Ова произлегува од годишното истражување за автомобили на Таргобанк, кое го пренесе германската агенција dpa, а го објави Auto Bild.
Според истражувањето, кога купуваат автомобил, 68 отсто од анкетираните попрво би се одлучиле за автомобил со мотор со внатрешно согорување отколку за електричен автомобил (во 2023: 72 отсто). Во исто време, 31 отсто веруваат дека моторите со внатрешно согорување повеќе не се модерни. Во репрезентативна онлајн анкета на Институтот за истражување на јавното мислење учествувале 1009 возачи.
Истражувањето на Таргобанк за автомобили покажало дека при купување автомобил, 31 отсто од испитаниците повеќе би сакале бензински мотори, додека 13 отсто би избрале дизел. 15 проценти би можеле да замислат автомобил со хибриден погон, а 3 проценти возило со горивни ќелии.
17 проценти би претпочитале исклучиво електричен автомобил. Останатите 21 процент биле неопределени. Според истражувањето, 29 отсто од возачите на мотори со внатрешно согорување планираат да се префрлат на алтернативен погон. Во 2023 година, сè уште било 36 проценти.
Според истражувањето, сликата за електричните автомобили се подобрила за дванаесет месеци. 43 отсто од испитаниците веруваат дека електричните автомобили се поеколошки од моторите со внатрешно согорување, што е за 4 процентни поени повеќе отколку во 2023 година.
Меѓу причините за загриженост за електричните автомобили споменати во истражувањето се релативно високата куповна цена, потенцијалната штета на животната средина поради батериите, нивниот ограничен век на траење, неразвиената мрежа на станици за полнење и премалиот домет. Популарноста на хибридните возила паднала за 3 процентни поени на 54 проценти во рок од една година.
Била отворена и темата за поддршка на мобилноста од страна на работодавачот. 75 проценти од вработените би сакале бесплатна инфраструктура за полнење е-автомобил и електронски велосипед. 65 проценти сметаат дека нудат можност за атрактивна работа со велосипед. За 52 отсто од анкетираните, работодавците би можеле да имаат корист од финансиска субвенција за полначи доколку приватно се префрлат на електрични автомобили.