Компанијата „Toyota“ објави дека направила голем технолошки пробив, благодарение на кој ќе може да прави батерии за електрични автомобили кои ќе бидат половина од големината и поевтини од порано, пишува „Guardian“.
Вториот по големина светски производител на автомобили веќе го претстави планот за воведување автомобили со напредни цврсти батерии до 2025 година.
Јапонската компанија во вторникот соопшти дека го поедноставила производството на материјалите што се користат за производство на такви батерии, што е значаен чекор напред што може драстично да го скрати времето на полнење на батериите и да го зголеми опсегот на возење.
„Со сите наши батерии, нашата цел е драстично да ја промениме нивната тежина, големина и цена“, рече Кеиџи Каита, претседател на Центарот за истражување и развој за јаглеродна неутралност на „Toyota“. „Нашата цел е да ги преполовиме тежината, големината и цената на батериите. "
Кеиџи Каита рече дека компанијата дизајнирала и развила начини да ги направи батериите поиздржливи и верува дека сега може да направи батерија со цврста состојба со домет од 1.200 километри што може да се полни за 10 минути или помалку.
Компанијата очекува да може да произведува цврсти батерии за употреба во електрични возила веќе во 2027 година.
Батериите во цврста состојба би ја менувале играта кога станува збор за електричните возила, бидејќи го намалуваат времето на полнење, го зголемуваат опсегот на возење и имаат помал ризик од пожар поврзан со литиум-јонските батерии, кои користат течен електролит.
Сепак, цврстите батерии отсекогаш биле многу потешки и поскапи за производство, што ја ограничило нивната комерцијална примена.
„Toyota“ сега соопшти дека верува дека може да го поедностави процесот на производство, што би го олеснило производството на батерии во цврста состојба отколку литиум-јонските батерии.
Досега се сметаше дека „Toyota“ заостанува зад конкурентите на пазарот на електрични возила. Во јуни минатата година, компанијата повлече 2.700 од своите први електрични возила поради стравувањата дека тркалата може да паднат.
Минатиот месец, Агенцијата за стандарди за рекламирање ги забрани рекламите на „Toyota“ и „Huindai“ поради преувеличување на брзината со која може да се полнат електричните автомобили и ги доведуваат потрошувачите во заблуда за достапноста на станиците за брзо полнење низ ОК и Ирска.