Во октомври годишен раст на депозитите од 8,0%, а 5,3% на кредитите

Анализирано на годишно ниво, вкупните депозити се зголемени за 8,0%, како резултат на повисоките депозити на двата сектора, со поизразен придонес на секторот домаќинства. 

Годишниот пораст на кредитите, пак, е 5,3% и произлегува од зголемувањето на кредитите на двата сектора, со поголем придонес на секторот домаќинства, соопшти Нардоната банка.

Паричната маса во октомври забележа месечен пад од 0,7%, во поголем дел како резултат на намалените депозитни пари и краткорочните депозити, при помал придонес кон падот и на готовите пари во оптек, a во услови на раст на долгорочните депозити до две години. На годишна основа, паричната маса е зголемена за 5,2%, главно поради растот на депозитните пари и краткорочните депозити, при позитивно влијание и на останатите компоненти.

Во октомври, вкупните депозити се намалени за 0,3% на месечна основа, во целост како резултат на падот на депозитите на корпоративниот сектор, додека депозитите на домаќинствата остварија раст. Споредено на годишно ниво, вкупните

депозити бележат раст од 8,0%, којшто се должи на повисоките депозити на двата сектора, со поизразен придонес на секторот „домаќинства“.

Кај вкупните кредити во октомври е забележан месечен и годишен раст од 0,3% и 5,3%, соодветно, кој произлегува од зголемувањето на кредитите на двата сектора, со поголем придонес на секторот „домаќинства“.

Во октомври, вкупните депозити на корпоративниот сектор остварија месечен пад од 1,8%. Надолната промена пред сè е резултат на пониските депозитни пари, при пад на краткорочните депозити во странска валута и на вкупните долгорочни

депозити, во услови на раст на краткорочните депозити во денари. На годишна основа е забележан раст од 14,1%, во поголем дел поради повисоките краткорочни депозити во странска валута, при остварен дополнителен раст и кај депозитните пари и долгорочните и краткорочните депозити во денари.

Кредитите на корпоративниот сектор, овој месец, бележат минимален месечен раст од 0,1%, при годишен раст од 4,1%. Притоа, месечната и годишната промена во целост се должат на зголеменото кредитирање во денари, при остварен пад на кредитите во странска валута.

Во октомври, вкупните депозити на домаќинствата се зголемени за 0,3% на месечно ниво, во целост како резултат на растот на долгорочните депозити во странска валута и во денари, во услови на забележан пад кај останатите компоненти.

Годишниот раст изнесува 6,8% и се должи на повисоките долгорочни депозити и депозитните пари, а во помала мера и на краткорочните депозити во денари, додека краткорочните депозити во странска валута бележат пад.

Кај кредитите на домаќинствата, овој месец, е забележан месечен раст од 0,5%, како резултат на повисокото кредитирање во денари и во странска валута, поизразено кај кредитите одобрени во денари. На годишна основа, кредитите се повисоки за 6,3%, во поголем дел поради растот на кредитите во странска валута, при забележан раст и на кредитирањето во денари.

Анализирано според намената на кредитите одобрени на физичките лица, во октомври, кај најзастапените категории ‒ потрошувачките и станбените кредити, е забележан месечен раст од 0,3% и 0,8%, соодветно, при годишен раст од 5,9% и 10,4%, соодветно. Автомобилските кредити, овој месец, се зголемени за 0,8% и 13,2% на месечна и на годишна основа, соодветно, додека кредитите одобрени на кредитни картички бележат месечен и годишен пад од 0,4% и 3,4%, соодветно. Во октомври, кај негативните салда на тековните сметки е евидентирано месечно и годишно зголемување од 0,4% и 8,5%, соодветно, додека кредитите одобрени врз други основи се намалени за 1,2% и 17,4%, на месечно и на годишно ниво, соодветно, се наведува во соопштението од Народната банка на РМ.

Курти победи на изборите на Косово, но ќе мора да коалицира за да формира влада

Премиерот Албин Курти и неговата левичарска националистичка партија Самоопределување (ВВ) победија на парламентарните избори на Косово, покажуваат излезните анкети и првичните резултати на Централна изборна комисија (ЦИК).

За Самоопределување гласале меѓу 37% и 42% од избирачите, но владејачката партија предводена од Курти најверојатно ќе зависи од коалиционите партнери за да продолжи да владее.

На изборите во 2021 година, Движењето Самоопределување имаше повеќе од 50 проценти од гласовите.

