Димитриевски: Македонскиот е мал народ, но голем во срцето

Ние немаме намера да рехабилитираме никој. Ќе се постапува кон сите согласно законот. Но она што сакаме да го рехабилитираме  е токму Македонија, да се обидеме да ја трансформираме во стабилна и просперитетна држава.

„Ние немаме намера да рехабилитираме никој. Ќе се постапува кон сите согласно законот. Но она што сакаме да го рехабилитираме е токму Македонија, да се обидеме да ја трансформираме во стабилна и просперитетна држава која што ќе почива на едни самоодржливи политики“, рече претседателот на Движењето ЗНАМ – За наша Македонија и негоов

кандидат за претседател на државата за подкастот на Плус Инфо, Максим Димитриевски. Тој додаде дека целта е да се зголеми бруто домашниот производ за да имаме економски стабилна и просперитетна држава.

„Казнивоста да биде поеднаква кон сите и граѓаните сите да бидат од прв ред, а не само оние коишто се членови, симпатизери, поддржувачи, лојалисти на големите политички субјекти коишто во оваа држава се менувааат повеќе од 30 години, а за граѓаните од ден на ден е се полошо“.

Одговарајќи на прашањето зошто влегува во трката за претседател наместо комотно да биде носител на листа во Изборната единица 2 , каде што е суверен Димитриевски одговори: „Видете за да направите крупни промени во општеството потребни се и крупни чекори. Токму еден од таквите чекори е и мојата кандидатура за за претседателскатаа битка, бидејќи сметам дека самите промени нема да дојдат сами од себе. Потребно е нешто ново да им се понуди на

граѓаните. Сметам дека како човек којшто Куманово го научи како да менаџира со прилично признанени резултати, а и дополнително моментот кадешто видов дека имаме моќ за обединување на луѓе коишто биле и во редовите на СДСМ и во редовите на ВМРО, дојдов до заклучок дека можеме да го направиме тоа и на нацинално ниво. А нам во Македонија ни е

потребно национално помирување. Потребно е помирување во секое семејство“.

Запрашан како би постапил кога би бил на функцијата претседател доколку дојде закон кој е проблематичен, Димитриевски рече: „Токму тој мандат којшто го дава законот, Уставот, претседателот да може да го врати законот пред законодавниот дом е прилично сериозен инструмент во рацете на Претседателот за Собранието, како највисок орган во државната власт, бидејќи ние сме парламентарна демократија, согласно Уставот, ги преиспита своите одлуки. Вие во тој случај застанувате на страната на граѓаните“ и дополни дека со измената на Кривичниот закон се видела скриената соработка помеѓу власта и

опозицијата. „Сметам, додаде Димитиевски дека најмалку што можеше Пендаровски требаше тој ист закон да го врати на повторно разгледување и со тоа да укаже на Парлментот дека не само што не се согласува со тоа, туку тој како претставник, суверен претставник на граѓаните, не се согласува со истиот во нивно име. А тоа како ќе одлучи по втор пат парламентот е уште повисоко ниво на политичка одговорност доколку останувате на таквите ставови коишто првично ги имате зацртано“.

На констатацијата дека досега во земјава повеќе пати се нудела трета опција која не се покажала во најдобро светло и која е разликата што се нуди со ЗНАМ, Диитриевски потенцира дека одат сами на избори и немаат намера да влезат во власта по секоја цена.

„Првично ЗНАМ нема намера да стане јазиче на вагата, туку има намера да стане фактор на стабилизација на Македонија. Со тоа што верувам дека ќе добиеме огромна поддршка на следните паламентарни избори, којашто ЗНАМ ќе го позиционира како фактор на стабилност во следната влада. Но видете, кога вие сте слаби од внатре, кога во државата постои разногласие по сите национални прашања, кога постои огромна поделеност помеѓу политичкит субјекти, високо ниво на личнен антагонизам којшто реално постои во македонската политика, тогаш вие во очите на јавноста, кога ве набљудуваат од надвор изгледате многу слаб, порозен. Значи потребно е да се постигне високо ниво на единство, а тоа се постигнува со број на претставници во парламентот којшто го формираат мнозинството“, рече тој.

Димитриевски посочи дека ние сме членка на НАТО, а стратешка определба е да бидеме членки на Европската унија и додаде: „Но во Европската унија треба да влеземе сами на своето, како стабилна држава, држава без корупција и криминал, со нулта корупција, со една развојна компонента на самоодржливост, при тоа не распорадвајќи ги националните и стратешки ресурси со коишто располагаме во моментов. А тие Господ ни ги дал. Едно е сонцето, друго е плодната почва и третото се водите“.

