Компанијата од Купертино стана првата што е казнета според новиот закон, заедно со Meta, која беше казнета со 200 милиони евра.
Европската комисија утврди дека Apple ја прекршува својата обврска да го забрани таргетирањето на корисниците според Законот за дигитални пазари, бидејќи програмерите кои ги дистрибуираат своите апликации преку App Store треба да можат да ги информираат клиентите за алтернативни понуди надвор од App Store, да ги насочат кон тие понуди и да им овозможат да вршат купувања, бесплатно.
Комисијата утврди дека Apple не ја почитува оваа обврска поради голем број ограничувања што ги наметнува. Поради овие ограничувања наметнати од Apple, програмерите на апликации не можат целосно да имаат корист од алтернативните канали за дистрибуција надвор од App Store, а корисниците не можат целосно да се потпрат на алтернативни и поевтини понуди бидејќи Apple им забранува на програмерите на апликации директно да ги информираат потрошувачите за таквите понуди.
Apple се спротивставува на барањата за интероперабилност
Apple експлицитно ја објави својата жалба против одлуката на Европската комисија, тврдејќи дека барањата на ЕУ ќе ја поткопаат основата на нејзините технологии. Компанијата тврди дека ги дизајнира своите технологии да работат беспрекорно заедно за да ги испорачаат уникатните искуства што нејзините корисници ги сакаат и очекуваат.
Епл изрази загриженост дека барањата на ЕУ за интероперабилност ја поткопуваат оваа основа, создавајќи она што компанијата го опишува како неразумен, скап процес што ја задушува иновацијата. Покрај тоа, компанијата верува дека барањата на Европската комисија ќе доведат до прекршување на правата на интелектуална сопственост на Епл.
Казните би можеле да достигнат до 10% од глобалните приходи
Казните се релативно ниски со оглед на тоа што европското законодавство предвидува казни до 10% од годишниот приход на компанијата за прекршување на DMA. При одредувањето на износот на казната, Комисијата ги зеде предвид сериозноста, времетраењето и фреквенцијата на прекршокот.
Покрај казната, на Епл му беше наредено да ги прекине своите тековни практики и да направи дополнителни промени во своите производи до крајот на јуни. Доколку компанијата не ги исполни овие барања, може да следат дополнителни санкции.
Законот за дигитални пазари, кој стапи на сила во 2024 година, поставува јасни правила за тоа како големите технолошки компании можат да работат на европскиот пазар. Законот има за цел да обезбеди фер конкуренција во дигиталниот сектор на ЕУ и да им овозможи на нови играчи да влезат на пазарот. Apple сега му се придружува на Google во неговата борба против европските регулатори, дополнително ескалирајќи ги тензиите меѓу американските технолошки гиганти и регулаторите на ЕУ. Google, исто така, беше казнет со 2,7 милијарди долари од ЕУ за антимонополско однесување и се обиде да поднесе жалба, но беше одбиен.