ЕУ сака да се ослободи од возилата на бензин и дизел, но има многу проблеми: Загрижени сме

Електричните автомобили се клучен дел од плановите за зелена транзиција на Европа, но патот напред е полн со пречки.

И покрај фактот дека продажбата на нови автомобили со бензин и дизел ќе биде забранета во Европската унија од 2035 година, продажбата на возила со „нулта емисија“ запре на континентот во последните месеци.

Пазарниот удел на електричните автомобили падна од 14,2 отсто минатата година на 12 отсто оваа година, што во голема мера се припишува на одлуката на Германија нагло да ги прекине субвенциите за купување електрични автомобили на најголемиот пазар во Европа. Сигрид де Вриј, генерален директор на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), изрази „загриженост“.

Помалку од 30 проценти од Европејците велат дека планираат да купат електрично возило (EV), а повеќе од половина од нив одбиваат да платат повеќе од 35.000 евра за автомобил, што е цената за која може да се добијат електрични возила. „Крајниот рок (2035) е веднаш зад аголот, особено кога зборуваме за производствени циклуси“, рече Де Вриј на конференција за електрични возила во Лилестром, Норвешка. „Мораме да одиме од 15 проценти (на автомобили со нулта емисија) на 100 проценти за околу 10 години“, рече таа.

На крајот на минатата година, електричните возила надминаа удел од пет проценти - што се смета за точка на масовно прифаќање - во 31 земја во светот, според новинската агенција Блумберг.

Но, само две третини од 27-те земји-членки на ЕУ се меѓу нив. Автомобилите се главниот начин на транспорт за Европејците и сочинуваат 15 отсто од европските емисии на CO2. Затоа, возењето без емисии е од суштинско значење ако ЕУ сака да ги исполни своите обврски за климата.

Норвешка, која не е членка на ЕУ, но е главен производител на нафта и гас, е предводник во усвојувањето на електрични возила. Предводени од Tesla, електричните возила сочинуваа 90 отсто од новорегистрираните автомобили во Норвешка во првиот квартал од оваа година, благодарение на дарежливите даночни олеснувања. Целта на Норвешка е следната година да ја достигне границата од 100 проценти.

Производителите на автомобили како Volkswagen и Volvo веќе престанаа да ги продаваат своите модели со согорување во Норвешка.

На друго место, електрификацијата е генерално бавна. Британија ја одложи за пет години забраната за продажба на нови автомобили со внатрешно согорување, која сега се очекува во 2035 година, а многумина сметаат дека оваа цел не е реално остварлива во Европа.

Нисан, еден од првите традиционални производители на автомобили што стана електричен, вели дека не е загрижен поради падот на продажбата. „Продажбата оди нагоре и надолу и секогаш ќе биде така“, изјави за AFP Гијом Пелетро, ​​потпретседател на Nissan за електрификација и сродни услуги.

„Во последните две години имавме силен почеток на бранот на електрификација и сега малку почнува нормализација на процесот“, рече тој. „Сепак, гледаме јасен нагорен тренд.“

Volkswagen, Stellantis и Renault планираат да воведат нови, поевтини електрични модели во наредните месеци, но исто така се потпираат на нивните хибридни модели за да ја зголемат продажбата.

Една од главните пречки наведени од експерти од индустријата е проблемот со распоредувањето на потребната инфраструктура за ЕВ. Повеќе од половина од фабриките во ЕУ се наоѓаат во само две земји: Германија и Холандија.

Во Шпанија, на пример, каде луѓето ги заменуваат своите автомобили во просек на секои 14 години, 65 отсто од сопствениците ги паркираат на улица, со што полнењето е предизвик, рече Изабел Горгосо од енергетската групација Цепса.

„Норвешка пред 10 години, денес е Шпанија“, рече таа. Други пречки се голем број регулативи на ЕУ за производителите на автомобили, до девет нови годишно, и постојано менување на националните политики, кои би можеле дополнително да се влошат со зголемената поддршка за европските популистички движења кои генерално се скептични за климатските промени.

Битиќи од Куманово: Со мултикултурализам,повисоки плати и пензии ќе го поразиме национализмот

„На парламентарните избори на 8-ми мај се одлучува за иднината на државата, Македонија е во прашање.“

„Ако дозволиме национализмот повторно да се врати, тогаш ќе се соочиме со унгарско сценарио, со изолација, враќање назад во грдото минато кога имавме заробена држава и поделено општество. Тоа е едната опција, а другата е патриотска, која нуди иднина за нашите млади и повисоки плати и пензии за граѓаните“, порача на денешните средби со жителите Куманово, Фатмир Битиќи, потпретседател на СДСМ и ко-носител на листата на кандидати за пратеници на Коалицијата за европска иднина во Изборна единица 2.

Потпретседателот на СДСМ, Битиќи истакна дека национализмот на ВМРО-ДПМНЕ е закана за ткивото на општеството, тој е опасност за европските перспективи на државата.

