Филипче: Ќе направам се да не дозволам било кој од јавно здравственот систем да замине поради проблем што може да се изменаџира

Ваква криза на површина вади многу проблеми и ние со тоа се соочивме уште на нејзиниот почеток во однос на недостигот на кадар, понатаму нивните примања и се покажа и се докажа дека сме ги правеле вистинските инвестиции.

Прво зголемувањата на платата, конкретно на медицинските сестри со средно и високо школо, од 19.000 денари односно 25.000 денари на 24.000 денари односно 33.000 денари, што е зголемување за 30 проценти односно речиси 50 проценти, а и огромниот број медицински сестри кои беа примени во целиот овој изминат период.

Ова денеска го изјави министерот за здравство Венко Филипче, кој рече дека свесен е дека сите медицински сестри работат под притисок, дека дел од нив навистина се исцрпени, дека многу често дежураат и по 24 часа неколкупати во неделата и дека една таква стресна ситуација доведува некогаш и до немили ситуации во кои има комуникација со повишен тон меѓу нивните колеги и колешките.

– Јас ќе направам се да не дозволам било кој од јавно здравственот систем да замине поради проблем што може да се изменаџира. И изутрината верувам дека најдовме заеднички јазик, се сложија трите искусни медицински сестри од Инфективната клиника дека ќе го искористат одморот, а после тоа ќе се договориме за начинот на кој ќе бидат вклучени во процесот борба против Ковид-19. Направивме една анализа, никој не ја напуштил Клиниката од почетокот на кризата. Ова се први најави. Верувам дека ќе најдеме начин да ги изменаџираме, посочи Филипче.

Во врска со ставот на Унијата на здруженијата на медицински сестри, техничари и акушери дека тоа што се случи на Инфективна клиника со поднесувањето барање за отказ од работа на трите медицински сестри го рефлектира проблемот со кој се соочуваат медицинските сестри Филипче рече дека не се сложува дека тие се деградирани.

– Всушност нашите инвестиции тоа го демантираат. Свесни колку се битни во нашиот систем помогнавме во формирање за првпат во нашата земја на Комората на медицински сестри која почна со активности да се направи регистар, а после тоа и лиценцирање на сите медицински сестри кои работат во нашата земја. Помогнавме и со опремување на тие простории. За жал тоа што се случи на крајот на минатата година и активностите спласнаа сега со кризата, додаде Филипче. /МИА

Николоски: Добро е што обвинителството влезе во РЕК Битола, таму ќе најдат кримонал

Одговорност за криминалот во РЕК Битола ќе има и добро е што обвинителството смогна сили да влезе во еден ваков случај. 

Јас очекувам да продолжат. Во РЕК Битола мислам дека кај и да фатат има криминал, не затоа што јас во опозиција многу зборував на темата, туку затоа што се работи за факти, изјави во емисијата „Само интервју’’ на Канал 5 телевизија, министерот за транспорт и потпретседател на ВМРО-ДПМНЕ, Александар Николоски.

Тој посочи дека поранешниот директор на РЕК Битола, Васко Ковачевски, кој е во бегство нема каде да оди ќе биде испорачан на правдата и дека тој и сите останати ќе одговараат поради криминалот кој што се случувал во изминатиов седум годишен период.

Николоски додаде дека поради криминалот во РЕК Битола и во целиот енергетски сектор имаше огромно покачување на цената на струјата.

„Видете само колку порасна цената на електричната енергија, производствена и се ќе ви стане јасно. И видете како ЕЛЕМ од компанија која што остваруваше профит во времето на Христијан Мицкоски како директор на ЕЛЕМ стана компанија загубар. Последен којшто купуваше механизација е сегашниот премиер кога беше директор на ЕЛЕМ и тоа е една од причините зошто тогаш ЕЛЕМ успешно функционираше, но тие прашања мора да се затворат затоа што цената на електричната енергија влијае на целото стопанство, не влијае само на домаќинствата’’, рече Николоски.

Николоски посочи на три многу важни проблеми кои што се имаат случено во РЕК Битола.

