Помалата километража значи поголема вредност, подобра техничка состојба и помала веројатност за дефекти. Затоа често е цел на измама. Со манипулирање со километражата, продавачот може да заработи илјадници евра, на штета на купувачот кој несвесно носи дома возило чие абење не одговара на реалноста.
Визуелната состојба на ентериерот честопати открива повеќе од кој било документ. Воланот, педалите, рачката на менувачот, копчињата за климатизација и рачките на вратите се меѓу најкористените делови од автомобилот. Ако продавачот тврди дека автомобилот има само 80 илјади километри, но гумените делови се истрошени, пластичните елементи светат од честиот контакт, а седиштето на возачот е вдлабнато, ова е јасен сигнал дека километражата не ја кажува вистината.
Кај модерните автомобили, овие компоненти се направени од издржливи материјали и треба да бидат во многу добра состојба со мала километража. Ако тоа не е случај, ова е предупредување. Најчесто, ова се деталите што дефинитивно можете да ги забележите на прв поглед во кабината на возилото.
Шарките на вратите ја откриваат вистината за употребата на возилото
Абењето на каросеријата е уште еден знак што дилерите често го потценуваат. Шарките на вратите се предмет на постојано оптоварување, особено кај автомобил што се користел како службено возило или во заедничка сопственост. Обидете се да ја отворите вратата и малку да ја поместите нагоре. Ако почувствувате играње или вратата се движи во шарките, ова може да биде знак за прекумерна употреба. И со тоа доказ дека вистинската километража на возилото е поголема отколку што покажува дигиталниот километража.
Со механичките километражи, манипулацијата често може да се направи без расклопување на контролната табла. Со дигиталните, иако не е потребно да се расклопи целата кабина, во многу случаи нешто сепак се крши или остава траги. Оштетените капаци околу инструментите, напукнатата пластика, лошо зацврстените завртки или „поместените“ цифри на екранот можат да сигнализираат дека на брзиномерот не може да се верува.
Секое возило треба да има барем основна историја на сервисирање, без разлика дали е во форма на хартиена сервисна книга, дигитален извештај или фактура за одржување. Овие записи логично треба да го следат развојот на километражата. На пример, ако најдете запис за замена на ремен за мерење на времето на 180.000 км, но продавачот тврди дека автомобилот има само 130.000 км, тоа е јасна контрадикција.
Просечната годишна километража е помеѓу 15.000 и 20.000 км. Значи, ако наидете на автомобил стар десет години со 60.000 км на километражата, тоа е исклучително сомнително. Освен ако продавачот не може да докаже дека автомобилот всушност се користел само исклучително ретко.
Проверката на сервисните записи може да открие манипулација
Вистинската километража треба да биде во согласност со изгледот, употребата и историјата на сервисирање. Бројката на екранот не е доволна - важно е дали може да му се верува. Кога купувате половен автомобил, не се задоволувајте со површни впечатоци. Поставувајте прашања, проверете ја историјата на сервисирање и доколку се сомневате, консултирајте се со експерт.
Конечно, важно е да знаете дека километражата на километражата може да се прилагоди, но вистинската состојба на возилото ќе се открие порано или подоцна. Абењето на ентериерот, состојбата на вратите, шарките, воланот и сервисните записи честопати зборуваат погласно од информациите на екранот.