Заев очекува исчекор во односите со Бугарија по изборите таму и кај нас

Не станува збор за никакво бришење на историјата. Историјата вели Бугарија тогаш, монархиско – фашистичката влада донела одлука да стапи во пакт со фашистичките земји.

Република Македонија во тоа време, македонскиот народ и сите граѓани кои живееле донеле одлука да се приклучат на антифашистичката борба и тука нема дилема. Никој не чепка во таа историја, изјави денеска премиерот Зоран Заев, прашан од новинарите дали нашата држава не треба да плати преголема цена во врска со постигнување договор со Бугарија.

Тој нагласи дека секоја дебата е отворена и нема причина во моментот да се води, бидејќи, потенцира, ништо не се случува и нема исчекор.

– Очекувам да се случува се после нашите избори и бугарските избори што се на 14 ноември и евентуален втор круг во Бугарија 21 ноември. Тогаш ќе седнат и ќе се решаваат работите. Но, во името на вистината кога се поставуваат прашањата, должност е да кажеме наши ставови и размислувања, народот да знае, добро да ги изнанализира, да ги сфати. Сакам сите да знаат дека институциите се тие што ги носат одлуките, на крајот граѓаните се тие што ги носат конечните одлуки, порача Заев.

Повтори дека градењето пријателство треба да оди билатерално, сите следни чекори што ќе ги преземаме ќе бидат со давањето поддршка од страна на Бугарија кон Македонија за нашиот европски пат.

– Очекуваме зелено светло во Бугарија, се надевам час поскоро, најскоро во декември за да може да го направиме следниот получекор – првата меѓувладина конференција, рече Заев, додавајќи дека потоа следува скрининг процесот, па отворањето на кластерите.

Современа Европа, истакна Заев, ги прифатила темите, зборовите и формулациите што значат европски манири, давање шанса за иднината, на соработката, притоа не заборавајќи ја историјата и тоа што се случило. Во такви околности, подвлече уште еднаш, никој не бара, ниту некој ќе чепне што се случувало историски во тој период.

– Сите ние си го знаеме нашето минато, ги знаеме и горчините и предавствата што се случувале за времето на фашизмот, со соработката со окупаторот во тоа време и германски, италијански и бугарски, што бил овде на територијата на Македонија. Но, дали ќе стиснеме заби и ќе бидеме европејци без притоа нешто да изгубиме од нашата историја и да менуваме, туку ќе одиме со европскиот начин на комуникација и соработка и ќе дадеме шанса на идните генерации, без да обвинуваме цели генерации на наследници каде било, зависи од сите нас, рече меѓу другото Заев.

Според Заев, прашањето кога го гледаме споменикот што е симбол на тоа зло време, како што рече, кога фашизмот одземал животи, убивал деца, силувал жени, како фашизам, останува да стои, никој не го трга споменикот.

– Дали подаваме рака кон сегашните генерации и кон идните генерации е суштината на наративот што го користиме. Таму останува фашистички окупатор и нема причина некој нешто да менува, ниту пак некој бара да се смени, ниту споменик да се тргне, ниту фашистички окупатор да се тргне. Фашизмот има карактерна особина на поединецот, на групата, некогаш и на владите. Не можете цели нации да ги оквалификувате како фашистички, изјави Заев, на денешната заедничка прес -конференција со министерката за одбрана, Радмила Шекеринска и заменикот-министер за финансии Димитар Ковачевски.

Зарем да се лутам на моите струмичани кои, како што појасни Заев, едно семејство го предава народниот херој Благој Јанков Мучето, друго го крие и бегајќи на влезот во паркот е убиен од страна на бугарски офицер во тоа време.

– Неговото мртво тело е влечено од влезот на паркот до сегашното струмичко корзо. Пола од народот го има плукнато за да се удвара на окупаторот. Дали тоа е причина да тагуваме за нашето минато и да останеме во нашето минато и да го оквалификуваме дека тоа било малцинство на посебни карактери на луѓе, а нашата нација е стварно антифашистичка определена и дали ќе и дадеме шанса на иднината за да ја градиме како европска, сакајќи да бидеме во Европа. Тоа се одлуките што треба ние да ги донесеме, појаснуваше премиерот Заев.

Одговарајќи на новинарско прашање Заев го повтори ставоит дека со блкирањето на пристапните преговори, е прекршен членот 2 од Договорот за добрососедство, пријателство и соработка, кој вели дека Република Бугарија ќе ја поддржи Република Македонија во нејзините процеси за интеграција во НАТО и во ЕУ.

– И е прекршен, таа ни направи блокада и тоа е така. Сега можеме да живееме ние со блокадата уште 27 години, како што беше со Грција. Тоа зависи како ќе одлучиме сите ние, или како што ни кажува нашиот народ, барем по истражувањата и тоа што стои, мудри политики водејќи грижа за целокупното достоинство на македонскиот народ, почитувајќи ја историјата, изнаоѓајќи ги европските начини како да продолжи нашата земја да се движи кон европското семејство заради европските вредности, истакна премиерот Зоран Заев.

