Научниците откриле 20 до сега непознати месечини околу Сатурн

Сатурн го надмина Јупитер по бројот на природни сателити , што орбитираат околу оваа планета , објави Science Alert.

Научниците од Институтот за наука на Карнеги објавија дека откриле 20 досега непознати месечини кои орбитираат околу тој гасовит гигант, а сега Сатурн има вкупно 82 познати природни сателити, за разлика од Јупитер, кој има „само“ 79.

„Користејќи ги најголемите телескопи во светот, ние го комплетиравме списокот со помали месечини кои орбитираат околу џиновските планети“, рече астрономот Скот Шепард од Институтот за наука Карнеги.

„Тие можат да ни помогнат подобро да разбереме како се формирале и еволуирале планетите на нашиот Сончев систем“, додаде тој.

Секоја од новооткриените месечини е со дијаметар од околу 5 километри, а 17 имаат ретроградна ротација, односно се движат во спротивна насока од ротацијата на Сатурн. Тие припаѓаат на трите групи на надворешните месечини на Сатурн. Ретроградни природни сателити припаѓаат на норвешката група (тие се именувани по термини од скандинавската митологија), два месеца припаѓаат на групата Инуит (тие се именувани според термини во митологијата на Ескимите), а една е на галската група (тие се именувани според термини од галската митологија).

Астрофизичарите веруваат дека секоја од овие групи е формирана од една поголема месечина што се распаднала во помали тела.

„Оваа групација на надворешните месечини е забележана и на Јупитер, што укажува на насилни судири меѓу месечините на системот Сатурн или судири со надворешни предмети; како астероиди или комети“, рече Шепард.

Интересен факт е дека галските месечини орбитираат многу подалеку од нејзините колеги, што укажува дека нешто ја турнало во подалечната орбита или воопшто не настанала од истиот судир како и другите месечини.

Постојат две месечини кои орбитираат околу Сатурн што ги интересираат научниците затоа што може да има живот на нив. Титан е единствениот природен сателит со значителна атмосфера и единственото познато место за нас, освен Земјата, која има свои реки, езера и мориња на нејзината површина. Покрај различните течности на површината, поинтересни феномени се кријат под нејзината ледена површина. Имено, постојат океани каде има повеќе вода отколку метан.

Затоа, НАСА има намера да испрати беспилотно летало со име Dragonfly на тој месец во 2026 година за да бара траги од едноставни организми.

Деветгодишно дете , жртва на мобинг, мајка му се плаши дека ќе се самоубие (ВИДЕО)

Мајка од Австралија сподели на социјалните мрежи приказна со која сака да предупреди за сериозните последици од злоупотребата на нејзиниот син.

Јарака Бејлс објави видео од нејзиниот син, Куеден, кој е роден со генетско нарушување што предизвикува џуџест раст. На видеото е прикажано момче (9) кое незапирливо плаче во автомобилот, откако друго дете во училиштето го задева за неговиот изглед.

„Сакам да се прободам во срцето. Некој нека ме убие ’, се слуша момчето како плаче.

Неговата мајка, Јарака, рече дека со објавување на видеото, сакала да ја подигне свеста за малтретирање и злоупотреба, но и да добие совети од другите родители за тоа како да се справи со последиците. Една од последиците е самоубиствените мисли на нејзиниот син.

„Сакам сите да знаат како злоупотребата влијае врз нас. Еве што му прави. И, тогаш сите се прашуваат зошто има самоубиства меѓу децата “, се слуша мајката на снимката додека и самата плаче.

„Сакам луѓето да знаат колку ова ни штети на нас, на целото семејство. Морам да внимавам на него да не се самоубие “, додава таа.

Мајката исто така рече дека се надева дека училиштата подобро ќе ги едуцираат другите деца за децата со посебни потреби, така што нема постојано да се исмеваат со нејзиниот син.

Откако вчера го објави ова видео, било видено дури 11 милиони пати и мајката доби безброј пораки за поддршка.

На 73 години прави чуда во теретана (ВИДЕО)

73-годишната Лорен Брузоне е најредовна во салата каде неуморно вежба со својот тренер Весли Џејмс.

Лорен има 73 години, но тоа не ја спречува да вежба секојдневно, а своите достигнувања ги објавува на социјалните мрежи каде што оваа дама во години веќе е вирален хит.

Лорен крева тегови , понекогаш ги крева и ги влече , се истегнува , носи и е вистински пример за фактот дека годините навистина се само бројка.

Оваа поранешна адвокатка почнала да вежбаво теретана во шеесеттите години и тренира секој ден по еден час и почнува во шест часот наутро. Таа главно се фокусира на CrossFit и вели дека започнала да вежба на повик на пријателка.

„Гледав помлади луѓе како креваат тегови и сакав да се приближам до она што го прават. Тоа е она што ме мотивира“, вели оваа инспиративна жена. Отсекогаш водела активен живот, а во младоста тренирала балет.

„Таа не се жали на ништо.  Секогаш е подготвена и го сака тој процес на напредок. Секојпат кога ќе ја видам, ми го осветлува денот“, вели нејзиниот тренер.

„Снежен град" на Попова Шапка во битка со топлото време

Манифестацијата „Снежен град" на Попова Шапка овие пет дена измина во битка на учесниците-ученици од основно училишта со временските услови, односно топлото време кое за некоку часа ги топеше направените снежни фигури.

Организаторот Детски Културен Центар „Карпош" од Скопје имаше повикано 60-тина ученици на годинешната 44-та по ред манифестација „Снежен град".

-Иако сонцето го топеше снегот за неколку часа, децата беа упорни и ги правеа фигурите. Малку заврна снег, но го дуваше и ветер. Се работеше од кај 9:30 па до 12:30 секој ден. Успеавме да направиме пингвин, Снежана и седумте џуџиња, тврдина, „оган" во снегот, порта и коњ. Секако и најчестата фигура-игло, односно повеќе иглоа кои се обидоа децата да ги поврзат со тунели да влегуваат и да поминуваат поминувааат низ нив, изјави Стојан Христов, организатор на програма во ДКЦ „Карпош".

Тој потенцира дека и покрај тоа што на крајниот ден сите фигури не успеале да го издржат топлото време, целта на манифестацијата е постигната.

-Иако траеја по еден или два дена, снежни фигури имаше, а најважно беше да се прикаже креативноста кај децата како и да се навиканат на едно колективното дружење. Имавме ситуации на кои наидуваме, дел од ученциите градители да се деца на луѓе кои во детството биле дел од Снежниот град па продолжиле да другаруваат, изјави Христов.

Во попладневните часови учениците имале разни активности од забавно – рекреативен карактер: избор на Снежна убавица, спортски игри и натпревари во пинг – понг , билијард, шах, Училишна квизотека, пикадо, Снежен крос, Најслатка бонбона, Снежно бинго, Бал под маски, забава, танцување и дискотека. /МИА