„Генерацијата З“ пие сѐ помалку алкохол - Канал 5

„Генерацијата З“ пие сѐ помалку алкохол

„Генерацијата З“ е поздравена како „трезно-љубопитно“ поколение, со стапки на ризични однесувања (алкохол, секс, дрога) - на историски ниско ниво. 

„Генерацијата З“ пие сѐ помалку алкохол

Во таа насока, некои нешта особено влијаат на младите мажи да го намалат алкохолот.

Имено, според ново истражување, помалку „З“ момчиња (родени меѓу 1996. и 2012 година) пријавиле прекумерно пиење во последните месеци на 2021., '22. и '23 година, отколку нивните врснички. Наодите го кренаа алармот за прекумерното пиење кај жените. Но, поподробно разгледување покажува дека тоа затворање на половиот јаз е поттикнато исто толку, ако не и повеќе - од падот на стапката на препивање кај мажите, особено кај младите возрасни мажи. Тој јаз меѓу стапките на пиење кај мажите и жените се намалува последниве неколку десетлетија, но сега првпат жените ги надминаа мажите. Истражувањето е објавено во април 2025., во списанието „ЈАМА“.

Значи, зошто момчињата денес пијат помалку?

Интернистот од Универзитетот во Питсбург, САД, д-р Брајант Шуј ги гледа опаѓачките стапки на прекумерно пиење кај младите мажи како „успех во јавното здравје“, пред сѐ. Но, и според него, сѐ тоа не е така едноставно.

- Дали младите се среќни, социјално поврзани, па затоа пијат помалку; или средовечните и младите мажи се поосамени, помалку социјални и понеподготвени да повикаат пријател на пијачка!? Можеби вистината тука е „некаде на редина“: И помалку алкохол и повеќе осаменост, па треба да размислуваме за решавање на двете појави, појасни лекарот.

Според досегашните научни објаснувања, ги забележале и подредиле причините. Тука се спомнуваат: Внимавањето на младите луѓе околу своето здравје, просперитетната индустрија за задоволување на таа побарувачка, „епидемијата“ на осаменост што ја спомна и Шуи, зголемување на стапката на млади луѓе кои избираат канабис наместо алкохол, како и често претпочитаната дружба преку паметен телефон наместо во кафуле. Неодамнешно истражување спроведено во Холандија, посочува уште една, многу поедноставна причина: Немањето пари (а трошоците сѐ повеќе растат).

Следната графика ги прикажува стапките во периодот 2017. - '19. споредени со 2021. - '23 година.

И интернет-предизвиците како „трезниот јануари“ или „трезно-љубопитни“ инспирирале многу млади луѓе да не пијат, според Брендан Сахо - спортски новинар и водител на емисијата „Ментал гејм“ (The Mental Game).

- И, штом ќе видат дека нивниот личен живот е подобар, и нивното физичко здравје е подобро и дека „никому не му е грижа дали пиеш или не“, тогаш претставувањето на трезен живот станува многу полесно. Тоа сега не е некој предизвик, како што ќе беше пред 10 или 15 години, кога не си „кул“ ако не пиеш!, вели Сахо.

На тоа, велат познавачите, влијаат и новите медиуми и начини на општење, каде што влијателни водители итн. со својот пример се застапуваат против пиењето. Џо Роган, Тео Вон и Ендрју Хуберман, на пр. - сите се откажале од пиењето и отворено говорат за тоа. А, и сите имаат огромен број следачи и обожаватели.

Според написот, ова јавно отворено говорење за трезноста и нејзините благотворности, ѝ дава сигурно чувство на заедница и ги охрабрува луѓето, вклучително и младите мажи - да пијат помалку - или пак, воопшто да не пијат алкохол.

Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Фото: Нејзините раскошни облини и денес предизвикуваат воздишки

Таа беше и останува можеби најважниот топ-модел на 90-тите, нејзините раскошни облини и денес предизвикуваат воздишки

Фото: Нејзините раскошни облини и денес предизвикуваат воздишки

Хајди Клум уште еднаш докажа дека е мајка што изгледа супер привлечно и провокативно – особено кога носи бикини.

Со најновите фотографии, таа повторно ги „запали“ социјалните мрежи.

Позната по своите атрактивни изданија што измамуваат воздишки и погледи, манекенката Хајди Клум уште еднаш ги воодушеви своите верни обожаватели ширум светот. Таа неодамна позираше за најновата колекција костими за капење на брендот „Calzedonia“ и притоа покажа навистина многу.

