Хамас апелира до УНЕСКО да ги спаси историските богатства на Газа

Хамас денеска го повика УНЕСКО да ги спаси богатствата на Појасот Газа, каде што многу историски градби веќе се срамнети со земја или оштетени во војната со Израел.

На видеата и фотографиите објавени денеска на социјалните мрежи се гледаат остатоците од џамијата Ал-Омари, најголемата и најстара во градот Газа, со само минарето очигледно недопрено, пренесе Бета.

Преостанатиот дел од тоа свето место од 12 век, поранешната црква, се напукнати срушени бели камени ѕидови.

Во соопштението, Министерството за антиквитети го осуди уништувањето на историски и археолошки локалитети во интензивното бомбардирање на израелската армија со цел да се уништи Хамас, кој владее во Газа, по нападот на југот на Израел на 7 октомври. Над 1.200 луѓе, повеќето цивили, беа убиени во овие напади.

Во израелското бомбардирање и последователната копнена офанзива загинаа речиси 17.500 луѓе, главно жени и деца, во Газа и претворија големи делови од малата палестинска енклава во урнатини.

Министерството смета дека светот и УНЕСКО треба да направат нешто за зачувување на големото цивилизациско и културно наследство. Како што се наведува, од почетокот на војната се урнати 104 џамии.

Во израелските воздушни напади ноќта меѓу четвртокот и петокот беа урнати џамиите Ал-Омари и Отман бин Каскар, кои исто така се во градот Газа.

Министерството наведува дека е уништен и амамот, турската бања Ал Самара, каде жителите земале вода повеќе од илјада години.

Дополнително, беа уништени три цркви, вклучувајќи ја и илјадагодишната грчка православна црква Свети Порфириј, најстарата сè уште отворена на таа територија, која се наоѓа во срцето на историскиот кварт Стара Газа, кој беше нападнат на 18 октомври.

Архитектонското наследство на Газа веќе претрпе големи штети во претходните војни меѓу Израел и Хамас, кој владее со територијата од 2007 година. /МИА

Кијану Ривс посетил фабрика за ауспуси во Словенија и одржал таен состанок

Кијану Ривс последните денови ги помина во Словенија, а петокот и саботата ги помина во Прелук, кај Опатија, а потоа се упати кон Љубљана.

Познатиот актер беше воодушевен од Кварнер, кој го посети во друштво на филмскиот продуцент Гард Холингер, со кого во 2011 година ја основаа американската компанија „Arch Motorcycles“.

Ривс бил во Словенија поради неговиот бизнис со мотоцикли. Имено, според словенечките медиуми, Ривс одржал тајна средба со сопственикот на компанијата Акраповиќ, еден од најпознатите светски производители на издувни системи. Покрај тоа, тој ја посети и фабриката за аусуси, а по средбата во Љубљана се упатил кон аеродромот и во неделата наутро заминал од Словенија.

Киану е нормално љубител на мотори, па не случајно го избрал Прелук. Имено, таму се одржало светското првенство во мотоциклизам, а хотелот во кој престојувал се наоѓа во близина на Опатијската кривина. Освен тоа, недалеку од Риека се наоѓа и тркачката патека Гробник, поради што постои можност актерот повторно да го посети Кварнер.

Извор: Индекс

„Google“ исклучува уште една популарна апликација

Апликацијата „Google Pay“ се исклучува во Соединетите Држави.

Самостојната верзија на апликацијата „Google Pay“ веќе нема да биде достапна за американските корисници по 4 јуни оваа година.

Наместо тоа, корисниците се охрабруваат да се префрлат на „Google Wallet“. На другите пазари, апликациите сè уште ќе биде достапна.

Со исклучувањето на „Google Pay“, функциите како што се „P2P“ плаќања, наоѓање и нудење попусти и управување со банкарски сметки исто така ќе исчезнат.

„Google Wallet“ ќе стане главна услуга за безбедно складирање на информации од кредитни картички и лични документи. Паричникот се користи пет пати повеќе од „Pay“ во САД.

На корисниците им се препорачува да ги префрлат своите средства и податоци на „Wallet“ или да забранат сметка до 4 јуни.

Извор: Б92

Збогум на хидрауликата? Претставени на револуционерни сопирачки

Тоа значително ќе го намали растојанието за сопирање.

Германскиот снабдувач на автоделови „ZF“ дизајнираше нов систем за сопирање кој не бара течност за сопирачките или хидраулика за работа. Наместо тоа, силата на сопирање ја обезбедува електричен мотор директно до тркалото.

Додека чувството на сопирање треба да одговара на хидраулични сопирачки, „ZF“ ветува растојание за сопирање од 100 km/h до 0 km/h е девет метри пократко од конвенционалните сопирачки, пишува „Revijahak“.

Дополнително, опсегот на електрични автомобили треба да се зголеми за 17 проценти поради поефикасна рекуперација.

Добавувачот ветува и помали трошоци за одржување. Пониска е и емисијата на ситни честички.

„ZF“ им овозможува на производителите на возила да го состават својот оптимален систем за сопирање од класични хидраулични до нови електрични системи, во зависност од барањата.

Можни се и хибридни форми со, на пример, хидрауличен систем на предната оска и електричен систем на задната оска.

Компанијата не дава информации за точниот датум на лансирање на пазарот.

Извор: Б92

притисни ентер