„Прво беше компанијата која што ги набави адитивите, второ беше квалитетот на адитивите и затоа 95% воопшто не се употребија, а се платија. И трето тие 5% што се употребија, уништија дел од производствените постројки и во Осломеј и во Битола’’, истакна Николоски.

Николоски се осврна и на тоа дека се работи на патната инфраструктура во државата и дека коридорите 8 и 10д ќе се изградат за многу брзо време.

„Кога станав министер, 300 милиони евра им беа платени на конзорциумот „Бехтел и Енка’’, метро немаа изградено. И јас да го раскинев договорот, на арбитража ќе не дадеа, како од шала уште 100-150 милиони евра ќе ни земеа, и ние ќе потрошевме како држава 400-450 милиони евра за нула километри автопат. Тоа ќе беше душмански однос кон македонските граѓани и Буџет’’, заклучи Николоски.

Украинците поставиле екплозив под мостовите, кога Русите испратија дронови (ВИДЕО)

Општо е познато дека беспилотните летала играат голема и важна улога во војната во Украина, за двете завојувани страни.

Но, новата снимка за прв пат покажа како малите беспилотни летала FPV се користени за уништување на мостот на реката Сноу, недалеку од украинскиот град Чернихив, во погранична област каде што нема директен конфликт.

Имено, украинската армија поставила експлозив на сите мостови во близина на границата со Русија, вклучувајќи го и овој, а Русија употребила дронови FPV за да го активира експлозивот и да го сруши мостот.

На снимката се гледа сета умешност на операторите со дронови, а користено е и леталото кое се контролирало преку кабел со оптички влакна, чија употреба со дронови е иновација на оваа војна. Имено, ваквите дронови FPV не се чувствителни на анти-електронско војување и непречено стигнуваат до своите цели.

Руски извори наведуваат дека нападот на мостот на реката Снов во пограничната област на Черниговската област бил извршен за да не може Украина да го искористи „за да ги пренесе своите диверзантско-извидувачки групи на територијата на соседната област Брјанск во Русија.

Замената на батерија на електричен автомобил наскоро ќе биде поевтина од поправка на мотор

Трошоците за замена на батеријата на електричен автомобил би можеле да бидат пониски од трошоците за поправка на бензински мотор до 2030 година, пишува Recurrent, портал за управување со електрични автомобили.

Голдман Сакс го поддржува ова тврдење со предвидување дека до 2026 година цените на батериите ќе паднат на 80 долари за киловат-час, што е половина од цената во 2023 година.

Цените би можеле да бидат уште пониски доколку литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии го заземат пазарот, бидејќи тие веќе чинат 75,3 долари/kWh, пишува HAK Magazine.

До 2030 година, цената би можела да биде околу 64 долари за kWh, додека други проценки споменуваат околу 32 и 54 долари за kWh. Ако се потврдат овие бројки, целата батерија би можела да чини помеѓу 3.375 и 5.000 долари, во зависност од големината на пакувањето, што одговара на цената на големиот дефект на бензинскиот мотор.

Ова намалување на трошоците има неколку причини. Повеќе од 40% од падот се должи на пониските цени на стоките како што се литиумот и кобалтот. Помеѓу 2020 и 2023 година, таканаречената зелена инфлација ги поскапи суровините, но пазарот сега покажува знаци на стабилизација, што доведува до поголема достапност на компонентите на батериите. Паралелно, индустриските гиганти веќе го прифаќаат овој тренд.

Производителите како што се CATL и BYD бараат од нивните добавувачи да направат дополнителна милја и почнаа да нудат LFP ќелии по цени од 56 долари за kWh.

Извештајот нагласува дека оваа еволуција не само што ја зајакнува економската исплатливост на електричните возила, туку ја отстранува и една од најголемите психолошки бариери за потрошувачите: стравот од високите трошоци за замена на батериите. Ако заменувањето на батеријата веќе не е прескапо, привлечноста на електричните автомобили ќе се зголеми.

притисни ентер