Одговарајќи на прашањето како Македонија ќе стане економски просперитетна држава Димитриевски рече дека од искуството што го има во Куманово тоа е многу просто и многу едноставно. „Првично ја сузбивате корупцијата, владеење на правото. Право еднакво за сите, со обврски коишто ќќе ги имаат сите согласно законот. Ги намалувате непродуктивните трошоци, ги зголемувате сопствените приходи и доаѓате до финансиска стабилност. Тоа што го применувате на локално

ниво, ќе го примените и на централно ниво. За да се постигнат резултати потребно е многу работа,посветеност, луѓето да се идеолошки мотивирани и да си ја сакаат државата“.

Во однос на црните листи и како гледа на тоа, Димитриевски одговори: „Сето она што ќе излеззе во јавноста за било кој политичар и е легитимно од аспект на една суверена држава, како САД, да излезе и да каже дека за тоа и тоа лице постојат одредени докази,тоа потоа треба и да биде аргументирано, во спротивно ве става во состојба да добиете

анатемизација како личност, поединец за којшто не постојат соодветни докази. Не верувам дека САД би направиле такви пропусти како држава“.

Во однос на владеењето на правото и борбата за правда Димитривски посочи дека бил дел на Шарената револуција и додаде: „Јас до ден денеска верувам во тие идеи за коишто ние се залагавме и боревме. Точно е нема правда нема мир. Немаше правда и немаше мир ни тогаш, а нема ни денеска. Јас тоа директно го чувствувам на моја кожа со

монтираниот случај во Куманово за којшто ќе си дојде епилог. Бидејќи правдата е бавна , но доаѓа.Исто така ќе излезе вистината и во овој случај.

Во однос на казнивоста и неказнивоста и владеењето на правото тој посочи: „Ајде да направиме една анализа, дали ни до ден денеска,после 20 години власт во оваа држава имаме еден висок функционер на ДУИ којшто бил изведен пред лицето на правдата.Нема таков случај. Што значи ДУИ си ги користи неговите партнери во власта како обичен привезок за

реализирање на неговите цели. 2000 година по воениот кофликт буквално со калашњиков влегоа во парламентот, добија на трендот тогашен, по фијаското во Охрид и потпишувањето на Охридскиот рамковвен договор. Дополнително се инсталираа на сите ниво на извршната власт, направија комплетна политизација на системот и денеска од ден на ден ги гледаме

како ја запоседнуваат најбрутално независната судска и обвинителска власт . До каде ќе оди тоа. До создавање на приватно судство“.

На крајот од гостувањето во подкастот на Плус Инфо, Димитриевски потенцира дека: „Ние сме мал народ, но многу голем во срце. И најголемиот проблем бил во историјата да сфатиме дека треба да бидеме свои на своето, сигурни во себе и да генерераме и создаваме нови лидери, бидејќи моменталната политичка понуда на тој план е потрошена. На Македонија и се потребни нови лидери коишто ќе ја поведат во нови победи и нова стабилизација“.

ЗНАМ

В понеделник ќе се знае дали ќе поскапи полисата за задолжителното авто осигурување

 Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност в понеделник на седница треба да го разгледа Извештајот од Националното биро за осигурување за оправданоста и исправноста на донесените одлуки за зголемување на цената на полисата .

Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност в понеделник на седница треба да го разгледа Извештајот од Националното биро за осигурување за оправданоста и исправноста на донесените одлуки за зголемување на цената на полисата за задолжителното авто осигурување од страна на осигурителните компании и да преземе соодветни чекори во насока на заштита на крајните потрошувачи.

Комисијата за автомобилска одговорност која е именувана од страна на Владата согласно Законот за задолжително осигурување во сообраќајот ја сочинуваат членови од Министерството за финансии (МФ), Националното биро за осигурување (НБО) и Агенцијата за супервизија на осигурувањето (АСО). Таа е надлежна за утврдување на Тарифата на премии за осигурување на сопствениците на моторни возила од одговорност за штети предизвикани на трети лица. Комисијата ја утврдува премијата за осигурување која ја плаќа договорувачот на осигурувањето-осигуреникот, a која се состои од техничка премија, која ја утврдува Владата на предлог на Комисијата и дел на премија за вршење на дејноста на осигурување (режиски трошоци) што ги утврдуваат осигурителните друштва самостојно со посебна одлука на Друштвото за осигурување.

Од Министерството за финансии нагласуваат дека техничката премија останува непроменета, а со донесените одлуки од страна на осигурителните друштва е извршена корекција на цената во делот на премија за вршење на дејноста на осигурување (режиски трошоци).

