Домашни билки благотворни за опуштање, одмор и поцврст сон

 Секоја просторија изгледа поубаво збогатен со домашни растенија, вклучувајќи ја и спалната соба. Но, тука пожелно е да се стави зеленило кое нема да ги лиши луѓето од кислород навечер, нема да собира прашина, и коешто е добро за сонот.

Одредени растенија во затворен простор имаат дури и корисни ефекти за психофизичкото здравје, пренесува српскиот портал „Политика“. Следат неколку примери...

Лавандата, на пр., е позната по своите смирувачки својства и се става во бања. И до креветот може да се стави ќесичка сушена лаванда, а може и саксија со живо растение во домот. Како додаток се користи во многу лекови против стрес и несоница.

И спатифилумот може да се стави во спалната соба. Тој, според познавачите, помага за подобро спиење. Го филтрира воздухот во затворените простории и ја зголемува влажноста, што помага за полесно дишење и полн одмор.

Ова растение треба да се чува подалеку од директна сончева светлина и редовно да се наводнува.

Растение за квалитетен сон е и сансеверијата. Таа е позната по својата способност да ги впива штетните материи и честички и да го претвора јаглерод-диоксидот во кислород дури и ноќе (повеќето растенија го прават тоа само во текот на денот). Сè ова придонесува за брзо заспивање и цврст, здрав сон.

Зголеменото ниво на кислород е корисно и за менталното здравје, бидејќи ја зголемува енергијата и го подобрува расположението. Сансеверијата е прилично лесна за одржување - треба да се полева само еднаш на неколку недели, кога почвата е целосно сува. Важно е и тоа дека овој цвет сака индиректна светлина.

И гарденијата е растение со прекрасен мирис, којшто помага за опуштање и полесно заспивање. Имено, некои испитувања покажаа дека смирувачкиот мирис од гарденија ја намалува анксиозноста и има сличен ефект како апчиња за спиење.

Истражувањата покажаа и дека мирисот на јасмин може има слично „седативно“ дејство.

Англискиот бршлен, пак, го прочистува воздухот. Така ги отстранува штетните честички и создава домашна клима погодна за опуштање и лесно заспивање.

Курти победи на изборите на Косово, но ќе мора да коалицира за да формира влада

Премиерот Албин Курти и неговата левичарска националистичка партија Самоопределување (ВВ) победија на парламентарните избори на Косово, покажуваат излезните анкети и првичните резултати на Централна изборна комисија (ЦИК).

За Самоопределување гласале меѓу 37% и 42% од избирачите, но владејачката партија предводена од Курти најверојатно ќе зависи од коалиционите партнери за да продолжи да владее.

На изборите во 2021 година, Движењето Самоопределување имаше повеќе од 50 проценти од гласовите.

Податоците од четири организации кои спроведоа постизборни истражувања, сугерираат дека десноцентристичката Демократска партија (ПДК) на Мемли Красниќи освоила меѓу 19% и 23% од гласовите, центристичката Демократска лига на Косово (ЛДК) на Лумир Абдиџику од 19% до 20% и конзервативната Алијанса за иднината (ААК) на Рамуш Харидинај меѓу 6% и 8%.

Останатите партии и коалиции нема да го надминат прагот од пет проценти за влез во парламентот.

Според проекциите од освоените гласови, ВВ во новиот состав на законодавниот дом ќе има 43 пратеници, ПДК 25, ЛДК 23 и ААК девет.

Без разлика на изборните постигнувања во водечките политички партии, 20 од 120 места во парламентот се резервирани за етничките малцински групи: 10 за Србите и уште 10 за другите, вклучувајќи ги Бошњаците, Турците и Ромите.

На денешните први редовни, а вкупно девети парламентарни избори во Косово од прогласувањето на независноста, се гласаше на 2.533 гласачки места, а право глас имаа 1.970.944 лица во самото Косово и 104.924 во дијаспората. Косовските граѓани во странство гласаа вчера во 30 дипломатски претставништва, лоцирани во 19 различни земји.

На изборите учествуваат 28 политички субјекти, од кои 20 политички партии, пет коалиции, две граѓански иницијативи и еден независен кандидат.

Човек без прекин возел камион 19 часа и 47 минути- му се слошило кога ја видел казната

За време на проверка на камиони и други транспортни возила во индустриската област Калтеиче во близина на Зиген, службениците од регионалната транспортна управа Лан-Дил од Диленбург откриле „алармантно висок степен на недостатоци“.

Од прегледани 14 возила, од кои 12 камиони, сите биле неисправни. Поради несоодветно обезбедување и обезбедување на товар, како и помали дефекти на возилата, од сообраќај привремено се отстранети седум камиони и три транспортери, објави Феникс.

Против возачот е поведена соодветна кривична постапка.

Инспекторите од Диленбург биле особено изненадени од 65-годишен камионџија кој возел речиси 20 часа без пауза. Поточно, возачот од областа Зиген-Витгенштајн го возел камионот непрекинато 19 часа и 47 минути. За среќа, при тоа возење никој од учесниците во сообраќајот, вклучително и самиот возач, не бил повреден.

Но, поради екстремно долгото возење без прекин и дополнителни технички дефекти на возилото, на возачот му е изречена вкупна казна од 11.880 евра.

Ербас го одложува првиот лет со авион на водороден погон

Европскиот производител на авиони Ербас објави дека го одложува планираниот прв лет на својот авион на водород, кој првично беше планиран за 2035 година.

Според последните информации, проектот би можел да биде одложен од пет до десет години, што значи дека комерцијалните водородни авиони би можеле да стапат во употреба само околу 2040 година или подоцна.

Ова одложување доаѓа во време кога улогата на водородот во иднината на воздухопловната индустрија сѐ повеќе се доведува во прашање. Иако водородниот погон се смета за потенцијално револуционерно решение за намалување на емисиите на јаглерод диоксид, предизвиците поврзани со инфраструктурата, регулацијата и трошоците остануваат значајни.

Ербас, исто така, објави дека ќе го намали буџетот за својата програма за водород за 25% и дека ги суспендира плановите за тестирање на водородни горивни ќелии на модифициран Ербас А380. Покрај тоа, компанијата официјално се откажа од неколку програми за тестирање, вклучувајќи експерименти со директно согорување на водород во турбински мотори, што укажува на пад на довербата во технологијата на водород како долгорочно решение.

Од друга страна, воздухопловната индустрија продолжува да инвестира во други еколошки иницијативи, како што е зголемувањето на употребата на одржливо воздухопловно гориво (SAF). Оваа алтернатива на традиционалното гориво за авиони може да ги намали емисиите до 70%, но моментално е поскапа и не е достапна во големи количини. Сепак, сѐ поголем број авиокомпании и регулатори го гледаат SAF како пореална и побрзо применлива опција за намалување на емисиите во наредните децении.

United Airlines потпиша нови договори за купување SAF, па дури и го обои авионот во специјална боја на својот Боинг 787-9 Dreamliner и идниот 737 MAX 10 за поддршка на одржливи горива. Во меѓувреме, Ер Нов Зеланд склучи договор за користење SAF на аеродромот во Сан Франциско, што ќе им овозможи на нивните авиони Боинг 777 и 787 да користат одржливо гориво на долги летови, пренесува Simpleflying.

Иако одложувањето на водородниот авион на Ербас претставува чекор назад за технологијата, индустријата сè уште бара начини да го намали своето влијание врз животната средина и да ја подобри одржливоста на воздушниот сообраќај во иднина.

притисни ентер