Изградбата на таа позната пруга започнала во 2004 година и требало да биде завршена до 2010 година, но геолошката сложеност на областа го одложила проектот и ги зголеми трошоците на околу 4 милијарди евра, јавува Анадолија.
- Конечно дојде денот. Шпанија е поблиску до овој регион благословен со уникатна убавина, изјави шпанскиот премиер Педро Санчез по пристигнувањето во Овиедо - главниот град на Астурија. Патувањето од Мадрид до Овиедо траеше 3 часа и 10 минути во споредба со 4 часа и 24 минути на старата железница.
Откако Владата напролет ќе набави нови возови кои ќе можат да се движат со брзина од 275 км/ч, патувањето ќе трае 2 часа и 42 минути. Астурија е мал планински регион на северниот брег на Шпанија, има околу еден милион жители, што е намалување за 13 проценти во споредба со 1985 година. Иако бројот на жители е ист како во 60-тите, сега има за половина повеќе деца.
Со оглед на тоа дека туристичкиот сектор во регионот рапидно расте, според владините проценки, бројот на патници ќе се зголеми од 230.000 на 600.000. Тие исто така веруваат дека овој потфат ќе ги подобри трговските услови бидејќи возовите ќе можат да го удвојат товарот, што ќе ги намали трошоците за компаниите за две третини.
Заедничката студија на владата и Универзитетот во Овиедо проценува дека возот ќе додаде меѓу 23 и 40 милиони евра годишно на економијата во регионот. Новата брза линија го заменува кривулестиот дел од пругата што првпат бил отворен во 1884 година, еден од најкомплексните железнички проекти во своето време.
Најсложените 50 километри од новата железница минуваат низ 12 тунели, вклучувајќи го и оној долг 25 километри - седмиот најдолг тунел во Европа. Со повеќе од 4.000 километри, Шпанија ја има втората најдолга брза железничка мрежа по Кина.