, за да го сменат (своето возило). Луѓето уживаат во возењето електрични возила и тоа функционира многу добро, изјави Бу.

Продажбата на електрични автомобили во Норвешка порасна од помалку од еден насто од вкупната продажба во 2010 година - на 88,9 отсто лани. Според Норвешката администрација за јавни патишта, електричните возила сочинуваат повеќе од 93 насто од сите нови возила продадени во 2025 година досега.

Недостатокот на силно лоби за „традиционални“ автомобили во Норвешка се смета за еден од факторите што го олеснуваат воведувањето на електромобили.

- Норвешка има силна политика веќе со години. Не станува збор само за даночни олеснувања за електричните возила, туку и за зголемување на даноците за автомобили со мотори со внатрешно согорување. Последниве три години, даноците за купување се удвоија - а тие веќе и беа високи претходно... Така, во Норвешка, загадувачките автомобили се оданочуваат до „точка на истребување“, додаде Бу.

Некои пратеници ја доведоа во прашање праведноста на системот за стимулации за електрични возила, тврдејќи дека тие непропорционално им користат на побогатите граѓани и оти тоа би можело да биде на штета на други одржливи видови сообраќај, како што е возењето велосипед, или пак, пешачењето.

притисни ентер