Новата Mazda CX-80 има седум седишта и луксузна опрема од дрво (ВИДЕО)

Скоро пет метри долгиот теренец е првиот јапонски автомобил со седум седишта во Европа по речиси една деценија.

Мора да се натпреварува со тешките конкуренти како што се Skoda Kodiaq, Kia Sorento и уште поскапите опции како Volvo XC90.

Ако CX-80 изгледа познато, тоа е затоа што тоа е големиот брат на Mazda CX-60 со пет седишта, кој пристигна во 2022 година. Двата теренци се дизајнирани околу истата филозофија, се базираат на иста платформа и се нудат со иста избор на погонски склопови: plug-in хибриден и линиски дизел со шест цилиндри.

CX-80 се заснова на скалабилната архитектура на Mazda Skyactiv Multi-Solution, која марката ја користи за различни модели, вклучувајќи ја и компактната Mazda 3. Сепак, CX-80 и неговиот брат CX-60 се единствените кои имаат надолжна мотори, кои се во секој CX-80 спарени со осумстепен автоматски менувач и постојан систем за погон на сите тркала.

Дизел 3,3-литарскиот линиски шестцилиндричен мотор е опремен со 48-волти благ хибриден систем, или M-Hybrid Boost како што го нарекува Mazda. Мал електричен мотор од 17 КС му помага на моторот при движење од место и при ниски вртежи да ја зголеми ефикасноста. Со 251 КС и вртежен момент од 550 Nm, забрзувањето од 0 до 100 km/h трае 8,4 секунди.

Мазда CX-80 plug-in хибрид ја заменува линиската шестка со 2,5-литарски бензински мотор со четири цилиндри, но работи заедно со многу помоќен електричен мотор од 173 КС, напојуван од литиум-јонска батерија од 17,8 kWh.

Вкупната излезна моќност за CX-80 PHEV е 323 КС и има вртежен момент од 500 Nm, при што е-моторот обезбедува голем дел од тој вртежен момент и може да го направи тоа веднаш. Ова му овозможува на теренецот тежок два тона да забрза од 0 до 100 km/h за 6,8 секунди.

Покрај вообичаените режими на возење Normal и Sport, CX-80 доаѓа со режим за влечење и режим Off-Road кој ги оптимизира AWD системот и контролата на тракцијата за подобри перформанси на груб терен.

CX-80 користи предна суспензија со двојна оска и поставка со повеќе врски на задната страна за која Mazda вели дека е наместена за стабилност и удобност. Тој, исто така, ја добива технологијата за контрола на кинематското држење на телото (KPC) од спортскиот автомобил Mazda MX-5, што треба да го направи секое движење на телото за време на свиоци помазно.

За да го направи својот најнов дизел мотор што е можно почист и поефикасен, Mazda разви паметна нова технологија наречена DCPCI (Дистрибуција-контролирано делумно премешано палење со компресија), која користи уникатна комора за согорување во облик на јајце за да постигне почисто согорување на горивото. Додаде и 48-волтен благ хибриден систем и како резултат на тоа, марката вели дека дизелот CX-80 може да троши до 5,8 литри на 100 километри.

Во меѓувреме, CX-80 PHEV може официјално да има потрошувачка од помалку од два литри на 100 километри и има чист електричен опсег од 60 километри со едно полнење на неговата батерија од 17,8 kWh. Целосното полнење на батеријата користејќи типична домашна ѕидна кутија од 7 kW треба да трае околу два и пол часа. Сепак, CX-80 PHEV ја нема способноста за DC брзо полнење што ја има новата Škoda Kodiaq.

Барем има EV-режим за возење со исклучен мотор што е можно подолго, плус режим на полнење што обезбедува автомобилот да одржува одредена количина на полнење на батеријата за употреба подоцна во патувањето.

Однапред, CX-60 и CX-80 изгледаат речиси идентично, но новиот предводник со седум седишта е 250 mm подолг од неговиот брат, со меѓуоскино растојание продолжено за ист број. Страничните прозорци се испружени за да им обезбедат светлина на патниците од третиот ред, дозволувајќи им на прозорските рамки да се редизајнираат за повеќе „рачно изработен“ изглед.

Mazda сакаше внатрешноста на CX-80 да биде релаксирачка и привлечна. Врвниот модел Такуми се одликува со облоги од оригинално дрво од јавор, тапацир од кожа Nappa и контролна табла од ткаенина. Зад јапонските „висечки шевови“ на контролната табла се наоѓа амбиенталното осветлување, додека високата и широка централна конзола е дизајнирана да направи возачкото седиште да изгледа соодветно препотентно.

Секој CX-80 е опремен со 12,3-инчен дигитален инструмент табла и 12,3-инчен централен дисплеј. Забележете дека не рековме екран осетлив на допир, бидејќи Mazda претпочита да има ротирачко тркало на централната конзола за да се движи во менијата за инфозабава. Виртуелниот асистент на Amazon, Alexa, сепак доаѓа вграден и може да ја контролира музиката, навигацијата и климатизацијата на автомобилот, како и апликациите од трети страни како Spotify. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto се исто така стандардни.

