Новиот Цитроен C3 Aircross има три реда седишта (ФОТО)

Очекувано, предниот дел на новиот автомобил изгледа познато, како неодамна претставениот Citroen C3 супермини, но со поголем заден дел и зголемена висина, давајќи му потрадиционален SUV облик.

Citroen вели дека C3 и новиот Citroen C3 Aircross вклучуваат „елементи на стилскиот јазик“ од концептот Citroen Oli од 2022 година. Како и „обичниот“ C3, Aircross има остар преден дел со новата значка на Citroen, која се истакнува над Решетка за ладилникот за светло за магла, ниска во преобликениот браник во споредба со C3. Крилата и трагите на тркалата се пошироки од оние на хечбек моделот.

Задниот дел секако го позајмува дизајнот од C3, но браникот и задните светла се прилагодени на Aircross. Комплет носачи на покривот и облоги на лакот на тркалата, кои се обвиткуваат околу дното на автомобилот, помагаат да се нагласи стилот на SUV.

Citroen C3 Aircross можеби е SUV од Б-сегментот, но Citroen успеа да собере седум седишта во него - прв во сегментот, според француската марка. Сепак, C3 Aircross ќе има силна конкуренција во форма на малку поголемата Dacia Jogger - уште еден модел со седум седишта.

Цената допрва треба да се открие, но со оглед на позиционирањето на Citroen како бренд фокусиран на вредност во Stellantis, C3 Aircross би можел да чини значително помалку од 20.000 евра за да остане на исто ниво со Jogger.

C3 Aircross доаѓа со избор на бензински, хибридни и целосно електрични погонски единици благодарение на новата платформа Smart Car.

Очекуваме погонските агрегати да бидат исти како оние што се нудат во C3 со 1,2-литарски турбо-бензинец со 99 КС, поврзан со шест-брзински мануелен менувач и истиот мотор поврзан со батерија од 48 V во хибридот (најверојатно со 99 КС. верзии и 128 КС) со шестстепен автоматски менувач. Понудата на дизел BlueHDi од C3 Aircross во заминување нема да биде пренесена.

Целосно електричниот e-C3 Aircross ќе ја добие истата батерија од 44 kWh и 111 КС како супермини e-C3, но со оглед на подолгото меѓуоскино растојание на Aircross (најдолго во неговиот сегмент според Citroen), очекуваме поголема батерија да биде понудена како e-C3 Aircross со батерија од 44 kWh најверојатно ќе има помал домет од 320 km од помалиот и полесен e-C3.

Спецификациите и внатрешноста на Aircross сè уште не се откриени, но знаеме дека третиот ред на седишта ќе може да се преклопуваат и дека должината на автомобилот од 4,39 метри ќе овозможи „повеќе простор за нозете за патниците одзади“, вели Citroen.

Исто така, допрва треба да ја видиме внатрешноста на автомобилот, но речиси е сигурно дека Aircross ќе доаѓа со истиот распоред на панелот како мини, со 10-инчен екран на допир, долгнавест волан и диплеј на главата за возачот.

C3 Aircross со повисоки спецификации треба да доаѓа со камера со заден поглед, безжично полнење на паметни телефони, автоматски фарови и бришачи со сензор за дожд, плус седишта Advance Comfort на Citroen.

Можеме да очекуваме лансирање на новиот Citroen C3 Aircross кон средината на летото, со повеќе информации за седумседиштата на Citroen во следните неколку недели.

Народна банка: Да се провери дизајнот на предната и задната страна на евро монетата

Народна банка на Македонија посочува на разликите меѓу оригиналните и фалсификуваните евра за да се намали ризикот на нашите граѓани, кои патуваат во странство и кои можат да дојдат во контакт со фалсификувани ковани евра.

-Фалсификуваните евро монети можат лесно да се препознаат, доколку внимателно се провери дизајнот на предната и задната страна на монетата и нејзиниот раб: Дизајнот на фалсификуваните монети често изгледа заматен, со доста нерамнини и гребнатини, а формата им е неправилна. Натписите на рабовите на оригиналните евро монети се остри, заради полесно препознавање од лицата со оштетен вид, додека кај фалсификуваните се нејасни и непрепознатливи, а се разликува и растојанието помеѓу поединечните симболи и зборови, се вели во соопштението.

Преку употреба на магнет, наведуваат дека може релативно лесно и едноставно да се утврди фалсификувана кована пара.

- Централниот дел на монетите е изработен од посебен безбедносен материјал кој е поседува слаби магнетни својства, додека надворешниот прстен не поседува магнетни својства. За разлика од оригиналните, фалсификуваните монети имаат изразено силни магнетни својства или пак воопшто ги немаат, стои во соопштението од Народна банка.

Судири во Истанбул меѓу полицијата и демонстрантите кои го одбележуваат 1 Мај

Турската полиција интервенираше за да спречи групи кои сакаат да стигнат до плоштадот Таксим во Истанбул за да учествуваат во демонстрации по повод Меѓународниот ден на трудот, 1 Мај, кои се забранети од властите, објави турскиот весник „Хуриет“.

Дојде до судирите меѓу полицијата и демонстрантите и дел од нив се приведени.

Турските власти претходно оваа недела објавија дека ги забрануваат првомајските демонстрации на централниот плоштад Таксим во Истанбул и предупредија на планирани терористички напади во метрополата за празникот.

Во различни делови на Турција вчера беа приведени 58 осомничени откако беше утврдено дека учествувале во подготовка на провокации по повод Денот на трудот, а денеска следуваа серија нови апсења на 41 лице во акција против Исламската држава.

Во рамки на мерките за 1 мај, од утрото се затворени патиштата кон централниот истанбулски плоштад Таксим. Властите идентификуваа вкупно 40 места во Истанбул за одржување настани по повод Денот на трудот, чие обезбедување ќе го следат над 42.000 полицајци. /МИА

15 годишник најмлад пациент со мозочен удар

25 илјади пациенти во статистиката биле запишани дека минатата година имале мозочен удар.

15 годишен пациент е најмладјиот на клиниката за неврологија. Неврохирургот Рендевски вели дека бројката се зголемува и на клиниката за неврохирургија, но и расте бројот на мозочни удари и кај млади луѓе. Причина за мозочните удари се нерегуларниот висок притисок. Емотивниот стрес, големата количина на храна со сол е причина за високиот притисок. Неврохиругот Рендевски вели дека многу често високиот крвен притисок се игнорира но последиците се големи и со ризик за губње на живот. Она што е важно е лекувањето по хеморагичните мозочни удари. Неврохирургот Рендевски и биологот Алексовски со години ја истражуваат маркерките кои по прележаниот удар покажуваат како ќе се лекува пациенотот. Преку математички формули определуваат како биомаркерите влијаат вра развојот на отокот по ударот.

Истражувањето е објавено во престижното медицинско списание Интеч Опен во Лондон го објави истражувањето „Двете страни на глутаматот“ маркер кој е најодговорен за лекувањето по прележан удар.

Рендевски и Алексовски веруваат дека со развојот на ова истражување ќе се направи фокус во лекувањето кај пацинтите со мозочен удар.

притисни ентер