Податоците од четири организации кои спроведоа постизборни истражувања, сугерираат дека десноцентристичката Демократска партија (ПДК) на Мемли Красниќи освоила меѓу 19% и 23% од гласовите, центристичката Демократска лига на Косово (ЛДК) на Лумир Абдиџику од 19% до 20% и конзервативната Алијанса за иднината (ААК) на Рамуш Харидинај меѓу 6% и 8%.

Останатите партии и коалиции нема да го надминат прагот од пет проценти за влез во парламентот.

Според проекциите од освоените гласови, ВВ во новиот состав на законодавниот дом ќе има 43 пратеници, ПДК 25, ЛДК 23 и ААК девет.

Без разлика на изборните постигнувања во водечките политички партии, 20 од 120 места во парламентот се резервирани за етничките малцински групи: 10 за Србите и уште 10 за другите, вклучувајќи ги Бошњаците, Турците и Ромите.

На денешните први редовни, а вкупно девети парламентарни избори во Косово од прогласувањето на независноста, се гласаше на 2.533 гласачки места, а право глас имаа 1.970.944 лица во самото Косово и 104.924 во дијаспората. Косовските граѓани во странство гласаа вчера во 30 дипломатски претставништва, лоцирани во 19 различни земји.

На изборите учествуваат 28 политички субјекти, од кои 20 политички партии, пет коалиции, две граѓански иницијативи и еден независен кандидат.

Човек без прекин возел камион 19 часа и 47 минути- му се слошило кога ја видел казната

За време на проверка на камиони и други транспортни возила во индустриската област Калтеиче во близина на Зиген, службениците од регионалната транспортна управа Лан-Дил од Диленбург откриле „алармантно висок степен на недостатоци“.

Од прегледани 14 возила, од кои 12 камиони, сите биле неисправни. Поради несоодветно обезбедување и обезбедување на товар, како и помали дефекти на возилата, од сообраќај привремено се отстранети седум камиони и три транспортери, објави Феникс.

Против возачот е поведена соодветна кривична постапка.

Инспекторите од Диленбург биле особено изненадени од 65-годишен камионџија кој возел речиси 20 часа без пауза. Поточно, возачот од областа Зиген-Витгенштајн го возел камионот непрекинато 19 часа и 47 минути. За среќа, при тоа возење никој од учесниците во сообраќајот, вклучително и самиот возач, не бил повреден.

Но, поради екстремно долгото возење без прекин и дополнителни технички дефекти на возилото, на возачот му е изречена вкупна казна од 11.880 евра.

Ербас го одложува првиот лет со авион на водороден погон

Европскиот производител на авиони Ербас објави дека го одложува планираниот прв лет на својот авион на водород, кој првично беше планиран за 2035 година.

Според последните информации, проектот би можел да биде одложен од пет до десет години, што значи дека комерцијалните водородни авиони би можеле да стапат во употреба само околу 2040 година или подоцна.

Ова одложување доаѓа во време кога улогата на водородот во иднината на воздухопловната индустрија сѐ повеќе се доведува во прашање. Иако водородниот погон се смета за потенцијално револуционерно решение за намалување на емисиите на јаглерод диоксид, предизвиците поврзани со инфраструктурата, регулацијата и трошоците остануваат значајни.

Ербас, исто така, објави дека ќе го намали буџетот за својата програма за водород за 25% и дека ги суспендира плановите за тестирање на водородни горивни ќелии на модифициран Ербас А380. Покрај тоа, компанијата официјално се откажа од неколку програми за тестирање, вклучувајќи експерименти со директно согорување на водород во турбински мотори, што укажува на пад на довербата во технологијата на водород како долгорочно решение.

Од друга страна, воздухопловната индустрија продолжува да инвестира во други еколошки иницијативи, како што е зголемувањето на употребата на одржливо воздухопловно гориво (SAF). Оваа алтернатива на традиционалното гориво за авиони може да ги намали емисиите до 70%, но моментално е поскапа и не е достапна во големи количини. Сепак, сѐ поголем број авиокомпании и регулатори го гледаат SAF како пореална и побрзо применлива опција за намалување на емисиите во наредните децении.

United Airlines потпиша нови договори за купување SAF, па дури и го обои авионот во специјална боја на својот Боинг 787-9 Dreamliner и идниот 737 MAX 10 за поддршка на одржливи горива. Во меѓувреме, Ер Нов Зеланд склучи договор за користење SAF на аеродромот во Сан Франциско, што ќе им овозможи на нивните авиони Боинг 777 и 787 да користат одржливо гориво на долги летови, пренесува Simpleflying.

Иако одложувањето на водородниот авион на Ербас претставува чекор назад за технологијата, индустријата сè уште бара начини да го намали своето влијание врз животната средина и да ја подобри одржливоста на воздушниот сообраќај во иднина.

притисни ентер