CX-80 стандардно доаѓа со седум седишта, но ќе бидат достапни и конфигурации со шест седишта. Клупата во вториот ред ја заменуваат со две капитенски столчиња, со можност за отворен премин меѓу нив или конзола со дополнително складирање и држачи за чаши.

Има многу простор во вториот ред, плус посебен сет на контроли за климатизација за патниците и неколку USB-C порти за полнење на нивните уреди. Огромните задни врати создаваат големи отвори кои овозможуваат лесен пристап до третиот ред на седишта.

За разлика од некои теренци со седум седишта, на задните седишта има повеќе од доволно простор за главата и нозете за удобно да седат дури и возрасни високи над 180 см.

258 литри багажен простор се достапни со сите седишта на CX-80 поставени на место. Ова се зголемува на 687 литри кога задните седишта се склопуваат рамно - процес кој брзо и лесно се изведува со влечење на ремените на грбот на двете седишта. Со спуштени сите седишта, освен за возачот и совозачот, CX-80 може да носи до 1.221 литри товар или 1.971 литри ако го натоварите до покривот.

Mazda воведува некои нови безбедносни карактеристики со CX-80, како што е ублажување на фронтален судир како дел од надградените системи за паметна поддршка на сопирачките и крстосување и поддршка на сообраќајот, кои можат да започнат доколку возачот не реагира.

Другиот безбедносен комплет вграден стандардно вклучува следење на мртвата точка, контрола на патувањето, помош за задржување лента, препознавање сообраќајни знаци и предупредување за возачот. Камерата од 360 степени е достапна на CX-80 и има приказ на приколка и преглед за да помогне при маневрирање на тесни паркиралишта и градски улици.

Цената за Mazda сè уште не е позната, но со две опции за мотори и различни конфигурации на седиштата, купувачите ќе можат да избираат од пет нивоа на опременост: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus и Takumi Plus.

Стандардната опрема на секој CX-80 ќе вклучува двојни екрани од 12,3 инчи, безжично поврзување со паметен телефон, прилагодливо возачко седиште во осум насоки, загреани предни седишта, тризонска контрола на климата, хед-ап дисплеј, конфигурација со седум седишта и пакет системи за помош на возачот.

Почнаа изборите во Индија - се гласа до 1 јуни, право на глас имаат 968 милиони луѓе

Во Индија денеска почнаа парламентарните избори со најголем број гласачи во светот, а премиерот Нарендра Моди ќе се обиде да добие трет мандат.

Главниот ривал на партијата Бхаратија Џаната (БЈП) на Моди е коалицијата „Индија“ на Рахул Ганди.

Парламентарните избори во Индија ќе траат до 1 јуни, а право на глас имаат 968 милиони луѓе.

Граѓаните ќе избираат 543 пратеници во Долниот дом на парламентот.

На претходните избори БЈП освои 303 пратенички места, а опозицискиот Индиски национален конгрес (ИНЦ) 52 места.

Гласачите ќе гласаат на електронски гласачки машини, а за да се обезбеди сигурност гласањето се одвива во седум фази - 19 април, 26 април, 7 мај, 13 мај, 20 мај, 25 мај и 1 јуни.

Ибраимоски и Глигорова: „СТОП за извршителите, брзите кредити и должничкото ропство“

Носителот на пратеничката листа на коалицијата „Храбро за Македонија“ во изборната единица пет, Самка Ибраимоски, денеска заедно со активистката и кандидатка за пратеничка Ана Глигорова ја посетија Битола. 

Носителот на пратеничката листа на коалицијата „Храбро за Македонија“ во изборната единица пет, Самка Ибраимоски, денеска заедно со активистката и кандидатка за пратеничка Ана Глигорова ја посетија Битола каде се потпишуваше петицијата „СТОП за извршителите и брзите кредити“.

Воедно, Ибраимоски и Глигорова нагласија дека оваа борба за правда, за враќање на извршителите кадешто им е местото и ослободување на народот од должничко ропство е еден од главните приоритети на предизборната програма на коалицијата „Храбро за Македонија“.

- Денеска бевме во Битола, на средба со граѓани. Имавме петиција за „СТОП на извршителите“ и стоп за кеш кредити, успешна петиција.

Суштината на нашата кампања во изборна единица пет, ќе биде токму оваа агенда: „СТОП за извршители и СТОП за брзи кредити“. - нагласи Глигорова.

- Ме радува што сите граѓани ја прифатија нашата иницијатива и се потпишаа многу луѓе и тоа е добро, што народот почна поинаку да размислува за разлика од претходно. И очекувам дека и во другите градови, како што се Ресен, Охрид, Струга, Демир Хисар и другите околни места, ќе ни ја дадат поддршката за парламентарните избори, истакна претседателот на ПЦЕР и носител на пратеничката листа, Самка Ибраимоски.

Центар за комуникации на ГРОМ, коалиција „Храбро за Македонија“

притисни ентер