Славната Хајди не се срамеше да ги покаже своите прекрасни облини на 54-годишна возраст и со тој потег предизвика восхит кај многумина. Како што може да се види, таа позираше во различни модели и дезени на бикини, но најголемо внимание привлече оној со животински дезен.

Инаку, овој модел на бикини е најголемиот летен хит и оваа година, а Хајди покажа како да се носи.

Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Герасимовски: Започнува јавната анкета за Нацрт ДУП-от „Барутана“, граѓаните директно вклучени во одлучувањетo

Општина Центар започнува јавна анкета по Нацрт Деталниот урбанистички план за Градска четврт Ј 05 – Барутана, продолжувајќи ја практиката на транспарентно урбанистичко планирање и активно учество на граѓаните во процесите на донесување одлуки.

Герасимовски: Започнува јавната анкета за Нацрт ДУП-от „Барутана“, граѓаните директно вклучени во одлучувањетo

Градоначалникот Горан Герасимовски ги повика жителите активно да се вклучат и да достават свои предлози, мислења и забелешки.

„Ниту една одлука не е само моја, ниту само на Општината или Советот. Одлуките треба да ги носиме заедно со граѓаните. Затоа ги повикувам сите жители да се вклучат во јавната анкета, бидејќи секое мислење е важно и секој предлог заслужува внимание. Само преку отворен дијалог можеме да носиме одлуки што ќе бидат во интерес на граѓаните“, порача Герасимовски.

Јавната анкета ќе се спроведува во периодот од 13 август до 14 септември 2026 година.

Граѓаните ќе можат да пополнат анкетни листови во писмена форма, секој работен ден од 08:00 до 16:00 часот, во просториите на ООУ „Кочо Рацин“ (ул. „Салвадор Аљенде“ бр. 2), каде што нацрт-планот ќе биде изложен во хартиена форма.

Анкетните листови ќе бидат достапни и во електронска форма преку веб-страницата на Општина Центар www.centar.gov.mk, како и преку информацискиот систем е-урбанизам www.e-urbanizam.mk.

Дополнително, јавната презентација на Нацрт ДУП-от ќе се одржи на 3 септември 2026 година, со почеток во 12.00 часот, во просториите на Општина Центар (ул. „Михаил Цоков“ бр. 1), во сала за состаноци, барака 6.

Нацрт-Деталниот урбанистички план се однесува на Градска четврт Ј 05 – Барутана, за планскиот период 2025–2030 година.

Планскиот опфат е дефиниран на север, исток и запад по оска на новопланираната собирна улица „Јужна обиколница“, а на југ по границата на Генералниот урбанистички план на Град Скопје. Вкупната површина на планскиот опфат изнесува 6,89 хектари..

За дополнителни информации, граѓаните можат да се обратат на телефоните 02/3203-605 и 02/3203-660, или на е-пошта [email protected].

Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

Трамп одговори на условите на Иран за мировен договор:иран да плати отштета за луѓето убиени во војни и протести

Предлогот на Трамп е одговор на барањата на Техеран за компензација и укинување на санкциите. Иранските барања беа во голема мера во согласност со условите на прелиминарниот мировен договор потпишан во јуни, кој пропадна.

Трамп одговори на условите на Иран за мировен договор:иран да плати отштета за луѓето убиени во војни и протести

Американскиот претседател Трамп вчера одговори на условите на Иран за мировен договор со свои барања иран да плати отштета за луѓето убиени во војни, напади и протести, во реторичка ескалација што веројатно ќе ги комплицира напорите за повторно отворање на Ормутскиот Теснец.

Предлогот на Трамп е одговор на барањата на Техеран за компензација и укинување на санкциите. Иранските барања беа во голема мера во согласност со условите на прелиминарниот мировен договор потпишан во јуни, кој пропадна.

Откако започна војната во февруари, Трамп постојано осцилира помеѓу заканите за ескалација и тврдењата дека мировниот договор е неизбежен.

„Ќе побараме пари за штетата што ја направија во период од 50 години“, рече Трамп во Белата куќа, велејќи дека исплатите ќе ги покријат смртните случаи и за цивилните демонстранти и за американските сили во регионот.

„Значи, ако има штети што треба да се платат, мислам дека иран треба да ги плати тие штети“, рече Трамп.

Цените на нафтата вчера се зголемија за 5% откако барањата ги намалија изгледите за договор за повторно отворање на Теснецот.

Крадењето авторски текстови е казниво со закон. Преземањето на авторски содржини (текстови) од оваа страница е дозволено само делумно и со ставање хиперлинк до содржината што се цитира.

притисни ентер