Приходите на Google од околу 6 милијарди фунти во 2018 година учествуваа со повеќе од 90% од вкупните приходи за рекламирање преку интернет во Велика Британија, според ЦМА.
Сепак, Фејсбук учествува со скоро половина од приходите од реклами со слики, додаваат британските регулатори.
„Големите“ не мора да значат „лоши“, забележуваат тие, истакнувајќи дека платформите донеле иновативни и вредни производи и услуги на пазарот. Сепак, тие се загрижени дека нивната позиција може да има негативно влијание врз луѓето и деловните субјекти кои секојдневно ги користат нивните услуги.
Дополнителна загриженост е предизвикана и од впечатокот на луѓето дека со едноставната употреба на платформите не се контролираат нивните податоци, велат регулаторите.
„Повеќето од нас одат на страници за социјално вмрежување секој ден и бараат на интернет, но функционирањето на овие компании може да биде мистерија “, изјави извршниот директор на ЦВА, Андреа Косели.
„Дигиталното рекламирање е главен двигател на големите компании како Гугл и Фејсбук и ние полека добиваме идеја колку е сложен овој нов пазар“, додава Косели.
ЦМА започна истрага за дигиталното рекламирање во јули, вклучително и за сопственост на податоците.
Тие денес најавија дека истражуваат како деловните субјекти собираат и користат податоци за луѓето, како заработуваат пари и што тоа значи за нивната конкуренција и за луѓето и деловните субјекти кои секојдневно ги користат тие услуги.