„ВМРО ДПМНЕ планира да го блокира напредокот кон ЕУ и со тоа да ја уништи надежта за подобра иднина, сакаат да стават крај на слободата на медиумите и повторно целосно да го узурпираат судството. За да го сокријат својот криминал и корупција нема да ги поштедат и меѓуетничките односи. Нив не ги интересира соживотот, немаат толеранција кон различните, во нивниот свет секој кој не е како нив е исклучен и дискриминиран“, рече Битиќи.

Меѓу другото, тој пред кумановчани повика на обединување на сите прогресивни сили, сите да застанат едни покрај други против ВМРО-ДПМНЕ, противникот на прогресот на државата.

„СДСМ е силна партија, подготвена да се бори за граѓаните и да ги обедини демократските гласови околу европската идеја. Нашата програма вклучува мерки за подобар живот, за соживот, за членство во ЕУ до 2030 година. Нашата програма е патриотска, а не националистичка, затоа што ние сме за повисоки плати и пензии, за мир, толеранција и меѓусебно разбирање,“ рече Битиќи.

Зборувајќи за изборната програма на СДСМ, Битиќи потсети дека патриотизмот на партијата може да се согледа во ветувањето граѓаните во наредните четири години да имаат рекорден износ на плати од 1.100 евра, додека минималната плата ќе биде 600 евра.

„Во нашиот патриотизам има место и за највозрасните, минималната пензија ќе изнесува 20.000 денари, додека просечната ќе се зголеми на 30.000 денари. Не се откажуваме ниту од младите, по 200 евра месечно во првите 12 месеци за секое прво вработување на лица до 26 години, а тоа што го ветивме на економски план изминатите 7 години, тоа и го остваривме“, рече Битиќи, се наведува во партиското соопштение.

Костадиновска – Стојчевска: Изборите не се завршени, ја сфативме пораката на граѓаните

Коносителката на изборната листа на СДСМ, за петтата единица, Бисера Костадиновска- Стојчевска, на гостувањето на емисијата „Само вистина“ на телевизија Канал 5, кажа дека изборите не се завршени.

Коносителката на изборната листа на СДСМ, за петтата единица, Бисера Костадиновска- Стојчевска, на гостувањето на емисијата „Само вистина“ на телевизија Канал 5, кажа дека изборите не се завршени и дека граѓаните испратиле порака во првиот изборен круг, но дека СДСМ како сериозна партија ја сфатил пораката.

„Изборите се уште не се завршени нас, имаме втор круг од претседателските избори и имаме парламентарните избори на 8 мај, што значи дека ништо не е завршено. Секоја порака која што ја праќаат граѓаните сериозно ја примаме, сериозно ја сфаќаме и ја земаме во предвид затоа што ние секогаш сме биле партија на страна на граѓаните. Во ниту еден момент не го изгубивме тлото и не работиме за тесни интереси, напротив, и претходната изборна програма, и новата програма за следниот мандат во центарот ги става граѓаните“- изјави Костадиновска- Стојчевска.

Таа ја потврди поддршката за претседателот Стево Пендаровски, како политичар кој ги дели социјалдемократските вредности и државните интереси. Очекува двојна победа затоа што граѓаните на 8 мај имаат голема шанса да изберат европска и просперитетна држава.

„Имаме реформулирање на пораките што ги праќаме до граѓаните, но главно остануваат големите резултати што ги постигнавме во изминатиот мандат и она што заедно ќе го направиме во иднина. Она што го сфативме е дека секогаш кога работиме за доброто на државата, кога како приоритет ги имаме државните интереси и стратешките определби, тогаш носиме долгорочни одлуки и нормално е дека не може сите да бидат задоволни. Важно е дека најголем дел од тие одлуки за покажаа како исправни за напредокот на државата“- образложи Костадиновска – Стојчевска, во емисијата “Само вистина“.

Путин ги откажува парадите за 9 мај – стравот од украински напади е посолен од традицијата

Рускиот претседател Владимир Путин е принуден да ја откаже годишната руска триумфална парада на Денот на победата на 9 мај поради страв од напади со беспилотни летала со украински камикази.

Рускиот претседател Владимир Путин е принуден да ја откаже годишната руска триумфална парада на Денот на победата на 9 мај поради страв од напади со беспилотни летала со украински камикази, пишува The Sun, додека руските медиуми јавуваат дека маршот на Бесмртниот полк и другите настани планирани за тој ден се намалени на многу поскромно ниво „од безбедносни причини“.

Путин наводно ги откажал повеќето од прославите на 9 мај - најсветиот ден во рускиот календар - затоа што не можел да ја гарантира безбедноста на своите граѓани.

Патриотски воени паради се одржуваат низ Русија како начин на славење на победата над нацистичка Германија во Втората светска војна.

Вообичаено, овие настани се користат за Путин да ја покаже моќта на руската воена машина и да генерира национална гордост – со главна огромна парада на Црвениот плоштад во Москва.

