Договорот уследил по 18-месечни преговори за спроведување на Европската директива од 2019 година за таканаречените сродни права, кои се во срцето на повеќекратните глобални спорови меѓу веб-гигантите и медиумите околу плаќањата за користење на интернет вести и други содржини.
„Овој договор ја опфаќа цела Европа, на сите јазици што ги користи АФП, вклучувајќи ги и земјите кои не се под европска директива“, рече директорот на АФП, Фабрис Фрис, кој го опишал договорот како „кулминација на долга борба“.
АФП произведува и дистрибуира мултимедијална содржина на своите клиенти на шест јазици ширум светот.
Откако првично се двоумеле да им платат на француските весници за да ја користат нивната содржина, Google конечно потпишал тригодишен рамковен договор со некои национални весници на почетокот на 2021 година, но беше казнет со 500 милиони евра од органот за конкуренција во средината на јули затоа што „не успеал да преговара добро.“.
Гугл се пожалил и ги продолжил преговорите за постигнување нов договор.
АФП се борела да обезбеди новинските агенции целосно да ги искористат договорите за сродни права. Фрајс додаде дека договорот ќе придонесе за производство на квалитетни информации и развој на иновациите во рамките на агенцијата.
„Овој договор со агенцијата Франс прес ја покажува нашата подготвеност да најдеме заеднички јазик со издавачите и новинските агенции во Франција за темата на авторските и сродните права“, рече Себастиен Мисоф, извршен директор на Google во Франција.
Според договорот, АФП ќе понуди и обука за проверка на факти на неколку континенти, чии детали ќе бидат објавени наскоро, се вели во соопштението на компаниите.
Светските технолошки гиганти, главно американски, се во серија спорови со Брисел и членките на ЕУ околу даноците, злоупотребата на пазарната моќ, правата на приватност и заработката од содржината на вестите без поделба на приходите.
Австралија, исто така, донесе нов закон со кој се бара од технолошките компании да им плаќаат на медиумите за користењето на нивната содржина.