Министерството за финансии претходно вчера заради донесените одлуки од страна на осигурителните компании за зголемување на висината на бруто-премијата за осигурување од автомобилска одговорност ја свика Комисијата за осигурување од автомобилска одговорност која одржа седница на која ги разгледа сите аспекти од носењето на овие одлуки и заклучи в понеделник на нова седница да донесе одлука. Врз основа на добиеното известување од страна на АСО, која е регулатор на осигурителниот сектор, Министерството вчера се обрати и до Комисијата за заштита на конкуренцијата, со цел да се испита дали се прекршени правилата на фер и конкурентно однесување согласно oдредбите од Законот за заштита на конкуренцијата.

Токму АСО го информира Министерството дека мнозинството друштва за осигурување донеле одлуки и доставиле известување до нив за зголемување на висината на бруто-премијата за осигурување од автомобилска одговорност на 23 април 2024 година со примена од 25 април 2024 година, а со интервенција во делот на премијата за вршење на дејноста осигурување (режиските трошоци) кои осигурителните друштва самостојно ја утврдуваат.

Од АСО сметаат дека зголемувањето на цената на полисите за задолжително автомобилско осигурување е неоправдан чекор на осигурителните компании.

-По добиените известувања од осигурителните компании дека ќе ја зголемат цената направени се актуарски пресметки за проверка. По извршените актуарски пресметки утврдено е дека зголемувањето на цената, со дадените образложенија, не е оправдано, велат од АСО.

Затоа, додаваат, во рамите на своите надлежности доставиле предлог до Министерството за финансии да иницира изготвување и донесување нова тарифа на премии за задолжително осигурување од автомобилска одговорност и со тоа да го ограничи износот на режискиот додаток што ќе овозможи намалување на цената на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност.

Од НБО, пак, велат дека актуелните пазарни услови предизвикаа неопходност од промена на цената на полисата за задолжителното авто осигурување и додаваат дека процентот на пораст секоја осигурителна компанија сама го дефинира, зависно од деловната политика и направената анализа. Оттаму објаснуваат дека се работи за европски компании кои одлуките ги носат врз основа на сериозни повеќегодишни анализи, кои покажуваат дека бизнисот за осигурување на автоодговорност е неодржлив со сегашните цени.

-Порастот на цената е предизвикан од континуираниот раст на цените на реосигурувањето, автомобилите, порастот на цената на резервните делови, порастот на платите и постојаната голема инфлациона тенденција. Општиот пораст на цените од 2008 до 2023 година изнесува 61,56 отсто. Истовремено цената за осигурување од автомобилснка одговорност не е променета веќе 15 години и е единствената категорија во нашата земја која не претрпела зголемување на цена, посочуваат од НБО и додаваат дека имаме најниска цена во регионот на осигурување од автоодговорност.

Нагласуваат дека досегашната цена на задолжителното авто осигурување била непазарна, прениска, меѓу најниските во регионот, непроменета уште од 2008 година и дека ја доведува во прашање исплатливоста на работењето на осигурителните компании.

-Без поскапувањето овој бизнис е неодржлив и ќе биде полека напуштен од страна на осигурителните компании. Финансиските институции имаат обврска да работат по строго дефинирани одржливи параметри, со цел зајакнување на стабилноста на финансискиот систем. Како потсетување, во 2008 година цената на автомобилската одговорност беше намалена за 30 отсто, но, денес условите за работење се променети и неодржливо е за Осигурителните компании да работат со цени на ова ниво, прецизираат од НБО.

Зголемувањето на цената за задолжителна осигурителна полиса од страна на осигурителните компании вчера на својот Фејсбук профил го коментираше и вицепремиерот за економски прашања Фатмир Битиќи.

-Згрозен сум од зголемувањето на сумата за задолжителна осигурителна полиса од страна на осигурителните компании. Ова може да се толкува и како директен атак, или политичко мешање на компаниите за осигурување, бидејќи тарифникот со тие зголемувања два пати е доставен до Владата и два пати не е одобрен на владина седница. Ова е манипулативен начин со кој надвор од предвидената процедура осигурителните компании изнаоѓаат начин да ја зголемат цената на авто осигурувањето на грбот на граѓаните, напиша Битиќи.

Тој ги повика Министерството за финансии и Комисијата за заштитата на конкуренција да постапат по овој случај.

-Го повикувам ресорното Министерство за финансии и Комисијата за заштита на конкуренција да постапат и да покренат постапка за олигополско здружување и осигурителните компании да го повлечат зголемувањето на цените, а на граѓаните кои веќе платиле повисоки цени очекувам да им се компензираат средствата, порача Битиќи на Фејсбук.