Овој дел ќе се одржи под зголемено обезбедување - под надзор на Путин - но многу од воените паради во регионот се откажани заедно со придружниот огномет.

Областите на Белгород, Брјанск, Псков, Рјазан, Курск и Саратов ги откажаа своите настани, иако не сите се блиску до Украина.

Денот на победата е откажан и во окупираните региони на Украина, вклучувајќи ги Запорожје и Севастопол на Крим, исто така поради „безбедносни причини“.

Пред руската инвазија на Украина, денот на веење знаме вклучуваше тенкови, нуклеарни проектили и друго масивно оружје што минуваше низ главниот град додека авионите летаа над главите на публиката.

Низ Русија, стотици маршеви на Бесмртниот полк - каде луѓето носат фотографии од нивните воени ветерани - исто така се откажани поради безбедносни причини.

Едно од стравувањата е дека овие настани би можеле да бидат преземени од антивоени демонстранти.

Огномет е откажан во некои други региони, како што е Сиктивкар, а откажани се концерти во Воронеж.

Во Ростов и Воронеж некои паради се откажани, додека други може да се одржат без публика.

Се очекуваат уште повеќе откажувања.

Минатата година, Денот на победата беше откажан ширум Русија со намален настан во Москва, каде речиси и да немаше изложена тешка воена опрема.

По две години војна во Украина, кружеа гласини дека парадите се откажани поради недостиг на тенкови за учество на парадите.

Дури и тогаш, локалните гувернери наведоа „безбедносни причини“.

Откажувањето на прославата на 9 мај доаѓа откако регионален функционер ги предупреди руските студенти дека Путин е подготвен да нареди нов бран на мобилизација поради стравувањата дека може да ја изгуби војната.

Константин Дизендорф, од регионот Краснојарск во Сибир, застанал до 18-годишникот кој бил испратен во војната на Путин и „се чинеше дека го открил планот на Кремљ“.

„Во суштина, нашето општество разбира дека денес е тешко за Русија. Стоиме на клацкалка дали ќе победиме - или не. Сите го разбираме тоа. И секако, најверојатно ќе има уште еден повик. Не за воена служба, туку мобилизација“, рече тој.

На Путин му требаат уште 300.000 војници оваа година, но можеби нема да ги добие без присилна мобилизација, непопуларен потег што не се обидел да го направи од септември 2022 година.

Мобилизацијата доведе до масовен егзодус на до 300.000 млади луѓе кои избегаа од Русија за да избегнат регрутирање.

Во меѓувреме, нова транша американско оружје би можела да стигне до фронтот во Украина „за само неколку дена“, изјавија американските власти пред новата руска офанзива.

Американскиот претседател Џо Бајден вчера потпиша закон со кој на Украина ѝ се доделува воена помош во износ од 60 милијарди долари.

По шестмесечно одложување во Конгресот, Бајден конечно успеа да го расчисти патот за итно потребната артилерија, ракети и муниција за системи за противвоздушна одбрана да се упати кон Киев.

Веста носи олеснување по линијата на фронтот и во Украина, откако Киев мораше болно да ги ограничи резервите на оружје и муниција, оставајќи ги своите сили ранливи на смртоносни руски напади.

Украинскиот претседател Володимир Зеленски ја поздрави американската воена помош како историска одлука „која ја одржува историјата на вистинскиот пат“ против „руското зло“.

Законот беше официјално потпишан истиот ден кога американските власти потврдија дека тајно испраќале балистички ракети со долг дострел во Украина.

Ракетите ATACMS дизајнирани да уништуваат бункери и други фиксни цели можат да стигнат до цели „секаде“ во окупираните делови на Украина - потенцијално да го свртат бранот на војната во корист на Киев, велат експертите за одбрана за The Sun.

Претходно оваа недела, британскиот премиер Риши Сунак отпатува во Полска заедно со шефот на НАТО Јенс Столтенберг на итни безбедносни разговори.

Сунак го искористи моментот да вети дека ќе ја зголеми воената помош на Британија на 2,5 отсто од БДП до 2030 година, додавајќи дека Британија е на „воен пат“.

Ова го означува најголемиот одбранбен поттик во една генерација со финансиска инјекција од 75 милијарди фунти во следните шест години.

Сунак го нарече „најголемото зајакнување на националната одбрана во една генерација“ за борба против растечката „оска на злото“ меѓу Русија, Иран, Кина и Северна Кореја.

Рекордни 500 милиони фунти се обезбедени за воените напори на претседателот Зеленски, додека Сунак предупреди дека Путин нема да застане на полската граница доколку ја победи Украина.

Пакетот за помош ќе вклучува дополнителна муниција, противвоздушна одбрана и беспилотни летала, а поддршката од Обединетото Кралство за Киев ќе достигне 3 милијарди фунти оваа фискална година.

притисни ентер