Сега, кога Брисел најави дополнителни царини за кинеските електрични возила, Кина најде ново оружје - возвраќајќи го со „plug-in“ хибриди кои би можеле да ја освојат Европа.
Со зголемување на тарифите, новите електрични автомобили кои доаѓаат од исток ќе бидат поскапи во Европа од летото, а единствената причина зошто тоа не се случи порано е можната „одмазда“ што ќе влијае на трговските односи меѓу Европа и Кина.
Само силните кинески брендови, како што се „BYD“, „Geely“, „MG“, „Chery“, „Nio“ или „Xpeng“, ќе можат да ја поднесат цената на присуството во Европа. Повеќето од нив, од 140 регистрирани брендови, тешко дека ќе опстанат во вакви услови.
Силните кинески брендови и нивната влада одат рака под рака насекаде, но бидејќи ЕУ објави данок за електричните автомобили, има ново оружје како одговор на овој потег.
Кинезите веќе имаат стратегија против европската одлука, а еден од одговорите е, на пример, најавениот „plug-in“ хибрид на „BYD“ со 2.000 километри автономија, односно со технологија која е во подем во Кина.
Исто така, благодарение на големите инвестиции во автомобилската индустрија, развојниот циклус на нов модел во Кина е намален на максимум две години, во споредба со три до пет години во Европа.
Ако европските марки не можеа да се натпреваруваат со кинеските електрични возила, нема да можат да се натпреваруваат ниту со „plug-in“ хибридите - денес најдоброто може да помине и до 1.000 километри без да остане без енергија, но нема ниту една марка способна на подигање на автономија надвор од тоа, а камоли да се удвои, како што вети „BYD“.
Ако се земе предвид дека европските клиенти почнаа да им веруваат на кинеските електрични автомобили, ценејќи ја нивната технологија и прифаќајќи го дизајнот и пониската цена, тогаш уште повеќе ќе им веруваат на новите „plug-in“ хибриди.
Мала пречка или предност, која европскиот законодавец можеби ја насетил порано, може да биде тоа што Европа прва ги отпиша „plug-in“ хибридите од листата на субвенции.
Сепак, додека Европа е зафатена со регулативи, кинеската влада ги субвенционира домашните марки, поради што кинеските автомобили имаат ниска цена - околу 25% пониска во просек по возило во сегментот Ц во споредба со европските ривали.
Извор: Б92