Со донесените одлуки за зголемување на цената на полисата за задолжителното авто осигурување од страна на осигурителните компании за 15,44 отсто поскапува полисата што ја плаќаат граѓаните при регистрација на нивните возила со моќност од над 44 киловати. Поскапувањето е од 840 па до скоро 1.600 денари во зависност од моќноста на возилото.

Видео-фото: Десетици торнада го погодија централниот дел на САД

Десетици торнада го погодија централниот дел на САД, при што се повредени најмалку три лица и предизвикана е значителна материјална штета, соопштија локалните власти.

Американската метеоролошка служба (NWS) регистрираше повеќе од 70 торнада низ целата земја, повеќето од нив околу градот Омаха, Небраска и во близина на Ајова. Резултатот е десетици уништени згради и домови, скршени далноводи и излетани возови од шините. Во Елхорн, предградие на Омаха, фотографиите објавени на социјалните мрежи покажуваат урнати куќи, разнесени покриви и голи дрвја.

„Спасувачите продолжуваат да ги проверуваат погодените домови и им пружаат помош на сите повредени“, објави полицијата на Омаха на мрежата Икс.

На југ, во близина на градот Линколн, торнадо погоди индустриски комплекс. Околу 70 луѓе биле евакуирани кога се урнала зграда, но тројца се здобиле со повреди кои не се опасни по живот, соопштија властите на округот Ланкастер на прес-конференција.

NWS, кој вчера издаде голем број предупредувања за торнадо за неколку држави во централниот дел на САД, предвидува дека временскиот феномен ќе продолжи и во текот на денешниот ден.

Торнадата се релативно чести во САД, особено во централните и јужните делови на земјата.

ВО МОЈОТ СВЕТ - со НЛБ Рамка за помош

Интервју со Михаела Кочоска- логопед од Здружение за поддршка и третман на лица со аутистичен спектар и атипичен развој „Во мојот свет“

НЛБ Банка како дел од регионална Групација која оперира на 6 различни пазари во рамки на регионот на Југоисточна Европа (Словенија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Косово, Северна Македонија и Србија), веќе четврта година по ред го реализира проектот „Рамка за помош“. Станува збор за иницијатива која има за цел да ги помогне и промовира иновативните проекти кои го подобруваат и збогатуваат нашето општество и овој пат решаваат предизвици како што се на пример: прекумерна употреба на дигитални технологии кај младите луѓе, врсничко насилство, кршење на човековите права, родова еднаквост, сиромаштија, како и предизвици поврзани со деменција и други болести на стареењето на населението.

Веќе четврта година НЛБ Банка успева да одржи континуитет во рамки на еден цел регион. Нивната порака е дека единствено заедно можеме да се справиме со клучните предизвици со кои се соочуваме во општеството, односно дека секој треба да соработува и активно да придонесе за решенија.

Во рамките на „Рамка за помош“, оваа година се даде одлична можност на оние кои работат за доброто на луѓето, односно беа избрани 10 финалисти од нашата земја, но и на секој поединечен пазар каде што работи НЛБ Групацијата, а секој од нив ќе биде награден со финансиска и комуникациска поддршка.

Потоа, регионалната комисија ќе избере 3 победници на проектот, од 60- те финалисти од Словенија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Косово, Македонија и Србија. Добитниците ќе бидат објавени на 9-ти мај 2024-та година во Љубљана, а ќе добијат значајна финансиска поддршка која ќе им овозможи полесно да ја реализираат својата визија и да почнат да ги менуваат општеството и светот на подобро.

Во продолжение, разговараме со Михаела Кочоска, логопед од Здружение за поддршка и третман на лица со аутистичен спектар и атипичен развој „Во мојот свет“

Целта на проектот е да се подобри социјалната интеграција и да се развијат социјалните вештини кај адолесценти и млади со аутистичен спектар на нарушувања (АСН), преку воведување на различни активности и мерки за поддршка. Главната намена е да се создаде инклузивна заедница каде што сите индивидуи, вклучувајќи ги и оние со АСН, имаат можност за успешно вклучување и учество. Воспоставување на програма за менторство со врсници е планирано преку организирање на работилници за вклучување во заедницата, обука за вработување, програми за уметност и креативност, програми за обука за практични вештини како што се буџетирање, готвење и грижа за себе, работилници и групи за поддршка за семејствата на лицата со АСН и други активности.

Зошто е меѓу избраните?

Проектот дава придонес кон социјалната интеграција и развојот на лица, пред се деца, со аутистичен спектар на нарушувања. Проектот овозможува интегриран пристап кон поддршка и образование за оваа популација, и има потенцијал да ја зголеми инклузија и поддршка на лица со различни способности.

притисни ентер